ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM explică modul în care serviciile cu valoare adăugată pot fi recunoscute şi folosite

19 Februarie 2025   |   Agerpres

Reprezentanţii ANCOM subliniază faptul că, indiferent de modalitatea de tarifare a SVA, utilizatorii trebuie să fie informaţi despre serviciile accesate şi tarifele acestora.

 
 
Serviciile cu valoare adăugată, denumite SVA, sunt accesibile prin transmiterea unor SMS-uri sau prin apeluri vocale la un număr cu suprataxă şi facilitează plata unor servicii/produse, accesul la informaţii din diverse domenii de activitate sau la servicii de divertisment, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, miercuri, AGERPRES.

Potrivit sursei citate, acest tip de servicii sunt utilizate pentru acces la informaţii (relaţii cu clienţii, asistenţă tehnică (transporturi feroviare, asistenţă rutieră etc.), informaţii privind abonaţii, servicii de conţinut premium (divertisment, jocuri şi concursuri, acces la aplicaţii ce pot fi descărcate pe telefonul mobil) sau microplăţi (achiziţionarea biletelor de transport, plata parcării sau achiziţionarea de produse digitale).


"Aceste servicii sunt uşor de recunoscut datorită utilizării unor numere speciale: numere naţionale scurte interne, de exemplu 12vx(y), numere pentru servicii de interes general (de forma 19vx sau 19vxy) şi numere cu tarif special de forma 09xx.xxx.xxx, accesibile prin apel. SVA sunt furnizate de operatorii de telefonie sau de terţi (furnizori de conţinut prin intermediul operatorilor de telefonie) şi sunt tarifate distinct, cu tarife mai mari decât un SMS sau apel obişnuit. Aceste servicii pot fi activate: prin SMS - transmiterea unui cod la un număr scurt, online - introducerea numărului de telefon pe o pagină web şi confirmare prin SMS, prin apel - accesarea unui număr la tarife speciale. Atenţie! Există SVA cu tarifare unică şi SVA cu tarifare recurentă (abonamente), acestea din urmă implicând costuri recurente până la dezabonare", se menţionează în comunicat.

Reprezentanţii ANCOM subliniază faptul că, indiferent de modalitatea de tarifare a SVA, utilizatorii trebuie să fie informaţi despre serviciile accesate şi tarifele acestora. Astfel, în cazul apelurilor vocale, un mesaj de întâmpinare va indica costurile înainte de livrarea conţinutului, iar pentru serviciile prin SMS, mesajele vor include detalii despre tarife, acces şi dezabonare.

Recomandările Autorităţii către utilizatorii SVA cuprind, printre altele: la accesarea anumitor pagini web (mai ales de pe telefonul mobil) sau scanarea codurilor QR, utilizatorii trebuie să fie atenţi dacă sunt redirecţionaţi către o altă pagină al cărei conţinut nu intenţionau să-l acceseze şi să nu trimită coduri prin SMS fără a înţelege motivul; dacă nu mai doresc un serviciu cu tarifare recurentă utilizatorii trebuie să urmeze instrucţiunile de dezabonare, primite prin SMS-ul iniţial de abonare; copiii care au acces nerestricţionat la telefon ar trebui să fie supravegheaţi pentru a preveni accesarea accidentală a acestor servicii. Factura detaliată emisă de operatorul de telefonie conţine mai multe informaţii privind numărul scurt tarifabil accesat la care a fost iniţiată furnizarea SVA. Facturile detaliate se emit la cererea utilizatorilor.

În privinţa reclamaţiilor, arbitrul pieţei locale de telecomunicaţii susţine că obligaţiile de informare a utilizatorilor cad, în principal, în sarcina furnizorilor de servicii de conţinut.

"De cele mai multe ori, activitatea acestora nu este reglementată de legislaţia din domeniul comunicaţiilor electronice întrucât furnizează doar servicii de conţinut sau facilitează furnizarea unor astfel de servicii. ANCOM poate verifica dacă un furnizor de servicii de comunicaţii electronice a luat măsuri pentru a se asigura că furnizorii de servicii de conţinut cărora le-a alocat numere pentru SVA îşi respectă obligaţiile de informare a utilizatorilor (...) Mai multe informaţii cu privire la SVA sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM", notează sursa citată.

Totuşi, în măsura în care consideră că nu au întreprins vreun demers pentru accesarea SVA şi nici nu au încredinţat telefonul/SIM-ul unei terţe persoane, utilizatorii prejudiciaţi se pot adresa organelor de poliţie pentru investigarea unor posibile acţiuni de fraudă.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 936 / 19463
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...