
Cifra de afaceri pe piaţa jucăriilor este estimată la un nivel record de peste 1,7 miliarde de lei în 2022 (analiză KeysFin)
31 Mai 2023
AgerpresPotrivit sursei citate, în 2021, în România existau 504 companii care aveau ca obiect de activitate producţia şi/sau comerţul cu amănuntul de jucării (cod CAEN 3240 - fabricarea jocurilor şi jucăriilor şi cod CAEN 4765 - comerţ amănuntul al jocurilor şi jucăriilor în magazine specializate), cu 5% mai multe faţă de 2020 şi în creştere cu 73% comparativ cu 2012.
Cifra de afaceri pe piaţa de jucării din România va atinge un nivel record de peste 1,7 miliarde de lei în 2022, după ce, în 2021 a înregistrat 1,5 miliarde de lei, potrivit estimărilor unui furnizor de soluţii de business information.
În 2021, cifra de afaceri pe acest segment (producţie & comerţ) a crescut cu 14% în 2021 faţă de 2020 şi a fost de aproape 8 ori mai mare decât în 2012, la cel mai ridicat nivel din istorie, depăşind valoarea de 1,5 miliarde de lei.
"Pentru 2022 estimăm continuarea creşterii pieţei de jucării peste media europeană şi depăşirea maximului istoric atins în 2021, la mai mult de 1,7 miliarde de lei, în baza extinderii portofoliului de produse (fapt care influenţează procesul de premiumizare - de obţinere a unui statut premium - prin încorporarea de tehnologii noi, interactive şi educaţionale), a dezvoltării segmentului de jucării ecologice şi a transmiterii presiunilor inflaţioniste la nivelul consumatorului. Numărul mai mare de alianţe şi parteneriate strategice, achiziţii şi colaborări între vânzători şi participanţii la piaţă la nivel european va susţine şi creşterea pieţei jucăriilor la nivel local. Se aşteaptă ca jucăriile pentru sport şi în aer liber să beneficieze de o creştere a cererii pe fondul preocupărilor ridicate ale părinţilor privind obezitatea infantilă şi a celorlalte probleme de sănătate asociate sedentarismului copiilor", a declarat Diana Florescu, analist economic KeysFin, unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii de business information din România.
În 2021, cifra de afaceri pe acest segment (producţie & comerţ) a crescut cu 14% în 2021 faţă de 2020 şi a fost de aproape 8 ori mai mare decât în 2012, la cel mai ridicat nivel din istorie, depăşind valoarea de 1,5 miliarde de lei.
"Pentru 2022 estimăm continuarea creşterii pieţei de jucării peste media europeană şi depăşirea maximului istoric atins în 2021, la mai mult de 1,7 miliarde de lei, în baza extinderii portofoliului de produse (fapt care influenţează procesul de premiumizare - de obţinere a unui statut premium - prin încorporarea de tehnologii noi, interactive şi educaţionale), a dezvoltării segmentului de jucării ecologice şi a transmiterii presiunilor inflaţioniste la nivelul consumatorului. Numărul mai mare de alianţe şi parteneriate strategice, achiziţii şi colaborări între vânzători şi participanţii la piaţă la nivel european va susţine şi creşterea pieţei jucăriilor la nivel local. Se aşteaptă ca jucăriile pentru sport şi în aer liber să beneficieze de o creştere a cererii pe fondul preocupărilor ridicate ale părinţilor privind obezitatea infantilă şi a celorlalte probleme de sănătate asociate sedentarismului copiilor", a declarat Diana Florescu, analist economic KeysFin, unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii de business information din România.
Pe de altă parte, evoluţia pieţei poate fi afectată de factori precum creşterea disponibilităţii produselor contrafăcute, fabricate din materii prime de calitate scăzută şi care pot fi chiar dăunătoare copiilor.
"Dezvoltarea comerţului electronic a propulsat vânzările de produse contrafăcute prin extinderea acoperirii lor geografice", se arată în analiza KeysFin.
Potrivit sursei citate, în 2021, în România existau 504 companii care aveau ca obiect de activitate producţia şi/sau comerţul cu amănuntul de jucării (cod CAEN 3240 - fabricarea jocurilor şi jucăriilor şi cod CAEN 4765 - comerţ amănuntul al jocurilor şi jucăriilor în magazine specializate), cu 5% mai multe faţă de 2020 şi în creştere cu 73% comparativ cu 2012.
Principalul comerciant a rămas Jumbo EC.R SRL, companie cu acţionariat grecesc care şi-a consolidat poziţia de lider de piaţă în 2021 cu o cifră de afaceri de aproape 901 milioane de lei (69% din total comerţ), după un avans anual de aproximativ 9%. Locul secund în topul comercianţilor este ocupat de Noriel (Intertoy Zone SRL), companie cu acţionariat majoritar turcesc, cu afaceri de 258 de milioane de lei, care a concentrat 20% din total comerţ. Podiumul este completat de Brick Depot SRL - distribuitorul Lego pe piaţa locală (37 de milioane de lei; 2,8% din total comerţ), Luxprimum SRL (17 milioane de lei; 1,3%) şi J&M SRL (12 milioane lei; 0,9% din total comerţ). Cele mai mari 5 companii generează 93% din cifra de afaceri a comercianţilor de jucării din România în 2021.
În ceea ce priveşte producţia locală de jucării, principalul actor din piaţă este Airquee SRL, companie cu acţionariat majoritar britanic, cu afaceri de 30,5 milioane de lei (cu 39% mai mari decât în 2020), care a generat 14% din total producţie locală în 2021. Pe locul al doilea în topul producătorilor se află Modelleisenbahn SRL, companie cu acţionariat 100% austriac cu sediul în Arad, cu afaceri de 19,5 milioane de lei, adică 9,1% din total producţie în 2021. Podiumul este completat de Viessmann Transilvania SRL (16,1 de milioane de lei, 7,5% din total), "D-Toys" SA (15,8 milioane de lei; 7,4% din total producţie) şi Burak Toys International SRL (15 milioane lei, 7% din total producţie în 2021). Cele mai mari 5 companii generează aproape 45% din cifra de afaceri a producţiei de jucării în 2021.
Potrivit KeysFin, rezultatul net al companiilor din piaţa de jucării (profit minus pierdere netă) a crescut de 447 de ori faţă de 2012, la aproape 279 de milioane de lei pe fondul evoluţiei componentei de comerţ, care a reprezentat 95% din rezultatul net al pieţei în 2021. Cel mai mare jucător după cifra de afaceri şi forţa de muncă, Jumbo EC.R SRL, a generat aproape 96% din profitul net al comercianţilor de jucării în 2021.
Dintre cele 504 de companii luate în calcul în analiză, 244 au înregistrat profit în 2021, 194 au avut pierdere, restul înregistrând un rezultat nul.
Numărul de angajaţi din piaţa de jucării (producţie & comerţ) a scăzut cu 9% faţă de 2020, însă a rămas cu 83% peste nivelul din 2012, la aproximativ 3.600 de salariaţi în 2021.
Pe sub-segmente, numărul mediu de angajaţi din producţia de jucării a scăzut cu 13% faţă de 2012, la 1.300 de salariaţi, ceea ce reprezintă 37% din total în 2021. Pe partea de comerţ, forţa de muncă a crescut cu 407% faţă de 2012, la aproape 2.300 de salariaţi în 2021.
Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanţelor (la sfârşitul perioadei) care au ca domeniu principal de activitate unul dintre codurile CAEN 3240 - fabricarea jocurilor şi jucăriilor sau 4765 - comerţ amănuntul al jocurilor şi jucăriilor în magazine specializate.
KeysFin oferă soluţii 100% digitalizate pentru verificarea mediului de business, cu date financiare şi juridice, rapoarte, grafice şi analize actualizate la zi despre companiile din România şi din străinătate, în vederea reducerii riscului comercial. Cu un portofoliu de peste 700 de clienţi, KeysFin este unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii de business information din România.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 5365 / 19285 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company asistă Sameday la achiziția Cargus. Mai multi avocați cu senioritate înaltă, în echipa de proiect
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Activitate intensă în practica de Employment de la NNDKP, firmă cu una dintre cele mai mari și performante echipe de avocați specializați în oferirea de asistență juridică pe întregul spectru de aspecte de Dreptul Muncii, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Roxana Abrașu (Partener): ”Avem situații care presupun complexitate prin anvergura și impactul global adus, dar și situații unde se ridică subiecte diverse sau sensibile ce trebuie gestionate cu prudență pentru a asigura că sunt abordate ținând cont de numeroasele reglementări aplicabile și se finalizează cu luarea măsurilor corespunzătoare”
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...