DSV Road: Suntem optimiști privind exportul de mărfuri în 2024, înregistrând o creștere de peste 20% la început de an
20 Martie 2024
BizLawyerIndustriile auto și electronică, motorul transportului de mărfuri românești către Europa.
În primele luni din an, segmentul de export de mărfuri a înregistrat o creștere ușoară față de aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce indică o evoluție optimistă pe parcursul anului, potrivit datelor interne DSV Road, parte din grupul DSV, a treia cea mai mare companie de transport de mărfuri din Europa. Segmentul de export este susținut în mare parte de industria auto și industria electronică, unde există o cerere mai ridicată pentru transport către Europa, punctează reprezentanții companiei.
“Deși 2024 este un an provocator în industria transportului de mărfuri, observăm o tendință de creștere ușoară a exportului de mărfuri din România în alte țări. În cadrul DSV Road, activitatea de export a înregistrat o creștere de 22% în primele două luni din an comparativ cu aceeași perioadă din 2023, ca urmare a încheierii de noi parteneriate și a lărgirii portofoliului de clienți. Astfel, per ansamblu suntem optimiști privind evoluția acestui segment în următoarele luni. Sunt mai multe motive care pot da un impuls exportului, printre care extinderea rețelei de autostrăzi, dar și creșterea potențialului de business și calitatea produselor românești. Totodată, se dezvoltă segmentul de fabricare a produselor din diverse domenii de către firme internaționale în România, în special industria auto și cea electronică”, declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
“Deși 2024 este un an provocator în industria transportului de mărfuri, observăm o tendință de creștere ușoară a exportului de mărfuri din România în alte țări. În cadrul DSV Road, activitatea de export a înregistrat o creștere de 22% în primele două luni din an comparativ cu aceeași perioadă din 2023, ca urmare a încheierii de noi parteneriate și a lărgirii portofoliului de clienți. Astfel, per ansamblu suntem optimiști privind evoluția acestui segment în următoarele luni. Sunt mai multe motive care pot da un impuls exportului, printre care extinderea rețelei de autostrăzi, dar și creșterea potențialului de business și calitatea produselor românești. Totodată, se dezvoltă segmentul de fabricare a produselor din diverse domenii de către firme internaționale în România, în special industria auto și cea electronică”, declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
Ce produse exportă România și în ce țări
Astfel, printre cele mai exportate produse sunt vehiculele și componentele auto, România atrăgând investiții semnificative și dezvoltând capacități de producție competitive la nivel global. De la echipamente electronice de consum la componente IT și echipamente industriale, exporturile din această industrie au cunoscut o creștere semnificativă în ultima perioadă, consolidând poziția României pe harta exporturilor europene. O tendință de creștere se remarcă și în domeniul agriculturii, fiind exportate cereale, legume și fructe, dar și utilaje agricole. Alte tipuri de produse care merg la export sunt materiale plastice și din cauciuc, produsele textile, metale și articole din metale.
Piața pe care România exportă cel mai mult continuă să fie, în ultimii ani, Germania, urmată de Italia, Ungaria și Franța, conform datele INS. În 2022, valoarea exporturilor către aceste state a fost de aproape 40 de miliarde de euro, mai arată datele oficiale.
“În afară de piețele cu tradiție către care afacerile din România exportă cel mai mult, au intrat pe harta exportului și țări ca Polonia și Bulgaria, interesate de produsele românești. Foarte important este că piața se dezvoltă din ce în ce mai mult și harta exportului pentru România se lărgește tot mai mult, astfel încât numărul de IMM-uri care trimit produse în afara granițelor este tot mai mare. IMM-urile românești transportă între 2.000 și 5.000 de tone de mărfuri lunar, fiind efectuate, în medie, 900 de transporturi pe lună”, declară Daniel Babii, Business Development Director în cadrul DSV Road.
Pe fondul creșterii exportului, crește și cererea pentru transportul de tip grupaj, preferat pentru flexibilitatea de a transporta cantități diferite, între 30 kg și 3.000 kg, fără obligația închirierii unui camion întreg. Grupajul este preferat și pentru posibilitatea de a reduce cheltuielile de transport cu până la 80%. Acesta este urmat de transportul intermodal, prin folosirea combinată a trenului și a camionului, și a celui full truck load, cu încărcări complete.
De altfel, un interes crescut al IMM-urilor este și pentru soluția de Green Transport, acestea urmând trendul companiilor multinaționale cu programe de sustenabilitate și strategie ESG de a opta pentru transport de mărfuri pe bază de biocombustibil. Totodată, IMM-urile apelează la analiza impactului asupra mediului prin mărfurile transportate, folosind aplicația CO2 Reporting Tool, prin care este calculată cantitatea de emisii de CO2, primind astfel consultanță pentru optimizarea lanțului logistic.
DSV Road are ca obiectiv reducerea cu până la 40% a cantității de emisii de carbon până în 2030, inclusiv în România. Astfel, la nivelul grupului DSV este disponibil un fond de finanțare în valoare totală de 1 miliard de coroane daneze (peste 134 milioane euro), din care pot fi atrase investiții în programe de ESG, de reducere a CO2 și de protejare a mediului în România.
România este una dintre cele mai importante piețe din regiune pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani. Pentru 2024, compania DSV Road estimează o creștere a business-ului cu 10%, după ce anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 80 de milioane de euro datorită creșterii numărului de clienți și a cererii pentru toate tipurile de transport, în special grupaj și intermodal.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1504 / 18076 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal500 au lansat ediția 2024 a GC Powerlist Romania
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Frații Micula obțin în SUA încă un verdict în defavoarea României, care ar trebui să plătească penalitați de 14 mil. USD, după ce un judecător american a aprobat sancțiuni de pană la 100.000 USD ̸ săptămână, considerând că reclamanții nu au primit întreaga sumă din hotărârea ICSID pronunțată în 2013 | Curtea de Justiție a Uniunii Europene a confirmat luna trecută decizia de a interzice României să plătească sumele din sentința arbitrală, invocând încălcări ale normelor privind ajutoarele de stat
Reff & Asociații | Deloitte Legal lansează o nouă ediție a proiectului educațional „Law Is Awesome!”, dedicat studenților care vor să devină avocați de business
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
RTPR, alături de Autonom Services la o nouă emisiune de obligațiuni corelate cu obiective de sustenabilitate. Echipa, coordonată de Mihai Ristici (Partener) și Vlad Stamatescu (Counsel)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...