
ANCOM explică modul în care serviciile cu valoare adăugată pot fi recunoscute şi folosite
19 Februarie 2025
AgerpresReprezentanţii ANCOM subliniază faptul că, indiferent de modalitatea de tarifare a SVA, utilizatorii trebuie să fie informaţi despre serviciile accesate şi tarifele acestora.
Serviciile cu valoare adăugată, denumite SVA, sunt accesibile prin transmiterea unor SMS-uri sau prin apeluri vocale la un număr cu suprataxă şi facilitează plata unor servicii/produse, accesul la informaţii din diverse domenii de activitate sau la servicii de divertisment, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, miercuri, AGERPRES.
Potrivit sursei citate, acest tip de servicii sunt utilizate pentru acces la informaţii (relaţii cu clienţii, asistenţă tehnică (transporturi feroviare, asistenţă rutieră etc.), informaţii privind abonaţii, servicii de conţinut premium (divertisment, jocuri şi concursuri, acces la aplicaţii ce pot fi descărcate pe telefonul mobil) sau microplăţi (achiziţionarea biletelor de transport, plata parcării sau achiziţionarea de produse digitale).
Potrivit sursei citate, acest tip de servicii sunt utilizate pentru acces la informaţii (relaţii cu clienţii, asistenţă tehnică (transporturi feroviare, asistenţă rutieră etc.), informaţii privind abonaţii, servicii de conţinut premium (divertisment, jocuri şi concursuri, acces la aplicaţii ce pot fi descărcate pe telefonul mobil) sau microplăţi (achiziţionarea biletelor de transport, plata parcării sau achiziţionarea de produse digitale).
"Aceste servicii sunt uşor de recunoscut datorită utilizării unor numere speciale: numere naţionale scurte interne, de exemplu 12vx(y), numere pentru servicii de interes general (de forma 19vx sau 19vxy) şi numere cu tarif special de forma 09xx.xxx.xxx, accesibile prin apel. SVA sunt furnizate de operatorii de telefonie sau de terţi (furnizori de conţinut prin intermediul operatorilor de telefonie) şi sunt tarifate distinct, cu tarife mai mari decât un SMS sau apel obişnuit. Aceste servicii pot fi activate: prin SMS - transmiterea unui cod la un număr scurt, online - introducerea numărului de telefon pe o pagină web şi confirmare prin SMS, prin apel - accesarea unui număr la tarife speciale. Atenţie! Există SVA cu tarifare unică şi SVA cu tarifare recurentă (abonamente), acestea din urmă implicând costuri recurente până la dezabonare", se menţionează în comunicat.
Reprezentanţii ANCOM subliniază faptul că, indiferent de modalitatea de tarifare a SVA, utilizatorii trebuie să fie informaţi despre serviciile accesate şi tarifele acestora. Astfel, în cazul apelurilor vocale, un mesaj de întâmpinare va indica costurile înainte de livrarea conţinutului, iar pentru serviciile prin SMS, mesajele vor include detalii despre tarife, acces şi dezabonare.
Recomandările Autorităţii către utilizatorii SVA cuprind, printre altele: la accesarea anumitor pagini web (mai ales de pe telefonul mobil) sau scanarea codurilor QR, utilizatorii trebuie să fie atenţi dacă sunt redirecţionaţi către o altă pagină al cărei conţinut nu intenţionau să-l acceseze şi să nu trimită coduri prin SMS fără a înţelege motivul; dacă nu mai doresc un serviciu cu tarifare recurentă utilizatorii trebuie să urmeze instrucţiunile de dezabonare, primite prin SMS-ul iniţial de abonare; copiii care au acces nerestricţionat la telefon ar trebui să fie supravegheaţi pentru a preveni accesarea accidentală a acestor servicii. Factura detaliată emisă de operatorul de telefonie conţine mai multe informaţii privind numărul scurt tarifabil accesat la care a fost iniţiată furnizarea SVA. Facturile detaliate se emit la cererea utilizatorilor.
În privinţa reclamaţiilor, arbitrul pieţei locale de telecomunicaţii susţine că obligaţiile de informare a utilizatorilor cad, în principal, în sarcina furnizorilor de servicii de conţinut.
"De cele mai multe ori, activitatea acestora nu este reglementată de legislaţia din domeniul comunicaţiilor electronice întrucât furnizează doar servicii de conţinut sau facilitează furnizarea unor astfel de servicii. ANCOM poate verifica dacă un furnizor de servicii de comunicaţii electronice a luat măsuri pentru a se asigura că furnizorii de servicii de conţinut cărora le-a alocat numere pentru SVA îşi respectă obligaţiile de informare a utilizatorilor (...) Mai multe informaţii cu privire la SVA sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM", notează sursa citată.
Totuşi, în măsura în care consideră că nu au întreprins vreun demers pentru accesarea SVA şi nici nu au încredinţat telefonul/SIM-ul unei terţe persoane, utilizatorii prejudiciaţi se pot adresa organelor de poliţie pentru investigarea unor posibile acţiuni de fraudă.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 724 / 19251 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...