Bloomberg | Constructorii auto europeni concurează cu băncile de retail pentru depozitele consumatorilor
03 Iulie 2023
AgerpresEforturile constructorilor auto de a atrage depozite de la consumatori vine într-un moment în care costurile cu emisiunile de noi obligaţiuni au explodat.
O parte dintre cei mai mari constructori auto din Europa încep să arate din ce în ce mai mult ca nişte bănci de retail, transmite Bloomberg.
Renault, Volkswagen şi BMW se numără printre producătorii de automobile care încep să facă progrese în afacerile care se bazează pe depozitele de la consumatori. Potrivit acestora, depozitele consumatorilor sunt o modalitate mai ieftină pentru a finanţa afacerile cu leasingul de automobile, după ce o creştere fără precedent a dobânzilor bancare a făcut emiterea de obligaţiuni corporate, principalul instrument de finanţare în ultimii ani, o opţiune mult mai puţin atractivă.
Diviziile de finance ale constructorilor auto pot utiliza depozitele pe care le atrag de la consumatori pentru a garanta împrumuturi destinate achiziţionării de automobile pentru alţi consumatori, ajutând astfel la creşterea în continuare a vânzărilor. Este o modificare de situaţie faţă de era dobânzilor ultra reduse, când companiile puteau să vândă obligaţiuni la randamente reduse pentru a strânge fonduri, şi a utiliza banii pentru a acorda împrumuturi consumatorilor. Conturile anumitor constructori auto cer ca depozitele să fie păstrate pentru o anumită perioadă de timp. Însă alţii nu au niciun fel de limită de timp şi sunt ceva similar cu un cont de economii la o bancă tradiţională.
Renault, Volkswagen şi BMW se numără printre producătorii de automobile care încep să facă progrese în afacerile care se bazează pe depozitele de la consumatori. Potrivit acestora, depozitele consumatorilor sunt o modalitate mai ieftină pentru a finanţa afacerile cu leasingul de automobile, după ce o creştere fără precedent a dobânzilor bancare a făcut emiterea de obligaţiuni corporate, principalul instrument de finanţare în ultimii ani, o opţiune mult mai puţin atractivă.
Diviziile de finance ale constructorilor auto pot utiliza depozitele pe care le atrag de la consumatori pentru a garanta împrumuturi destinate achiziţionării de automobile pentru alţi consumatori, ajutând astfel la creşterea în continuare a vânzărilor. Este o modificare de situaţie faţă de era dobânzilor ultra reduse, când companiile puteau să vândă obligaţiuni la randamente reduse pentru a strânge fonduri, şi a utiliza banii pentru a acorda împrumuturi consumatorilor. Conturile anumitor constructori auto cer ca depozitele să fie păstrate pentru o anumită perioadă de timp. Însă alţii nu au niciun fel de limită de timp şi sunt ceva similar cu un cont de economii la o bancă tradiţională.
"În actualul context al dobânzilor ridicate, depozitele au devenit semnificativ mai ieftine decât finanţarea de pe piaţă", spune Jean-Marc Saugier, vicepreşedinte la Mobilize Financial Services, o divizie a Renault. Grupul auto francez a demarat afacerile prin care acceptă depozite de la consumatori în anul 2012 pentru a-şi diversifica finanţarea dar începând de anul trecut a făcut progrese pe piaţa de banking. Renault a finanţat anul trecut aproape jumătate din programul său de împrumuturi destinate achiziţionării de automobile via depozite de la consumatori, în creştere faţă de 35% în 2018.
Gigantul auto francez, care recent a anunţat planuri care vizează combinarea operaţiunilor sale cu diviziile Volkswagen Financial Services AG şi Volkswagen Bank GmbH, a majorat dobânzile acordate la depozite de două ori în acest an, până la 3,1%, pentru a atrage mai mulţi deponenţi. Un purtător de cuvânt a precizat că de la începutul anului şi până în prezent au fost deschise aproximativ 160.000 de noi conturi, ceea ce a adus noi depozite în valoare de opt miliarde de euro.
Constructorul auto german BMW oferă şi el conturi de depozite prin intermediul diviziei sale de servicii financiare, cu dobânzi de până la 3,2%. La fel ca şi Volkswagen, BMW a majorat recent dobânzile la depozitele pe termen fix şi conturile de economii. BMW a fost în măsură să majoreze semnificativ volumul total al depozitelor iar acestea joacă un rol strategic în mixul de refinanţare al diviziei bancare a grupului BMW, a declarat un purtător de cuvânt.
Eforturile constructorilor auto de a atrage depozite de la consumatori vine într-un moment în care costurile cu emisiunile de noi obligaţiuni au explodat. Un index Bloomberg care analizează obligaţiunile emise de constructorii europeni de automobile arată că în ultimii doi ani randamentele au urcat de la 0,29%, până la 4,23%.
De exemplu, RCI Banque, entitatea care emite obligaţiuni pentru divizia bancară a Renault, a vândut luna trecută obligaţiuni pe cinci ani în valoare de 750 de milioane de euro, la un randament de 4,95%, un salt semnificativ faţă de randamentul de 0,62% pentru obligaţiunile emise în luna ianuarie 2022.
"Constructorii auto încearcă să atragă cât mai multe depozite pot. Ei se bucură de o mare recunoaştere a mărcii în rândul deponenţilor în ţări precum Germania şi Franţa", spune Nesche Yazgan, analist la BlueBay Asset Management. În acelaşi timp, cei care fac economii în Europa nu au la fel de multe opţiuni ca şi cei din SUA, unde fondurile de piaţă monetară oferă o alternativă facilă la băncile tradiţionale, adaugă Nesche Yazgan.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 4105 / 18239 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...