ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

După pandemie, 45% dintre angajaţi se aşteaptă să revină complet la viaţa de birou (sondaj)

21 Aprilie 2021   |   Agerpres

"Pentru a menţine un echilibru bun între viaţa de la birou şi cea de acasă, 31,9% dintre angajaţii din România care au răspuns sondajului îşi doresc să lucreze doar de la birou după ce va trece pandemia şi alţi 36,2% vor să vină 3-4 zile pe săptămână la sediul companiei. Doar 9,4% consideră că lucrul de acasă 100% din timp este mai potrivit pentru viitor", arată sursa citată.

 
 
Modelul de lucru hibrid s-a conturat tot mai mult în ultimul an la nivel global şi există deja angajatori din România care au decis să treacă permanent la acest sistem în care echipa lucrează parţial de la birou şi restul de acasă, potrivit unui sondaj realizat de un dezvoltator de birouri.
 
Aproape 35% dintre angajaţii care au participat la un sondaj recent iniţiat de Genesis Property cred că lucrul hibrid va fi modelul viitorului, în timp ce alţi 45% se aşteaptă să revină complet la viaţa de birou, cât mai aproape de cum era înainte de Covid-19, Totodată, un angajat din cinci crede că în viitor va lucra mai mult de acasă.
 
"Pentru a menţine un echilibru bun între viaţa de la birou şi cea de acasă, 31,9% dintre angajaţii din România care au răspuns sondajului îşi doresc să lucreze doar de la birou după ce va trece pandemia şi alţi 36,2% vor să vină 3-4 zile pe săptămână la sediul companiei. Doar 9,4% consideră că lucrul de acasă 100% din timp este mai potrivit pentru viitor", arată sursa citată.
 
Pentru 54,3% dintre angajaţi, modelul de lucru hibrid înseamnă flexibilitate şi independenţă în activitatea profesională şi 51,5% susţin că are un rol major în menţinerea echilibrului între viaţa personală şi cea profesională. În acelaşi timp, 39,5% spun că aşa îşi pot eficientiza timpul şi resursele, iar 38,3% recunosc că au lucrat mai eficient în acest sistem în ultimul an, având oportunitatea de a lucra în echipă şi de a interacţiona mai bine cu managerii. Nu în ultimul rând, 26,2% spun că lucrul hibrid îi ajută să evite probleme de sănătate psiho-emoţională care pot să apară atunci când lucrează doar de acasă.
 
În acest context, angajaţii cred că biroul lor trebuie să treacă printr-o serie de schimbări pentru a se adapta modelului de lucru al viitorului şi pentru a fi mai bine pregătit pentru întoarcerea în siguranţă a oamenilor la scară largă. 35,4% dintre cei care au răspuns sondajului se aşteaptă la schimbări în ceea ce priveşte măsurile pentru protejarea sănătăţii, iar 32,5% consideră că vor vedea schimbări privind structura şi organizarea spaţiului, aşa încât să răspundă mai bine modului de lucru care va fi aplicat în companie.
 
"Indiferent cum vom lucra după ce va trece pandemia, biroul în care ne vom petrece cel puţin câteva zile pe săptămână trebuie să fie pregătit pentru a atenua riscurile pentru sănătate. Pentru a se simţi mai în siguranţă la birou, angajaţii vor sisteme performante pentru îmbunătăţirea calităţii aerului şi apei din clădire, materiale sanitare care să fie distribuite imediat în caz de nevoie, sisteme pentru igienizarea spaţiului interior şi proceduri bine puse la punct pentru situaţia în care apare un caz de îmbolnăvire în companie. Implementarea acestor măsuri, incluse în standardul The Immune Building Standard, oferă oamenilor încrederea şi liniştea de care au nevoie pentru a fi creativi, performanţi şi eficienţi", spune Darren Allen, director de dezvoltare în cadrul Genesis Property.
 
Iniţiat în aprilie 2020, la scurt timp după începerea pandemiei, Immune este primul standard global open-source care evaluează rezistenţa clădirilor de birouri la pandemia Covid-19 şi la alte ameninţări similare pentru sănătate. Standardul propune 135 de măsuri coerente şi bazate pe ştiinţă pe care orice proprietar de clădiri de birouri sau angajator care îşi desfăşoară activitatea în clădire le poate aplica pentru a îmbunătăţi rezilienţa birourilor la provocările pentru sănătate atât din prezent, cât şi din viitor.
 
Sondajul Genesis Property privind percepţia angajaţilor despre viitorul birourilor şi perspectiva reîntoarcerii la birou a fost desfăşurat în februarie-martie 2021 prin platforma iVox, pe un eşantion total de 1.183 de utilizatori de internet din toată ţara. Aproape 59% dintre participanţi sunt femei, aproximativ 60% au vârsta între 25 şi 40 de ani şi 9 din 10 sunt angajaţi full-time.
 
Genesis Property este unul dintre cei mai importanţi dezvoltatori de birouri de clasa A din România. Compania deţine peste 150.000 de metri pătraţi de spaţii de birouri de clasa A care găzduiesc peste 20.000 de angajaţi: Novo Park din Pipera şi West Gate Business District din zona Militari. Genesis Property este, de asemenea, dezvoltatorul primului campus studenţesc privat din România, West Gate Studios, şi al unităţii de cazare de 4 stele Studio One Accommodation Suites.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14527 / 19564
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...