
Termenul de intrare în vigoare a normelor de aplicare a Legii privind venitul minim de incluziune a fost devansat
25 Mai 2023
AgerpresActul normativ introduce şi procedura de decontare a cheltuielilor cu transportul persoanelor care urmează cursurile programului educaţional "A doua şansă", la mai mult de 5 km de domiciliu.
Normele metodologice de aplicare a Legii privind venitul minim de incluziune vor intra în vigoare în luna iunie a acestui an, termenul fiind devansat cu o jumătate de an, potrivit unei hotărâri adoptate miercuri de Guvern.
"Guvernul a modificat astăzi, printr-o hotărâre, normele metodologice de aplicare a Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune (VMI), prin care se asigură acordarea acestuia în condiţii egale pentru toate persoanele şi familiile care îndeplinesc aceleaşi condiţii de eligibilitate. Una din principalele modificări vizează data intrării în vigoare a normelor metodologice, respectiv 1 iunie 2023 şi nu anul 2024, cum era prevăzut iniţial, această măsură fiind necesară pentru a asigura luarea măsurilor administrative necesare acordării VMI începând cu anul viitor", se arată într-un comunicat al Ministerului Muncii.
"Guvernul a modificat astăzi, printr-o hotărâre, normele metodologice de aplicare a Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune (VMI), prin care se asigură acordarea acestuia în condiţii egale pentru toate persoanele şi familiile care îndeplinesc aceleaşi condiţii de eligibilitate. Una din principalele modificări vizează data intrării în vigoare a normelor metodologice, respectiv 1 iunie 2023 şi nu anul 2024, cum era prevăzut iniţial, această măsură fiind necesară pentru a asigura luarea măsurilor administrative necesare acordării VMI începând cu anul viitor", se arată într-un comunicat al Ministerului Muncii.
Fac excepţie reglementările referitoare la solicitarea, acordarea, stabilirea dreptului şi plata venitului minim de incluziune, inclusiv a măsurilor complementare acestuia, prevăzute pentru beneficiarii venitului minim de incluziune, care se vor aplica de la 1 ianuarie 2024.
De asemenea, sunt clarificate unele aspecte procedurale în privinţa modului de stabilire a veniturilor anuale/periodice. Astfel, este prevăzut că pentru stabilirea venitului net lunar se va calcula media lunară a acestora în raport cu perioada pentru care au fost acordate, în baza celei mai recente declaraţii fiscale înregistrată la organul fiscal competent.
O altă modificare se referă la documentele justificative pentru obţinerea dreptului la VMI, putând fi prezentate documente în original, copie legalizată sau copie simplă, în funcţie de situaţia fiecărui beneficiar, atunci când, din motive tehnice, nu pot fi accesate bazele de date cu informaţiile necesare verificărilor sau validărilor sau aceste informaţii nu fac obiectul constituirii unor baze de date.
Actul normativ introduce şi procedura de decontare a cheltuielilor cu transportul persoanelor care urmează cursurile programului educaţional "A doua şansă", la mai mult de 5 km de domiciliu. Aceste cheltuieli se decontează trimestrial la solicitarea autorităţilor administraţiei publice locale, depusă la agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială.
De asemenea, a fost înlocuit şi formularul de cerere pentru acordarea VMI cu unul similar celui utilizat în prezent pentru venitul minim garantat, pentru a face posibilă colectarea informaţiilor care să stea la baza stabilirii dreptului.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 834 / 5465 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP, alături de Grupul PetStar, în finanțarea de 50 mil. € obținută de la UniCredit Bank. PCF Investment Banking a acționat în calitate de aranjor exclusiv
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile în lei în valoare de 1,5 miliarde de lei. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...