
Cifra de afaceri pe piaţa jucăriilor este estimată la un nivel record de peste 1,7 miliarde de lei în 2022 (analiză KeysFin)
31 Mai 2023
AgerpresPotrivit sursei citate, în 2021, în România existau 504 companii care aveau ca obiect de activitate producţia şi/sau comerţul cu amănuntul de jucării (cod CAEN 3240 - fabricarea jocurilor şi jucăriilor şi cod CAEN 4765 - comerţ amănuntul al jocurilor şi jucăriilor în magazine specializate), cu 5% mai multe faţă de 2020 şi în creştere cu 73% comparativ cu 2012.
Cifra de afaceri pe piaţa de jucării din România va atinge un nivel record de peste 1,7 miliarde de lei în 2022, după ce, în 2021 a înregistrat 1,5 miliarde de lei, potrivit estimărilor unui furnizor de soluţii de business information.
În 2021, cifra de afaceri pe acest segment (producţie & comerţ) a crescut cu 14% în 2021 faţă de 2020 şi a fost de aproape 8 ori mai mare decât în 2012, la cel mai ridicat nivel din istorie, depăşind valoarea de 1,5 miliarde de lei.
"Pentru 2022 estimăm continuarea creşterii pieţei de jucării peste media europeană şi depăşirea maximului istoric atins în 2021, la mai mult de 1,7 miliarde de lei, în baza extinderii portofoliului de produse (fapt care influenţează procesul de premiumizare - de obţinere a unui statut premium - prin încorporarea de tehnologii noi, interactive şi educaţionale), a dezvoltării segmentului de jucării ecologice şi a transmiterii presiunilor inflaţioniste la nivelul consumatorului. Numărul mai mare de alianţe şi parteneriate strategice, achiziţii şi colaborări între vânzători şi participanţii la piaţă la nivel european va susţine şi creşterea pieţei jucăriilor la nivel local. Se aşteaptă ca jucăriile pentru sport şi în aer liber să beneficieze de o creştere a cererii pe fondul preocupărilor ridicate ale părinţilor privind obezitatea infantilă şi a celorlalte probleme de sănătate asociate sedentarismului copiilor", a declarat Diana Florescu, analist economic KeysFin, unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii de business information din România.
În 2021, cifra de afaceri pe acest segment (producţie & comerţ) a crescut cu 14% în 2021 faţă de 2020 şi a fost de aproape 8 ori mai mare decât în 2012, la cel mai ridicat nivel din istorie, depăşind valoarea de 1,5 miliarde de lei.
"Pentru 2022 estimăm continuarea creşterii pieţei de jucării peste media europeană şi depăşirea maximului istoric atins în 2021, la mai mult de 1,7 miliarde de lei, în baza extinderii portofoliului de produse (fapt care influenţează procesul de premiumizare - de obţinere a unui statut premium - prin încorporarea de tehnologii noi, interactive şi educaţionale), a dezvoltării segmentului de jucării ecologice şi a transmiterii presiunilor inflaţioniste la nivelul consumatorului. Numărul mai mare de alianţe şi parteneriate strategice, achiziţii şi colaborări între vânzători şi participanţii la piaţă la nivel european va susţine şi creşterea pieţei jucăriilor la nivel local. Se aşteaptă ca jucăriile pentru sport şi în aer liber să beneficieze de o creştere a cererii pe fondul preocupărilor ridicate ale părinţilor privind obezitatea infantilă şi a celorlalte probleme de sănătate asociate sedentarismului copiilor", a declarat Diana Florescu, analist economic KeysFin, unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii de business information din România.
Pe de altă parte, evoluţia pieţei poate fi afectată de factori precum creşterea disponibilităţii produselor contrafăcute, fabricate din materii prime de calitate scăzută şi care pot fi chiar dăunătoare copiilor.
"Dezvoltarea comerţului electronic a propulsat vânzările de produse contrafăcute prin extinderea acoperirii lor geografice", se arată în analiza KeysFin.
Potrivit sursei citate, în 2021, în România existau 504 companii care aveau ca obiect de activitate producţia şi/sau comerţul cu amănuntul de jucării (cod CAEN 3240 - fabricarea jocurilor şi jucăriilor şi cod CAEN 4765 - comerţ amănuntul al jocurilor şi jucăriilor în magazine specializate), cu 5% mai multe faţă de 2020 şi în creştere cu 73% comparativ cu 2012.
Principalul comerciant a rămas Jumbo EC.R SRL, companie cu acţionariat grecesc care şi-a consolidat poziţia de lider de piaţă în 2021 cu o cifră de afaceri de aproape 901 milioane de lei (69% din total comerţ), după un avans anual de aproximativ 9%. Locul secund în topul comercianţilor este ocupat de Noriel (Intertoy Zone SRL), companie cu acţionariat majoritar turcesc, cu afaceri de 258 de milioane de lei, care a concentrat 20% din total comerţ. Podiumul este completat de Brick Depot SRL - distribuitorul Lego pe piaţa locală (37 de milioane de lei; 2,8% din total comerţ), Luxprimum SRL (17 milioane de lei; 1,3%) şi J&M SRL (12 milioane lei; 0,9% din total comerţ). Cele mai mari 5 companii generează 93% din cifra de afaceri a comercianţilor de jucării din România în 2021.
În ceea ce priveşte producţia locală de jucării, principalul actor din piaţă este Airquee SRL, companie cu acţionariat majoritar britanic, cu afaceri de 30,5 milioane de lei (cu 39% mai mari decât în 2020), care a generat 14% din total producţie locală în 2021. Pe locul al doilea în topul producătorilor se află Modelleisenbahn SRL, companie cu acţionariat 100% austriac cu sediul în Arad, cu afaceri de 19,5 milioane de lei, adică 9,1% din total producţie în 2021. Podiumul este completat de Viessmann Transilvania SRL (16,1 de milioane de lei, 7,5% din total), "D-Toys" SA (15,8 milioane de lei; 7,4% din total producţie) şi Burak Toys International SRL (15 milioane lei, 7% din total producţie în 2021). Cele mai mari 5 companii generează aproape 45% din cifra de afaceri a producţiei de jucării în 2021.
Potrivit KeysFin, rezultatul net al companiilor din piaţa de jucării (profit minus pierdere netă) a crescut de 447 de ori faţă de 2012, la aproape 279 de milioane de lei pe fondul evoluţiei componentei de comerţ, care a reprezentat 95% din rezultatul net al pieţei în 2021. Cel mai mare jucător după cifra de afaceri şi forţa de muncă, Jumbo EC.R SRL, a generat aproape 96% din profitul net al comercianţilor de jucării în 2021.
Dintre cele 504 de companii luate în calcul în analiză, 244 au înregistrat profit în 2021, 194 au avut pierdere, restul înregistrând un rezultat nul.
Numărul de angajaţi din piaţa de jucării (producţie & comerţ) a scăzut cu 9% faţă de 2020, însă a rămas cu 83% peste nivelul din 2012, la aproximativ 3.600 de salariaţi în 2021.
Pe sub-segmente, numărul mediu de angajaţi din producţia de jucării a scăzut cu 13% faţă de 2012, la 1.300 de salariaţi, ceea ce reprezintă 37% din total în 2021. Pe partea de comerţ, forţa de muncă a crescut cu 407% faţă de 2012, la aproape 2.300 de salariaţi în 2021.
Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanţelor (la sfârşitul perioadei) care au ca domeniu principal de activitate unul dintre codurile CAEN 3240 - fabricarea jocurilor şi jucăriilor sau 4765 - comerţ amănuntul al jocurilor şi jucăriilor în magazine specializate.
KeysFin oferă soluţii 100% digitalizate pentru verificarea mediului de business, cu date financiare şi juridice, rapoarte, grafice şi analize actualizate la zi despre companiile din România şi din străinătate, în vederea reducerii riscului comercial. Cu un portofoliu de peste 700 de clienţi, KeysFin este unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii de business information din România.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 5546 / 19466 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
INTERVIURI ESENȚIALE | Portofoliul de investigații internaționale a crescut semnificativ în cadrul biroului Clifford Chance din București în ultimii ani, devenind o adevărată carte de vizită pentru practica din Romania. De vorbă cu Daniel Badea (Managing Partner) și Sabina Crângașu Huțanu (Counsel), despre modul în care funcționează o echipă de avocați români de top, implicată în mod constant în cele mai complexe litigii și investigații de anvergură din Europa
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...