ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

După pandemie, 45% dintre angajaţi se aşteaptă să revină complet la viaţa de birou (sondaj)

21 Aprilie 2021   |   Agerpres

"Pentru a menţine un echilibru bun între viaţa de la birou şi cea de acasă, 31,9% dintre angajaţii din România care au răspuns sondajului îşi doresc să lucreze doar de la birou după ce va trece pandemia şi alţi 36,2% vor să vină 3-4 zile pe săptămână la sediul companiei. Doar 9,4% consideră că lucrul de acasă 100% din timp este mai potrivit pentru viitor", arată sursa citată.

 
 
Modelul de lucru hibrid s-a conturat tot mai mult în ultimul an la nivel global şi există deja angajatori din România care au decis să treacă permanent la acest sistem în care echipa lucrează parţial de la birou şi restul de acasă, potrivit unui sondaj realizat de un dezvoltator de birouri.
 
Aproape 35% dintre angajaţii care au participat la un sondaj recent iniţiat de Genesis Property cred că lucrul hibrid va fi modelul viitorului, în timp ce alţi 45% se aşteaptă să revină complet la viaţa de birou, cât mai aproape de cum era înainte de Covid-19, Totodată, un angajat din cinci crede că în viitor va lucra mai mult de acasă.
 
"Pentru a menţine un echilibru bun între viaţa de la birou şi cea de acasă, 31,9% dintre angajaţii din România care au răspuns sondajului îşi doresc să lucreze doar de la birou după ce va trece pandemia şi alţi 36,2% vor să vină 3-4 zile pe săptămână la sediul companiei. Doar 9,4% consideră că lucrul de acasă 100% din timp este mai potrivit pentru viitor", arată sursa citată.
 
Pentru 54,3% dintre angajaţi, modelul de lucru hibrid înseamnă flexibilitate şi independenţă în activitatea profesională şi 51,5% susţin că are un rol major în menţinerea echilibrului între viaţa personală şi cea profesională. În acelaşi timp, 39,5% spun că aşa îşi pot eficientiza timpul şi resursele, iar 38,3% recunosc că au lucrat mai eficient în acest sistem în ultimul an, având oportunitatea de a lucra în echipă şi de a interacţiona mai bine cu managerii. Nu în ultimul rând, 26,2% spun că lucrul hibrid îi ajută să evite probleme de sănătate psiho-emoţională care pot să apară atunci când lucrează doar de acasă.
 
În acest context, angajaţii cred că biroul lor trebuie să treacă printr-o serie de schimbări pentru a se adapta modelului de lucru al viitorului şi pentru a fi mai bine pregătit pentru întoarcerea în siguranţă a oamenilor la scară largă. 35,4% dintre cei care au răspuns sondajului se aşteaptă la schimbări în ceea ce priveşte măsurile pentru protejarea sănătăţii, iar 32,5% consideră că vor vedea schimbări privind structura şi organizarea spaţiului, aşa încât să răspundă mai bine modului de lucru care va fi aplicat în companie.
 
"Indiferent cum vom lucra după ce va trece pandemia, biroul în care ne vom petrece cel puţin câteva zile pe săptămână trebuie să fie pregătit pentru a atenua riscurile pentru sănătate. Pentru a se simţi mai în siguranţă la birou, angajaţii vor sisteme performante pentru îmbunătăţirea calităţii aerului şi apei din clădire, materiale sanitare care să fie distribuite imediat în caz de nevoie, sisteme pentru igienizarea spaţiului interior şi proceduri bine puse la punct pentru situaţia în care apare un caz de îmbolnăvire în companie. Implementarea acestor măsuri, incluse în standardul The Immune Building Standard, oferă oamenilor încrederea şi liniştea de care au nevoie pentru a fi creativi, performanţi şi eficienţi", spune Darren Allen, director de dezvoltare în cadrul Genesis Property.
 
Iniţiat în aprilie 2020, la scurt timp după începerea pandemiei, Immune este primul standard global open-source care evaluează rezistenţa clădirilor de birouri la pandemia Covid-19 şi la alte ameninţări similare pentru sănătate. Standardul propune 135 de măsuri coerente şi bazate pe ştiinţă pe care orice proprietar de clădiri de birouri sau angajator care îşi desfăşoară activitatea în clădire le poate aplica pentru a îmbunătăţi rezilienţa birourilor la provocările pentru sănătate atât din prezent, cât şi din viitor.
 
Sondajul Genesis Property privind percepţia angajaţilor despre viitorul birourilor şi perspectiva reîntoarcerii la birou a fost desfăşurat în februarie-martie 2021 prin platforma iVox, pe un eşantion total de 1.183 de utilizatori de internet din toată ţara. Aproape 59% dintre participanţi sunt femei, aproximativ 60% au vârsta între 25 şi 40 de ani şi 9 din 10 sunt angajaţi full-time.
 
Genesis Property este unul dintre cei mai importanţi dezvoltatori de birouri de clasa A din România. Compania deţine peste 150.000 de metri pătraţi de spaţii de birouri de clasa A care găzduiesc peste 20.000 de angajaţi: Novo Park din Pipera şi West Gate Business District din zona Militari. Genesis Property este, de asemenea, dezvoltatorul primului campus studenţesc privat din România, West Gate Studios, şi al unităţii de cazare de 4 stele Studio One Accommodation Suites.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12189 / 17226
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
Totul despre admiterea la Facultatea de Drept a Universitații București | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății, despre examen: ”În elaborarea subiectelor se va proceda, ca în fiecare an, la câteva inovații de format menite să asigure selectarea candidaților care și-au însușit substanțial materiile concursului, fără a se limita la rutina formatului de subiecte practicat în anii precedenți. În ultimii ani s-a urcat de la 3,8 candidați pe loc spre 5 candidați pe loc cu finanțare publică și sperăm ca în acest an să menținem tendința de creștere a numărului de candidați și implicit a concurenței”
Industria farmaceutică, o ramură strategică pentru reindustrializarea României, este sprijintă prin implicarea moleculară a avocaților de la Bulboacă & Asociații în tranzacțiile de finanțare și refinanțare a unui lider din domeniul farmaceutic
Filip & Company a asistat grupul Digi Spania la încheierea a două contracte semnificative cu Telefónica Móviles España | Alexandru Bîrsan, partener: ”Aceasta este cea de-a patra tranzacție importantă pe care Digi o încheie în Spania în ultimele 15 luni”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
Cariere în Drept | Povestea Andreei Ungureanu, absolventă a Facultății de Drept din Iași, care a ales magistratura, după un program de master în Științe Penale, dorindu-și să activeze ca procuror. ”Deși pentru început se poate dovedi dificil și frustrant, este esențial pentru un tânăr la început de drum să dobândească lecția răbdării și o modestie a pașilor mici, făcuți cu tenacitate, către un ideal ce urmează a fi șlefuit”, spune tânăra, azi auditor de justiție în cadrul INM
Schoenherr și Asociații SCA | Sebastian Guțiu, numit ca membru supleant al Curții Internaționale de Arbitraj ICC
România a depus o cerere de anulare a hotărârii Tribunalului ICSID prin care a fost obligată să plătească 42,2 mil. € plus dobânzi și cheltuieli unor companii dezvoltatoare de centrale fotovoltaice | Biroul din Paris al unei firme americane și avocații MPR Partners din București reprezintă România în acestă fază a arbitrajului, reclamanții merg cu King & Spalding (Houston și Paris)
CMS obține o hotărâre importantă pentru producătorii de energie electrică și gaze naturale din România. Horia Drăghici, Partener: Această soluție a instanței poate facilita procesul de negociere, în favoarea proprietarilor de proiecte energetice
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...