ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Doar 34% dintre români cred că îi aşteaptă o viaţă mai bună în 2024, faţă de 48% în 2023

09 Ianuarie 2024   |   Agerpres

Femeile sunt mai optimiste (37%) decât bărbaţii (30%), iar raportat la categoriile de vârstă, cele două extreme, tinerii între 18-24 ani (43%) şi persoanele mature peste 55 ani (45%), se diferenţiază ca fiind mai optimiste.

 
 
Doar 34% dintre români cred că îi aşteaptă o viaţă mai bună în 2024, comparativ cu 48% în 2023, optimismul acestora fiind în declin, relevă rezultatele unui studiu de piaţă, publicat marţi.
 
Conform cercetării Reveal Marketing Research, 47% dintre români nu adoptă nicio perspectivă optimistă, nici una pesimistă în privinţa anului 2024, acest sentiment de neutralitate evidenţiind un echilibru fragil între speranţă şi incertitudine. Pe de altă parte, 34% dintre respondenţi şi-au manifestat optimismul, iar 19% pesimismul privind noul an.
 
Femeile sunt mai optimiste (37%) decât bărbaţii (30%), iar raportat la categoriile de vârstă, cele două extreme, tinerii între 18-24 ani (43%) şi persoanele mature peste 55 ani (45%), se diferenţiază ca fiind mai optimiste.
 
"Comparativ cu studiul similar desfăşurat în urmă cu un an, observăm că optimismul pronunţat al românilor înregistrează o scădere semnificativă de la 48% pentru 2023, la 34% pentru 2024. Dacă începutul lui 2023 a venit pe fondul redobândirii libertăţilor după perioadele de restricţii impuse de pandemie, începutul lui 2024 a venit pe fondul incertitudinilor şi al schimbărilor socio-economice. În acest context, era de aşteptat ca românii să fie mai degrabă în expectativă, această neutralitate putând reprezenta şi un apel la prudenţă şi adaptabilitate, elemente esenţiale în faţa unui viitor incert", a afirmat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
 
În ceea ce priveşte aşteptările românilor la început de an nou, optimismul referitor la îmbunătăţirea situaţiei financiare personale ocupă locul fruntaş (34%), fiind prezent în măsură semnificativ mai mare în cazul femeilor (39% vs. 28% bărbaţi) şi al tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani (53%).
 
La polul opus, nivelul de pesimism atinge cele mai mari valori în ceea ce priveşte evoluţia ţării din următorul an, diminuarea nivelului de corupţie (64%), scăderea inflaţiei (51%) şi îmbunătăţirea situaţiei economice a ţării (50%) fiind percepute ca obiective greu sau chiar imposibil de realizat în următoarele 12 luni.
 
Referitor la intenţiile din sfera personală şi de familie, 13% dintre români intenţionează să se căsătorească sau logodească în 2024, în timp ce 32% nu au astfel de planuri, în special cei cu vârste între 45-55 ani (46%) şi tinerii între 18 şi 24 de ani (43%). În aceeaşi ordine de idei, 10% dintre respondenţi intenţionează să aibă un copil în noul an, într-o măsură semnificativ mai mare cei cu vârste între 35 şi 44 de ani (17%).
 
În ceea ce priveşte cariera şi sfera profesională, 4 din 10 români intenţionează să îşi schimbe locul de muncă în 2024. Mai exact, 27% dintre români îşi doresc un nou angajator, în special persoanele între 44-55 ani, iar 13% doresc să îşi deschidă o afacere, în special tinerii între 25-34 ani (28%).
 
Mai mult decât atât, un sfert dintre români declară că intenţionează să îşi schimbe domiciliul în 2024, fie în altă locuinţă din aceeaşi localitate (11%), în altă localitate din ţară (10%) sau chiar în străinătate (4%).
 
Măsurând nivelul de satisfacţie cu diferitele aspecte din viaţa de zi cu zi, aflăm că românii sunt cei mai mulţumiţi de relaţiile interpersonale pe care le au cu familia (75%), cu persoanele apropiate (66%) sau de relaţiile sentimentale (65%). Ca tendinţă, persoanele cu venituri mici (sub 2.000 lei) se declară în mai mică măsură mulţumite de relaţiile sentimentale (50%).
 
Cele mai mici scoruri de satisfacţie au fost înregistrate de aspecte ce ţin de sfera profesională, mai exact nivelul de mulţumire cu locul de muncă (51%) şi situaţia financiară prezentă (46%). Cei mai nemulţumiţi de situaţia financiară sunt persoanele mature peste 55 ani (34%).
 
Topul rezoluţiilor pentru noul an este similar celui de anul trecut, cei mai mulţi dintre români dorindu-şi să călătorească mai mult (34%), să îşi petreacă mai mult timp cu familia (32%) sau să mănânce mai sănătos (27%).
 
Pentru persoanele care au copii, nevoia de a petrece mai mult timp alături de familie este mai importantă (42% vs. 23% în cazul celor fără copii), iar pentru cei cu vârste între 44-55 ani dorinţa de a călători mai mult (47% vs. 34% total eşantion).
 
Dacă ne îndreptam atenţia către tineri, cei între 25-34 ani îşi doresc în mai mare măsură să participe la cursuri de dezvoltare personală (23% vs. 11% total eşantion), iar reprezentanţii generaţiei Z (19-24 ani) să meargă la sala de fitness (19% vs. 12% total eşantion).
 
În cazul persoanelor de peste 55 ani, dorinţa de a acorda mai mult timp pasiunilor lor (21%) şi de a merge mai des la biserică (17%) sunt semnificativ mai importante decât pentru total eşantion (15%, respectiv 10%).
 
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piaţă reprezintă baza deciziilor corecte şi a poziţionării brandurilor. Soluţiile calitative şi cantitative ajută de 15 ani companii din România şi Europa.
 
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban şi rural, utilizatori de internet. Mărimea eşantionului a fost de 1.015 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1468 / 17377
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa | Horațiu Pătrașcu, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție se alătură pe poziția de Counsel și va coordona practica de Contencios Administrativ și Fiscal
Cariere în Drept | Andrea Roxana Chihaia, printre cei mai buni zece absolvenți ai generației sale, acum stagiară, a intrat în profesie cu emoție și entuziasm. Ea spune că performanța nu se întreține singură, ci trebuie susținută. ”Trebuie să începem ca societate să credem în tineri, în potențialul lor și să le oferim oportunități pe măsură”
A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
RTPR și Schoenherr, alături de Romcim la achiziția Tehno World. Vânzătorul a lucrat cu avocații PNSA
CMS asistă INVL în finanțarea de 24 milioane EUR acordată de BERD și Eiffel pentru construcția unei centrale solare în România
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
RTPR a asistat Grupul Evryo la vânzarea portofoliului de energie regenerabilă către PPC Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Roxana Ionescu (Partner) și Cezara Urzică (Senior Associate)
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...