Boloş anunţă 2,78 milioane de facturi înregistrate în sistemul e-Factura, în valoare de 16 miliarde de lei
08 Ianuarie 2024
AgerpresPe de altă parte, ministrul Finanţelor a menţionat că anul 2023 s-a încheiat cu 87.000 de inspecţii fiscale şi antifraudă efectuate, cu o valoare totală a constatărilor suplimentare de 11 miliarde de lei.
Numărul facturilor înregistrate, până în prezent, prin sistemul e-Factura, a ajuns la 2.775.421, cu o valoare de 16 miliarde de lei, conform datelor prezentate, luni, de ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, într-o conferinţă de presă.
"Avem în sistem (e-Factura - n. r.) 2.775.421 de facturi, cu o valoare de 16 miliarde de lei. Maximul l-am atins în ziua de vineri, respectiv 675.000 de facturi. Ne aşteptăm ca, în cursul acestei săptămâni, această creştere să ajungă până la un milion de facturi pe zi. Reamintesc că funcţionăm în paralel cu cele două sisteme, respectiv Sistemul de raportare a facturilor în modulul nostru de factură electronică şi, sigur, opţiunea clasică de emitere a facturii şi apoi raportarea ei. Raportarea se face în termen de cinci zile de la emiterea facturii. Dacă se întrerupe sistemul, după ce se reia partea de factură electronică, termenul rămâne acelaşi, de cinci zile, în vederea raportării. Până la data de 1 iulie, avem regimul acesta opţional pe care l-am amintit. Neraportarea în sistemul nostru electronic în modulul e-Factura constituie contravenţie şi, după cum am mai precizat şi la sfârşitul anului trecut, pentru microîntreprinderi avem sancţiuni contravenţionale între 1.000 lei până la 2.500 lei. La întreprinderile mijlocii amenda este între 2.500 şi 5.000 lei", a spus Boloş.
Pe de altă parte, ministrul Finanţelor a menţionat că anul 2023 s-a încheiat cu 87.000 de inspecţii fiscale şi antifraudă efectuate, cu o valoare totală a constatărilor suplimentare de 11 miliarde de lei.
"Din punct de vedere al numărului de inspecţii fiscale derulate anul trecut, au fost 20.813, cu o valoare a veniturilor constatată suplimentar de 2,6 miliarde lei. Numai în luna decembrie au fost desfăşurate 1.789 de inspecţii fiscale. Valoarea constatărilor suplimentare a fost de aproximativ 500 de milioane de lei. Cea mai importantă constatare de pe luna decembrie este în industria prelucrătoare, de 160 de milioane de lei, în domeniul Taxei pe Valoare Adăugată. De asemenea, tot pe zona de inspecţie fiscală, s-au realizat verificări documentare, practic o formă de inspecţie fiscală care nu constă în deplasarea la sediul contribuabilului. Au fost 20.059 astfel de verificări documentare, cu o valoare a veniturilor suplimentare de un miliard de lei. În luna decembrie, au fost 908 şi constatări suplimentare de 57 de milioane de lei. Mai avem notele de conformare, aşa-zisele atenţionări pentru contribuabili. În cursul anului trecut, am avut 12.600 astfel de sesizări în valoare tot de un miliard de lei. Inspecţia antifraudă a avut 33.826 de inspecţii şi valoarea constatărilor a fost de aproape 6 miliarde de lei. Deci, închidem anul 2023 cu aproximativ 87.000 de inspecţii fiscale şi inspecţii antifraudă, cu o valoare a constatărilor suplimentare adunate la un loc de 11 miliarde de lei", a subliniat şeful de la Finanţe.
Oficialul a precizat, totodată, că ţinta pentru anul 2024, pe zona fiscală şi antifraudă, "este ca valoarea medie a încasărilor lunare să ajungă la 40 de miliarde de lei".
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2304 / 18203 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...