ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANPC a câştigat în instanţă dosarul de contestare a amenzii de 25.000 de lei depus de societatea Auto Car Grup 1

05 Martie 2021   |   Agerpres

În data de 21 iulie 2020, ANPC a întocmit Procesul Verbal de Constatare a Contravenţiei seria ANPC nr. 972951/21.07.2020 împotriva societăţii Auto Car Grup 1 SRL, prin care s-a aplicat o amendă în cuantum de 25.000 lei, pentru săvârşirea unor contravenţii referitoare la practici comerciale incorecte, sancţionate conform Legii prevenirii 270/2017.

 
 
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a câştigat în instanţă dosarul prin care societatea Auto Car Grup 1 SRL contestă amenda de 25.000 lei aplicată de către comisarii instituţiei, în vara anului trecut, pentru practici comerciale incorecte şi omisiuni înşelătoare.
 
"În urma formulării plângerii contravenţionale de către Auto Car Grup 1 Services SRL, instanţa de fond a reţinut prin Sentinţa Civilă nr. 576/2021 faptul că procesul verbal de contravenţie este legal şi temeinic întocmit de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, iar sancţiunea amenzii, în cuantumul minim prevăzut de lege, este proporţională cu gradul de pericol social al faptei săvârşite. Ţinând seama de împrejurările în care a fost săvârşită fapta, de modul şi mijloacele de săvârşire a acesteia, de scopul urmărit, de urmarea produsă, această faptă reprezintă o încălcare a dreptului consumatorilor de a beneficia un comportament economic corect din partea profesioniştilor, iar acest aspect constituie un obiectiv principal la nivelul UE", se arată în documentul transmis de către ANPC.
 
În data de 21 iulie 2020, ANPC a întocmit Procesul Verbal de Constatare a Contravenţiei seria ANPC nr. 972951/21.07.2020 împotriva societăţii Auto Car Grup 1 SRL, prin care s-a aplicat o amendă în cuantum de 25.000 lei, pentru săvârşirea unor contravenţii referitoare la practici comerciale incorecte, sancţionate conform Legii prevenirii 270/2017.
 
"Contravenţiile reţinute au vizat practicile comerciale incorecte-omisiuni înşelătoare, constând în aceea că beneficiarul service-ului de reparaţii la momentul semnării contractului de reparaţii nu are cunoştinţă despre devizul de reparaţii estimativ, beneficiarul serviciilor de reparaţii nu are cunoştinţă la momentul semnării contractului de reparaţii despre natura pieselor ce îi vor fi înlocuite (originale sau after market), iar semnătura beneficiarului de reparaţii nu apare pe devizul final de reparaţii", potrivit documentului.
 
De asemenea, unele dintre autoturismele oferite cu titlu oneros pe perioada reparaţiei autoturismului erau colantate cu brand-ul firmei Autocar Service - Service Auto şi menţionau "am primit-o gratis pe durata recepţiei".
 
O altă contravenţie viza faptul că pe site-ul operatorului de service Auto Car Service se prezenta informaţia "garanţie 10 ani la lucrările de caroserie şi vopsitorie", iar în urma verificării certificatului de garanţie şi calitate asociate facturilor care se oferă fiecărui client în urma reparaţiilor se menţionează "termenul de garanţie pentru lucrările care nu necesită utilizarea unor piese de schimb este de 90 de zile".
 
Nu în ultimul rând, neregulile constatate de inspectorii ANPC arătau că pe site-ul societăţii apăreau pictogramele a opt societăţi de asigurare, dar în realitate erau prezentate doar două convenţii cu societăţi de asigurări, clientul fiind informat abia la prezentarea în service cu privire la faptul că societatea preia prin mandat/acord/cesiune datoriile pe care societatea de asigurări le are prin efectul legii faţă de păgubit şi îl reprezintă în faţa acestora.
 
Potrivit constatărilor ANPC, în certificatul de calitate şi garanţie se menţionează că "produsele care fac obiectul facturii sunt importate de Standocolor şi sunt originale sau interschimbabile cu piese originale", iar societatea nu a făcut dovada prin niciun document de faptul că Standocolor este importatoare, în timp ce documentele de achiziţie ale pieselor atestau faptul că acestea au fost achiziţionate de la societăţi care vând piese auto din România.
 
În luna iunie a anului trecut, directorul general al ANPC, Paul Anghel, declara că instituţia a demarat o serie de controale la service-urile auto din întreaga ţară, în urma sutelor de reclamaţii primite de la consumatori şi transportatori privind practici comerciale incorecte şi facturi "umflate".
 
"La începutul acestei săptămâni am demarat controale la service-urile din întreaga ţară, inclusiv în Bucureşti, la aproximativ 250 de unităţi, în urma sutelor de reclamaţii primite de la consumatori precum şi de la transportatori în cursul anilor 2019 şi 2020. Analizând conduita unor astfel de unităţi, am ajuns la concluzia că practicile acestora sunt total incorecte în relaţia cu consumatorii, aflându-ne în prezenţa unei deformări substanţiale a comportamentului economic al acestora. Practicile comerciale folosite de unele service-uri afectează considerabil capacitatea consumatorilor de a lua o decizie în cunoştinţă de cauză. Vom prelungi aceste controale atât cât va fi necesar", a precizat Paul Anghel pentru AGERPRES în data de 21 iunie 2020.
 
El a susţinut că mecanismul prin care unitatea reparatoare stabileşte preţul reparaţiilor intră sub incidenta Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor.
 
O lună mai târziu, în data de 17 iulie, ANPC anunţa printr-un comunicat de presă că au fost aplicate amenzi în valoare de 1,407 milioane de lei unui număr de 500 de service-uri auto, în cadrul seriei de controale realizate la 766 astfel de operatori economici.
 
Controalele au fost realizate la nivel naţional, în perioada 15 iunie - 10 iulie, şi au vizat respectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la service-urile auto şi la comercializarea sau promovarea autoturismelor şi pieselor auto în cadrul spaţiilor aferente showroom-urilor auto.
 
În urma neregulilor descoperite, comisarii ANPC au aplicat 318 avertismente şi 309 amenzi contravenţionale pentru încălcarea reglementărilor privind protecţia consumatorilor, fiind oprite definitiv de la comercializare mărfuri neconforme în valoare aproximativă de 49.198 lei.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2091 / 4555
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal500 au lansat ediția 2024 a GC Powerlist Romania
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Frații Micula obțin în SUA încă un verdict în defavoarea României, care ar trebui să plătească penalitați de 14 mil. USD, după ce un judecător american a aprobat sancțiuni de pană la 100.000 USD ̸ săptămână, considerând că reclamanții nu au primit întreaga sumă din hotărârea ICSID pronunțată în 2013 | Curtea de Justiție a Uniunii Europene a confirmat luna trecută decizia de a interzice României să plătească sumele din sentința arbitrală, invocând încălcări ale normelor privind ajutoarele de stat
Reff & Asociații | Deloitte Legal lansează o nouă ediție a proiectului educațional „Law Is Awesome!”, dedicat studenților care vor să devină avocați de business
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
RTPR, alături de Autonom Services la o nouă emisiune de obligațiuni corelate cu obiective de sustenabilitate. Echipa, coordonată de Mihai Ristici (Partener) și Vlad Stamatescu (Counsel)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...