ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM propune compensarea cu 9,64 milioane lei a costului net de furnizare a serviciului universal poştal, în 2019

15 Iulie 2021   |   Agerpres

Costul net al furnizării serviciilor din sfera serviciului universal reprezintă diferenţa dintre costul net suportat de furnizorul de serviciu universal ca urmare a îndeplinirii obligaţiilor de serviciu universal şi costul net al furnizorului în cazul în care şi-ar desfăşura activitatea fără a avea obligaţiile de serviciu universal.

 
 
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) propune compensarea cu suma de 9,64 de milioane de lei a costului net aferent furnizării serviciului universal poştal din anul 2019, în urma unei solicitări din partea Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR), furnizorul de serviciu universal poştal.
 
"ANCOM a analizat informaţiile ce au stat la baza cererii de compensare, precum şi caracterul de sarcină injustă a costului net aferent furnizării serviciilor din sfera serviciului universal poştal în anul 2019 şi propune compensarea acestuia. Din analiza efectuată de Autoritate a rezultat că au fost îndeplinite cumulativ cele două condiţii stabilite în legislaţie, iar costul net aferent furnizării serviciilor din sfera serviciului universal în anul 2019 constituie o sarcină injustă pentru CNPR, fiind astfel necesară compensarea acestuia cu suma de 9.640.585 lei", precizează arbitrul pieţei telecom, într-un comunicat de presă transmis, joi, AGERPRES.
 
Costul net al furnizării serviciilor din sfera serviciului universal reprezintă diferenţa dintre costul net suportat de furnizorul de serviciu universal ca urmare a îndeplinirii obligaţiilor de serviciu universal şi costul net al furnizorului în cazul în care şi-ar desfăşura activitatea fără a avea obligaţiile de serviciu universal.
 
Conform ANCOM, acest cost reprezintă o sarcină injustă şi poate fi compensat doar în cazul în care sunt îndeplinite în mod cumulativ două condiţii legate de nivelul rentabilităţii capitalului mediu angajat înregistrat din furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal şi de pragul de materialitate în funcţie de veniturile înregistrate din furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal.
 
Compensarea costului net se poate realiza utilizând una dintre următoarele surse de finanţare: fonduri de la bugetul de stat prin bugetul ministerului de resort, cu respectarea cadrului legal naţional şi european din domeniul ajutorului de stat sau prin partajarea costului net între furnizorii de servicii poştale şi/sau utilizatori, cu respectarea cadrului legal naţional şi european din domeniul ajutorului de stat.
 
Potrivit calculelor ANCOM, valoarea costului net înregistrat de CNPR în anul 2019 ca urmare a obligaţiilor ce decurg din calitatea de furnizor de serviciu universal, inclusiv beneficiile intangibile, este de 18.372.178 lei, iar suma maximă ce poate fi compensată este de 9.640.585 lei, reprezentând valoarea costului net ce ar putea fi compensat până la atingerea nivelului rezonabil al rentabilităţii capitalului mediu angajat înregistrat din furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal.
 
Proiectul de decizie privind compensarea costului net aferent furnizării serviciilor poştale din sfera serviciului universal în anul 2019 poate fi consultat pe site-ul Autorităţii până pe data de 16 august 2021.
 
ANCOM a desemnat CNPR ca furnizor de serviciu universal pentru perioada 1 ianuarie 2020 - 31 decembrie 2024, pe întregul teritoriu naţional. Instituţia a decis compensarea costului net pentru furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal poştal cu suma de 4.252.328 lei, în anul 2017, respectiv cu 6.285.244 lei, în 2018.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12413 / 18374
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...