ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MIPE: Proiectul de OUG pentru reglementarea procedurii de închidere a programelor operaţionale 2014-2020, în consultare publică

26 Aprilie 2023   |   Agerpres

De asemenea, proiectul reglementează şi modalităţile prin care proiectele/operaţiunile nefinalizate în acest exerciţiu financiar pot fi continuate din fondurile alocate pentru perioada de programare 2021-2027.

 
 
Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) a publicat în consultare publică proiectul de Ordonanţă de urgenţă a Guvernului privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, informează marţi un comunicat al instituţiei.
 
De asemenea, proiectul reglementează şi modalităţile prin care proiectele/operaţiunile nefinalizate în acest exerciţiu financiar pot fi continuate din fondurile alocate pentru perioada de programare 2021-2027.
 
Astfel, proiectul de act normativ reglementează cadrul general - măsurile, activităţile, condiţiile şi termenele generale care trebuie respectate de către toate structurile implicate în închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, asigurând abordarea unitară a procesului de închidere a programelor operaţionale. Totodată, asigură continuitatea şi predictibilitatea implementării proiectelor cu finanţare europeană în perioada de programare 2021-2027..
 
Potrivit sursei citate, proiectul vine la solicitarea autorităţilor publice locale, pentru asigurarea unui cadru de predictibilitate pentru acţiunile şi proiectele aflate în implementare din fonduri europene, prin intermediul programelor operaţionale 2014-2020.
 
"Aflaţi la graniţa între două perioade de programare, este necesar să construim cadrul necesar autorităţilor de management pentru evaluarea portofoliilor de proiecte finanţate în cadrul exerciţiului financiar 2014-2020, pentru a identifica riscul de nefinalizare a investiţiilor în termenul de eligibilitate. Aşa ne asigurăm că marile proiecte de infrastructură nu au de suferit şi îşi vor continua dezvoltarea. Concret, proiectul de Ordonanţă de urgenţă reglementează procedura şi condiţiile de etapizare pentru proiectele/operaţiunile contractate în cadrul programelor operaţionale 2014-2020, care nu sunt finalizate până la 31 decembrie 2023 şi pentru a căror finalizare este necesară asigurarea finanţării din programele 2021-2027 (etapa a II-a a implementării respectivelor proiecte/operaţiuni). Pe această cale, invităm toţi partenerii noştri să obţinem o formă cât mai apropiată de nevoile lor", a transmis ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş.
 
În absenţa etapizării acestora, respectiv a finanţării etapei a II-a din programele 2021-2027, în condiţiile în care aceste proiecte/operaţiuni sunt implementate de autorităţi şi instituţii publice, ar trebui ca sumele necesare pentru continuarea lor să fie suportate din surse publice (bugetul de stat/bugetele locale), cu efecte negative asupra deficitului bugetar al României.
 
"Măsurile propuse trebuie adoptate în regim de urgenţă pentru a asigura principalelor structuri implicate în gestionarea fondurilor europene toate prevederile pentru realizarea trecerii de la perioada actuala de programare la perioada de programare 2021-2027, în condiţiile nevoii de asigura respectarea termenelor instituite de Comisia Europeană", susţin reprezentanţii MIPE.
 
Comisia Europeană a alocat României pentru exerciţiul financiar 2014-2020 peste 49 miliarde euro, din care alocarea pentru Fondurile Europene Structurale şi de Investiţii (FESI) este de aproximativ 35,2 miliarde euro, respectiv alocarea Fondului de Ajutor European pentru cele mai Defavorizate Persoane (FEAD) este de aproximativ 441 milioane euro, la care se adaugă Instrumentul de Asistenţă pentru Preaderare (IPA II), cu o alocare dedicată programului de cooperare transfrontalieră România - Serbia în valoare de aproximativ 75 milioane euro.
 
Alocarea pentru Politica de Coeziune, finanţată în cadrul FESI, este de aproximativ 24,1 miliarde euro. Fondurile Europene Structurale şi de Investiţii sunt implementate prin opt programe operaţionale: Programul Operaţional Infrastructura Mare, Programul Operaţional Competitivitate, Programul Operaţional Regional, Programul Operaţional Capacitate Administrativă, Programul Operaţional Asistenţă Tehnică, Programul Operaţional Capital Uman, Planul Naţional Dezvoltare Rurală, Programul Operaţional Pescuit şi Afaceri Maritime. La acestea se adăugă şi Programul Operaţional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate (POAD) 2014-2020, finanţat din FEAD, respectiv Programul Interreg IPA CBC România-Serbia 2014-2020, finanţat în cadrul Obiectivului Cooperare Teritorială Europeană.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 788 / 5338
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...