
Instanţa supremă a lansat dosarul electronic - acces de la distanţă la actele de la dosar
07 Mai 2020
AGERPRESDosarul electronic este prima componentă a conceptului de instanţă din era digitală, menit să racordeze instanţa supremă la transformările aduse relaţiilor sociale prin evoluţia tehnologică, precum şi la noul conţinut pe care trebuie să îl dobândească activitatea serviciilor publice în acest context.
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a lansat, joi, aplicaţia dosar electronic, prin care părţile implicate într-un proces şi avocaţii acestora vor avea acces de la distanţă la actele de la dosar.
Potrivit unui comunicat al ÎCCJ, aplicaţia va permite părţilor şi apărătorilor lor accesul direct şi imediat la actele dosarului, fără a fi nevoie să se deplaseze la sediul instanţei, contribuind astfel la eforturile permanente ale instanţei supreme privind combaterea pandemiei de COVID-19.
Procedura de înregistrare este deja deschisă, cererea fiind disponibilă pe site-ul ÎCCJ - www.scj.ro, iar dosarul electronic va fi disponibil începând cu data de 18 mai, pentru Secţia I Civilă, Secţia a II-a Civilă, Secţia Penală şi completurile de 5 judecători, respectiv de la data de 1 septembrie pentru Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal, unde volumul documentelor care se impune a fi scanate şi transmise în baza de date este foarte ridicat.
Potrivit unui comunicat al ÎCCJ, aplicaţia va permite părţilor şi apărătorilor lor accesul direct şi imediat la actele dosarului, fără a fi nevoie să se deplaseze la sediul instanţei, contribuind astfel la eforturile permanente ale instanţei supreme privind combaterea pandemiei de COVID-19.
Procedura de înregistrare este deja deschisă, cererea fiind disponibilă pe site-ul ÎCCJ - www.scj.ro, iar dosarul electronic va fi disponibil începând cu data de 18 mai, pentru Secţia I Civilă, Secţia a II-a Civilă, Secţia Penală şi completurile de 5 judecători, respectiv de la data de 1 septembrie pentru Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal, unde volumul documentelor care se impune a fi scanate şi transmise în baza de date este foarte ridicat.
Dosarul electronic este prima componentă a conceptului de instanţă din era digitală, menit să racordeze instanţa supremă la transformările aduse relaţiilor sociale prin evoluţia tehnologică, precum şi la noul conţinut pe care trebuie să îl dobândească activitatea serviciilor publice în acest context.
De asemenea, dosarul electronic va fi urmat, în această toamnă, de implementarea serviciului de transmitere a actelor de procedură şi de efectuare a comunicărilor prevăzute de lege prin mijloace moderne de comunicaţie, în format electronic, diminuându-se astfel costurile pe care administrarea justiţiei le presupune pentru contribuabil, precum şi efectuarea acestor comunicări către justiţiabili în condiţii de rapiditate şi de siguranţă.
Avantajele dosarului electronic:
* economie de timp şi costuri mai reduse pentru părţi şi apărătorii lor, aceştia putând consulta documentele dosarului fără a se deplasa efectiv la sediul instanţei supreme;
* acces imediat la documentele noi, fără a se aştepta perioada necesară pentru comunicarea acestora prin serviciile poştale;
*creşterea celerităţii procedurii, prin reducerea situaţiilor în care este necesară amânarea cauzei pentru a se putea consulta înscrisurile noi;
*reducerea aglomeraţiei în sediile ÎCCJ şi asigurarea eficienţei măsurilor de protecţie împotriva COVID-19;
*posibilitatea judecătorilor, magistraţilor asistenţi şi grefierilor de a consulta dosarele de la domiciliu şi de a lua în mod imediat măsurile corespunzătoare, în contextul măsurilor de protecţie legate de pandemia de COVID-19;
*posibilitatea membrilor completului de judecată, a părţilor şi a reprezentanţilor lor de a consulta dosarul în mod simultan, fără a se aştepta predarea dosarului în arhivă;
*acces la actele dosarului 24/24, fără ca partea să fie condiţionată de programul de relaţii cu publicul al compartimentului arhivă sau de faptul că dosarul se află dat spre studiu sau spre motivare unui membru al completului.
Pentru implementarea acestei aplicaţii, Înalta Curte a beneficiat de asistenţă din partea Tribunalului Arad şi a Curţii de Apel Galaţi.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2876 / 4771 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Lucian Barbu (Tax Partner - NNDKP): “Cred că anul următor nu vom scăpa fără alte creşteri de impozite. În ultima vreme am întâlnit destul de mulţi antreprenori care îşi pun problema să-şi mute afacerile în Bulgaria”
Cum reușește Băncilă, Diaconu și Asociații să transforme stagiile de practică într-o rampă reală spre avocatura de business: selecție riguroasă, mentorat „buddy” și oportunități concrete de carieră pentru studenții motivați | Miruna Coderie, Avocat: “Este o oportunitate reală de dezvoltare, care poate marca începutul unei cariere solide în domeniul juridic”
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...