Cushman & Wakefield Echinox: Companiile au închiriat în primul semestru birouri noi pentru circa 8.000 de angajați; cererea nouă căștigă teren
05 Septembrie 2024
BizLawyerRata medie de neocupare din București și-a continuat trendul descendent înregistrat în ultimele trimestre, atingând un nivel de 14,2%, cu scăderi suplimentare așteptate până la sfârșitul anului din cauza ofertei noi extrem de limitate.
Mădălina Cojocaru, Partner Office Agency Cushman & Wakefield Echinox |
Cererea netă de spații de birouri din București din trimestrul al doilea a depășit pentru prima dată în ultimii doi ani tranzacțiile de reînnoire și renegociere a contractelor existente, evoluție care un impact pozitiv asupra ratei de neocupare, în condițiile în care în acest an nu fost livrat niciun proiect de birouri noi, arată datele companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
Aproximativ 77.000 metri pătrați de birouri au fost tranzacționați în București în al doilea trimestru al acestui an, cererea netă înregistrând o revenire puternică, cu o cotă de 62% din volumul tranzacționat, cea mai mare pondere trimestrială din T1 2022 și până în prezent.
În prima jumătate a acestui an a consemnat o activitate puternică de închiriere, cu 168.000 metri pătrați contractați în București, marcând o scădere de doar 11% față de S1 2023. Din această suprafață, 82.100 metri pătrați reprezintă cerere nouă, ceea ce înseamnă că în prima jumătate a anului companiile au închiriat birouri noi pentru 8.000 de angajați. Suprafața medie a unei tranzacții în cazul contractelor pentru spații noi a fost de peste 1.100 metri pătrați.
Aproximativ 77.000 metri pătrați de birouri au fost tranzacționați în București în al doilea trimestru al acestui an, cererea netă înregistrând o revenire puternică, cu o cotă de 62% din volumul tranzacționat, cea mai mare pondere trimestrială din T1 2022 și până în prezent.
În prima jumătate a acestui an a consemnat o activitate puternică de închiriere, cu 168.000 metri pătrați contractați în București, marcând o scădere de doar 11% față de S1 2023. Din această suprafață, 82.100 metri pătrați reprezintă cerere nouă, ceea ce înseamnă că în prima jumătate a anului companiile au închiriat birouri noi pentru 8.000 de angajați. Suprafața medie a unei tranzacții în cazul contractelor pentru spații noi a fost de peste 1.100 metri pătrați.
Sectorul farmaceutic și medical a fost cel mai activ din punct de vedere al suprafeței de birouri noi tranzacționate, cu o pondere de 19% din total (15.300 metri pătrați), pe locul al doilea plasându-se companiile din IT&C, cu 18% din total (14.500 metri pătrați). Companiile de servicii profesionale și cele din domeniul industrial și manufacturier au contractat noi spații de birouri în perioada analizată.
Mădălina Cojocaru, Partner Office Agency Cushman & Wakefield Echinox: “Activitatea de închiriere de pe piața de birouri este în creștere în toată Europa, în condițiile în care companiile s-au adaptat la modul de lucru hibrid și tot mai mulți angajați revin birouri. Privim cu optimism spre a doua jumătate a anului și spre următorii ani, în ceea ce privește evoluția cererii de spații de birouri, mai ales pentru clădirile premium, de clasa A. Acestea sunt preferate datorită accesului facil la mijloacele de transport în comun, a ofertei variate de servicii și facilități pentru chiriași, precum și a respectării celor mai înalte standarde ESG. De exemplu, în zonele ultracentrale: Piața Victoriei, Bulevardul Aviatorilor, Floreasca sau Dorobanți, rata de neocupare în clădirile clasa A, a scăzut considerabil, ajungând la 5%, ceea ce reflectă interesul crescut al companiilor pentru aceste spații.“
Rata medie de neocupare din București și-a continuat trendul descendent înregistrat în ultimele trimestre, atingând un nivel de 14,2%, cu scăderi suplimentare așteptate până la sfârșitul anului din cauza ofertei noi extrem de limitate.
Chiria de referință din zona CBD a Capitalei a consemnat o ușoară scădere de 0,50 euro, până la 21,50 euro/mp/lună, în timp ce pe celelalte sub-piețe nivelul chiriilor au fost stabile.
Suprafața de spații în construcție rămâne limitată, proiecte totalizând 88.400 metri pătrați închiriabili fiind în diferite stadii de dezvoltare. Pentru acest an este programată livrarea unei singure clădiri, AFI Loft cu o suprafață de 15.000 metri pătrați.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 715 / 18203 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...