ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Octavian Popescu, după primirea titlului de ”Lawyer of the Year” în domeniul soluționării disputelor din partea Benchmark Litigation: Acest premiu este, de fapt, al echipei extraordinare de litiganți pe care o am alături. Povestea POPESCU & ASOCIAȚII nu va fi scrisă doar de trecerea timpului, așa cum se întamplă de cele mai multe ori, ci de rezultatele adunate, dovadă a profesionalismului și încrederii clienților în munca noastră

09 Iulie 2020   |   A.D.

Mai multe despre palmaresul profesional al ultimului an și ingredientele acestei ascensiuni rapide, în interviul acordat de Octavian Popescu publicației noastre.

 
 
Premiul „Avocatul Anului în România în Litigii și Arbitraje”, acordat de Benchmark Litigation,  una dintre cele mai prestigioase distincții conferite de o publicație internațională pentru expertiza în materia soluționării disputelor, a fost câștigat, anul acesta, de Octavian POPESCU, fondator și partener al firmei POPESCU & ASOCIAȚII. ”Acest premiu este de fapt al echipei extraordinare de litiganți pe care o am alături, o echipă care a muncit foarte mult pentru a pune POPESCU & ASOCIAȚII în scurt timp pe harta firmelor relevante de avocatură din România. Le transmit și pe această cale cele mai bune și sincere gânduri și mulțumiri pentru efortul și energia de care dau dovadă, de la colaboratori până la parteneri”, a nuanțat Octavian POPESCU într-un interviu acordat BizLawyer după anunțul făcut de Benchmark Litigation.


El a arătat în discuția cu redactorii noștri că ultimul an a fost unul dintre cei mai aglomerați, dar și productivi din întreaga sa carieră. Reamintim că Octavian POPESCU a înființat în 2019 firma POPESCU & ASOCIAȚII și a întrat în atenția directoarelor internaționale încă din primul an de funcționare. Expertiza juridică în Litigii și Dreptul Penal al Afacerilor a fost recunoscută și de unul dintre cele mai importante directoare juridice – Legal 500 EMEA, avocații POPESCU & ASOCIAȚII fiind recomandați de clienți pentru ca „se remarcă în dispute și fac totul de o manieră excepțională. Pun la dispoziție asistență juridică de excepție, în special în ceea ce vizează litigiile transfrontaliere.” (Legal 500 EMEA 2020). Tot anul acesta, un alt ghid de referință în domeniul juridic ( IFLR 1000), a descris echipa în termeni elogioși: ”Au avocați cu calificări academice extraordinare, deci dincolo de parteneri sunt oameni foarte bine pregătiți".

De la înființarea noii firme, Octavian POPESCU a acordat, împreună cu echipa, asistență și reprezentare juridică pentru jucători activi în domenii diverse precum energie, resurse naturale, domeniul bancar, retail, farma, IT, telecomunicații, construcții în dosare complexe, cu mize importante și implicații sensibile. Cu titlu de exemplu, în prezent, numai pentru unul dintre clienții reprezentativi sunt în lucru peste 5,000 de dosare aflate pe rolul instanțelor din România.

Noi am avut avantajul de a porni la drum cu o echipă deja formată, care a putut acumula și gestiona  un volum consistent de mandate și dosare în diverse arii de practică și sunt convins că acestea au stat la baza includerii atât pe lista scurtă a Benchmark Litigation, cât și în clasamentele celorlalte directoare. De asemenea, avem și cultivăm o relație excelentă cu partenerii care ne recomandă ca firma de avocatură pe care se pot baza întotdeauna, pentru asistență într-o gamă largă de chestiuni juridice din diverse arii de practică”, a explicat Octavian POPESCU.

În ultimele 12 luni firma și-a mărit efectivele, echipa de litigii și drept penal incluzând în acest moment avocați cu o expertiză, experiență și capabilitate extraordinară de a gestiona deopotrivă volume mari de dosare, cât și dosare cu o particularitate sau complexitate extraordinară.

Cred cu tărie în seriozitate și onestitate, ca premise de leadership, față de echipă, față de clienți și față de tine însuți. Nu promite ce nu poți livra și nu livra mai puțin decât ai promis atunci când vine vorba de seriozitate și onestitate. Avocatura, mai ales cea de business, te împinge în mod natural către o supralicitare a tot, a orice și oricand. Trebuie să îți cauți măsura potrivită și sa nu abdici de la standardul impus, independent de miza financiară sau imboldul de moment”, a arătat câștigătorul titlului Lawyer of the Year în domeniul soluționării disptelor, acordat de Benchmark Litigation.

Mai multe despre palmaresul profesional al ultimului an și ingredientele acestei ascensiuni rapide, în interviul acordat de
Octavian POPESCU publicației noastre.




BizLawyer: Premiul „Avocatul Anului în România în Litigii și Arbitraje” este una dintre cele mai prestigioase distincții conferite de o publicație internațională pentru expertiza în domeniu. Care credeți au fost atuurile dumneavoastră în raport cu ceilalți avocați români aflați pe lista scurtă a echipei de cercetare? Cum arată palmaresul profesional al ultimului an? Ce a contat?

Octavian POPESCU
: Înainte de toate, vreau să spun că mă simt onorat să primesc această distincție exclusivă în România din partea unui director juridic precum Benchmark Litigation, renumit pentru analiza riguroasă și obiectivă a pieței avocaturii.

Sunt mândru și deopotrivă recunoscător tuturor partenerilor și clienților care cred în mine, în capabilitățile echipei și în munca noastră, fapt care ne motivează în fiecare zi să ne străduim mai mult pentru a aduce cele mai bune rezultate, dar și celor care m-au recomandat. Îi apreciez în egală măsură pe toți colegii mei avocați nominalizați pe lista scurtă a premiilor și mă bucur că am putut să fiu în compania lor.

Fără a fi modest, vă spun că acest premiu este de fapt al echipei extraordinare de litiganți pe care o am alături, o echipă care a muncit foarte mult pentru a pune POPESCU & ASOCIAȚII în scurt timp pe harta firmelor relevante de avocatură din România. Le transmit și pe această cale cele mai bune și sincere gânduri și mulțumiri pentru efortul și energia de care dau dovadă, de la colaboratori până la parteneri.

Ultimul an a fost unul dintre cei mai aglomerați, dar și productivi din întreaga carieră. Am continuat parcursul profesional sub o noua formă și denumire, prin înființarea POPESCU & ASOCIAȚII, având aceeași misiune de a aduce servicii premium pentru companii de pe piața locală și internatională.

Am acordat, împreună cu echipa, asistență și reprezentare juridică pentru jucători activi în domenii diverse precum energie, resurse naturale, domeniul bancar, retail, farma, IT, telecomunicații, construcții în dosare complexe, cu mize importante și implicații sensibile. Cu titlu de exemplu, în prezent, numai pentru unul dintre clienții noștri reprezentativi avem în lucru peste 5,000 de dosare aflate pe rolul instanțelor din România.

Am fost recunoscuți pentru expertiza juridică în Litigii și Dreptul Penal al Afacerilor de unul dintre cele mai importante directoare juridice – Legal 500 EMEA, avocații noștri fiind recomandați de clienți pentru ca „se remarcă în dispute și fac totul de o manieră excepțională. Pun la dispoziție asistență juridică de excepție, în special în ceea ce vizează litigiile transfrontaliere.” (Legal 500 EMEA 2020)

În ultimele 12 luni, ne-am mărit efectivele, echipa noastră de litigii și drept penal incluzând în acest moment avocați cu o expertiză, experiență și capabilitate extraordinară de a gestiona deopotrivă volume mari de dosare, cât și dosare cu o particularitate sau complexitate extraordinară.

Cred ca vor conta întotdeauna calibrul portofoliului de clienți, magnitudinea dosarelor, complexitatea problemelor, dar mai ales capacitatea unui specialist de a înțelege, a reprezenta și a pune în prim plan interesul clientului și mai puțin numărul orelor facturate.

Firma, deși înființată recent, în 2019, a fost nominalizată anul acesta de către Benchmark Litigation și la premiul de Firma Anului în România la categoria Dispute Resolution, alături de nume consacrate din piața locală, ceea ce demonstrează o înaltă expertiză în domeniul litigiilor și arbitrajelor.  Cum ați reușit să deveniți vizibili într-un timp atât de scurt? Care sunt ingredientele acestei ascensiuni rapide? Prin ce anume va diferențiați, care sunt abilitățile speciale ale firmei în materie de litigii? Care sunt ingredientele reputației de care firma se bucură pe această arie de practică?

Răspunsul cel mai simplu este și cel mai corect: am fost serioși! Mergând însă puțin mai în amănunt, într-adevar am fost recunoscuți și am intrat în topuri încă din primul an și cu sinceritate spun că acestea erau și așteptările noastre - un parcurs normal față de avocați, activitatea derulată și confirmată de clienții noștri, dar mai ales față de reușitele profesionale care ne onorează în egală măsură.

Noi am avut avantajul de a porni la drum cu o echipă deja formată, care a putut acumula și gestiona  un volum consistent de mandate și dosare în diverse arii de practică și sunt convins că acestea au stat la baza includerii atât pe lista scurtă a Benchmark Litigation, cât și în clasamentele celorlalte directoare. De asemenea, avem și cultivăm o relație excelentă cu partenerii care ne recomandă ca firma de avocatură pe care se pot baza întotdeauna, pentru asistență într-o gamă largă de chestiuni juridice din diverse arii de practică.

Practica noastra de litigii are o ECHIPĂ EXPERIMENTATĂ, ai cărei avocați au fost implicați în ultimii 10-15 ani în unele dintre cele mai mari dosare de instanță, dar mai ales ÎNCHEGATĂ, care funcționează ca un tot unitar. Noi am ținut echipa unită și intactă chiar și în aceste vremuri caracterizate de incertitudine constantă, pentru că valorizam cunoștințele, experiența și abilitățile fiecărui avocat.

În plus, avem o practică dedicată compliance-ului și prevenției prin intermediului căreia suntem alături de clienți prin dezvoltarea mecanismelor de conformitate pe care aceștia să le urmeze, pentru buna desfășurare a activității lor de zi cu zi. A fi atenți la potențialele riscuri ne permite să rezolvăm problemele înainte ca acestea să se transforme în dispute sau alte consecințe juridice, economisindu-și banii și permițându-le să-și concentreze atenția și resursele pe business-ul efectiv.

Spuneam într-un interviu anul trecut că povestea POPESCU & ASOCIAȚII nu va fi scrisă doar de trecerea timpului, așa cum se întamplă de cele mai multe ori, ci de rezultatele adunate cu trecerea timpului, dovadă a profesionalismului și a încrederii clienților în munca noastră.

Mă bucur să spun că după 12 luni toate acestea mi s-au confirmat, pariul făcut devenind realitate și că eforturile noastre încep să fie răsplătite deopotrivă în termeni de vizibilitate și reputație, datorită implicării în dosare/mandate pentru nume sonore pe piața din România și în proiecte de amploare care vor schimba peisajul economic local.

De unde credeți că a venit leadership-ul profesional - și în ce etape - pentru dumneavoastră? Ce înseamnă, în plan personal, acest premiu? Ce urmează?

Cred ca fiecare dintre noi trebuie să parcurgă anumite etape pentru a se defini ca om și ca profesionist.  În primul rând cred ca e vorba de un mindset bun, încă de la început, de stabilirea unor obiective personale și profesionale și de atitudinea potrivită orientată către rezultate, ca prim pas către succes.

Toate acestea sunt însă în plan secund. Cred cu tărie în seriozitate și onestitate, ca premise de leadership, față de echipă, față de clienți și față de tine însuți. Nu promite ce nu poți livra și nu livra mai puțin decât ai promis atunci când vine vorba de seriozitate și onestitate. Avocatura, mai ales cea de business, te împinge în mod natural către o supralicitare a tot, a orice și oricand. Trebuie să îți cauți măsura potrivită și sa nu abdici de la standardul impus, independent de miza financiară sau imboldul de moment.

Cred că leadership-ul se clădește treaptă cu treaptă pe fiecare proiect încheiat cu succes a cărui anvergură și rezultat conturează personalitatea fiecărui profesionist.

Premiul este rezultatul și recunoașterea a peste 15 de ani de muncă în avocatura din România. Alături de colegii mei avocați vom continua să aducem valoare calității serviciilor juridice pe care le oferim clienților noștri și să ramânem întotdeauna un partener strategic pe termen lung.




Câteva cuvinte despre POPESCU & ASOCIAȚII

POPESCU & ASOCIAȚII este societatea de avocatură fondată la începutul anului 2019 de Octavian POPESCU, avocat cu experiența de peste 16 ani pe piața avocaturii de business din Romania, ce pune la dispoziția clienților premium servicii integrate de excepție, atât în România cât și peste hotare, în toate ariile de practică relevante și în mod special, în industriile de interes pentru jucătorii economici activi.

Citește și
→   O nouă firmă intră cu aspirații mari în piața avocaturii. Care sunt planurile fondatorilor societății Popescu & Asociații

Înființată ca firma full-service, POPESCU & ASOCIAȚII și avocații săi au reușit in numai 1 an de la înființare sa fie incluși în elita avocaturii de business din România în arii precum Corporate/Fuziuni și Achiziții, Litigii, Parteneriate Public-Privat și Achiziții Publice, Restructurare și Insolvență, Taxe și Dreptul Penal al Afacerilor, în baza capabilităților extraordinare în sectorul juridic, recunoașteri acordate de toate prestigioasele directoare juridice precum Chambers & Partners, IFLR 1000, Benchmark Litigation și Legal 500 EMEA, edițiile 2020.

Citește și
→   Popescu & Asociații - puternică, stabilă și recunoscută după primul an de activitate | Octavian Popescu, Partener Coordonator: Din punct de vedere al business-ului, 2019 ne-a surprins plăcut, depășindu-ne așteptările și prognozele, în termeni financiari, de volum și complexitate a mandatelor. Văd un an 2020 cu creștere

POPESCU & ASOCIAȚII a fost inclusă pe lista scurta a Premiilor SEE Real Estate organizate de către Europa Property, publicația orientată către sectorul imobiliar comercial din Europa Centrală și de Sud-Est, la categoria Firma de Avocatură a Anului în Romania în Imobiliare și de către Benchmark Litigation Europe, ghidul dedicat celor mai bune firme și celor mai buni avocați de litigii la nivel mondial, pentru Firma de Avocatură a Anului în Litigii.

Calitatea serviciilor juridice oferite de avocații firmei este apreciata atat de publicatiile de specialitate, cat si de clienti:
►   “Popescu & Asociatii are avocati experimentati extraordinari si juniori entuziasti. Se remarca in dispute si fac totul de o maniera exceptionala. Nivelul serviciilor pe care le primim este excelent, la fel ca si calibrul celor implicati in munca noastra. Pun la dispozitie asistenta juridica de exceptie, in special in ceea ce vizeaza litigiile transfrontaliere.” (Legal 500 EMEA 2020)
►   "Echipa este, fără îndoială, vizibilă în dosare relevante și sunt adversari puternici datorită nivelului lor de specializare în profunzime, a cunoștințelor privind cadrul și reglementările legale românești". (Benchmark Litigation 2020)
►   “Echipa de dreptul penal al afacerilor si de litigii este una dintre cele mai bune de care poti avea parte in Romania – sunt foarte experimentati si calificati, au resursele necesare pentru a face fata dosarelor complexe si sensibile si sunt mereu capabili sa actioneze rapid. Avocatii lor sunt echipati corespunzatori pentru a gestiona dispute de amploare.” (Legal 500 EMEA 2020)
►   "Ofera servicii foarte bune si valoare incredibila raportata la costuri. Experienta juridica per ansamblu si spiritul echipei sunt excelente, au o flexibilitate extraordinara si capabilitati transfrontaliere. Au avocati cu calificari academice extraordinare, deci dincolo de parteneri sunt oameni foarte bine pregatiti". (IFLR 1000 2020)
►   “Octavian Popescu se bucura de o reputatie stelara in Romania atunci cand vorbim despre drept penal al afacerilor si litigii efective. Este unul dintre cei mai fini tacticieni si strategi din tara si nu numai, un avocat remarcabil si aparator al clientului”. (Legal 500 EMEA 2020)


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Ce avocați au mai concurat la titlul de ”Lawyer of the Year”

Benchmark Litigation este considerat un ghid definitoriu în domeniul Dispute Resolution. Publicat de Euromoney Institutional Investor, acesta este rezultatul unei cercetari aprofundate, bazate pe interviuri amănunțite cu avocati, specialiști în soluționarea litigiilor și clienții acestora. Clasamentul realizat de Benchmark Litigation are la bază trei criterii cheie: cazuistica, opiniile avocaților din fiecare piață analizată și feedback-ul clienților. Echipa de cercetare a analizat informațiile transmise de firmele de avocați, a realizat interviuri și sondaje on-line și a obținut de la clienți feedback în legatură cu prestațiile profesioniștilor în drept cu care au interacționat.

Pe lângă Octavian POPESCU, pentru premiul Avocatul anului 2020 în România în materia soluționării disputelor, la titlul de ”Lawyer of the Year” au mai concurat Cătălin Alexandru (Filip & Company), Ioana Gelepu (Țuca Zbârcea & Asociații), Luminița Popa (Suciu Popa), Ioan Roman (Maravela & Asociații) și Sorin Stratulă (Stratulă & Asociatii), fiecare dintre ei fiind evidențiat drept Dispute resolution Star în clasamentul Benchmark Litigation Europe 2019, pentru activitatea în dispute comerciale, tranzacționale, legate de proprietate intelectuală, insolvență, employment, concurență, energie și resurse naturale, arbitraj comercial sau dreptul penal al afacerilor.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1406 / 1879
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...