ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Consiliul Concurenței pune în dezbatere studiul privind autorizarea comercializării produselor și serviciilor de piață de către primării

07 Februarie 2023   |   BizLawyer

Varianta preliminară a studiului privind impactul sistemului de autorizare de către autoritățile administrației publice locale a comercializării produselor și serviciilor de piață asupra accesului pe piață al întreprinderilor poate fi consultată pe pagina web a instituției, www.consiliulconcurentei.ro, până la data de 9 martie 2023.

 
 
Consiliul Concurenței a finalizat și pune în dezbatere publică raportul preliminar al studiului privind impactul sistemului de autorizare de către autoritățile administrației publice locale a comercializării produselor și serviciilor de piață asupra accesului pe piață al întreprinderilor.

În urma acestui studiu, autoritatea de concurență a constatat că legislația privind comercializarea produselor și serviciilor de piață (O.G. nr. 99/2000) nu este actualizată cu codurile CAEN în vigoare, ceea ce determină interpretarea și aplicarea neunitară a acesteia de către primării.

Astfel, modul în care este autorizate comercializarea produselor și serviciilor de piață de către administrațiile publice locale poate conduce la limitarea accesului companiilor pe diverse piețe, restrângând concurența.

Ca urmare, Consiliul Concurenței recomandă actualizarea prevederilor legale[1] și elaborarea unui regulament cadru, astfel încât autoritățile administrației publice locale să adopte și să aplice nediscriminatoriu normele care vizează autorizarea unei activități de comercializare de produse și servicii de piață.

De asemenea, autoritatea de concurență recomandă publicarea integrală, pe paginile de internet ale primăriilor, a regulamentelor actualizate care vizează autorizarea activităților de comercializare de produse și servicii de piață, precum și a hotărârilor de aprobare a acestora, astfel încât accesul companiilor la informații să fie cât mai facil.

Totodată, Consiliul Concurenței consideră că informațiile, procedurile și actele normative care vizează autorizarea firmelor privind desfășurarea activitățile menționate trebuie publicate pe portalul Punctul de Contact Unic electronic (PCUe).

Varianta preliminară a studiului privind impactul sistemului de autorizare de către autoritățile administrației publice locale a comercializării produselor și serviciilor de piață asupra accesului pe piață al întreprinderilor poate fi consultată pe pagina web a instituției, www.consiliulconcurentei.ro, până la data de 9 martie 2023.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5505 / 18203
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...