EY Future Consumer Index: crește optimismul consumatorilor, însă conectarea cu consumatorul independent ridică o nouă provocare pentru retaileri și branduri
11 Iunie 2024
BizLawyer47% dintre consumatori sunt optimiști cu privire la viitor, iar 61% consideră că dețin controlul asupra vieții lor * Ascensiunea influencerilor: 61% dintre consumatori au cumpărat un produs pe baza recomandării sau promovării de către un influencer * Temeri legate de securitatea datelor: 61% dintre consumatori se tem de furtul de identitate, în creștere de la 55% în urmă cu 12 luni
Aproape jumătate dintre respondenți (47%) spun că sunt optimiști în privința viitorului, în ciuda temerilor legate de creșterea costului vieții (73%), de schimbările climatice (63%) și de tensiunile geopolitice (51%) - se arată în cel mai recent studiu EY Future Consumer Index (FCI), care a sondat peste 23.000 de consumatori din 30 de țări. Consumatorii devin, de fapt, tot mai capabili în gestionarea perturbărilor, 61% declarând că simt că dețin controlul asupra vieții lor, ceea ce arată și în ce măsură incertitudinea globală a devenit o normalitate pentru mulți dintre ei.
Deși optimismul crește, ascensiunea consumatorului independent (persoane care preferă să caute în mod activ informații, să ia decizii și să întreprindă acțiuni în mod autonom, în loc să se bazeze exclusiv pe sursele tradiționale de influență) anunță o nouă provocare pentru producătorii și retailerii de produse de larg consum.
Deși optimismul crește, ascensiunea consumatorului independent (persoane care preferă să caute în mod activ informații, să ia decizii și să întreprindă acțiuni în mod autonom, în loc să se bazeze exclusiv pe sursele tradiționale de influență) anunță o nouă provocare pentru producătorii și retailerii de produse de larg consum.
Stabilirea unei conexiuni cu consumatorul independent
În contextul în care consumatorii își afirmă tot mai mult independența, studiul arată că metodele tradiționale de comunicare cu aceștia, precum și cele de selectare și convingerea lor să cumpere devin caduce. Consumatorii zilelor noastre caută în mod activ noi canale digitale, unde se pot implica, pot da sfaturi altor consumatori, pot face achiziții și găsi recenzii obiective despre produse.
Peste jumătate dintre respondenți (57%) caută să se implice și/sau să contribuie la comunitățile online cu sfaturi, atunci când iau o decizie de cumpărare și un procent semnificativ de 61% spun că au cumpărat un produs pe baza recomandării sau promovării făcute de un influencer. În schimb, doar 21% spun că au dat clic și au deschis o reclamă pe rețelele sociale. Consumatorii din Asia (44%) sunt cei mai predispuși să se implice și să participe la aceste comunități online, comparativ cu 32% pe continentul american și doar 29% în Europa, la fel ca și generațiile mai tinere. Membrii generației Z (40%) și milenialii (39%) sunt mai predispuși să se implice decât cei din generația X (30%) și „baby boomers” (17%).
Pentru a crea o conexiune eficientă cu acești clienți autonomi, studiul afirmă că producătorii și retailerii de produse de larg consum trebuie să adopte tactici mai persuasive, să investească și să utilizeze canale și experiențe care să rezoneze cu valorile și preferințele fiecărui consumator în parte, mai degrabă decât să apeleze la abordări generalizate și universal valabile.
Georgiana Iancu, Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte și liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România: „Într-un context în care consumatorii prețuiesc autonomia și sunt inundați de opțiuni, succesul brandurilor depinde de capacitatea lor de a se adapta și de a se alinia la valorile și așteptările individuale. O conexiune profundă și personală între branduri și consumatori nu mai este doar un avantaj, ci devine o necesitate pentru a rămâne relevant în peisajul dinamic al retailului modern. Consumatorii români urmează mare parte din tendințele europene și globale. Cu toate acestea, o trăsătură distinctivă locală este abordarea lor prudentă în ceea ce privește finanțele personale. În ciuda creșterii optimismului, există o tendință clară de economisire în România, chiar și în contextul economic provocator, două treimi dintre consumatorii români au afirmat într-un sondaj EY recent că încearcă să economisească. Astfel, brandurile care doresc să rămână relevante în această piață trebuie să recunoască și să răspundă nevoii de securitate financiară a consumatorilor români.
Cât privește succesul retailerilor și al producătorilor deopotrivă, desprindem din studiul global, dar și din preferințele exprimate de consumatorii români în sondajele EY, faptul că așteptările lor evoluează, devin mai tranzacționali în deciziile de cumpărare și nu vor ezita să acceseze orice beneficii imediate de tipul unor oferte exclusive de reduceri de preț sau servicii gratuite".
Consumatorii au mai multă încredere în alți consumatori decât în reclame
Consumatorii îi urmăresc pe creatorii de conținut pe platformele de socializare în primul rând pentru calitatea și autenticitatea conținutului, preferând micro-influencerii și experții de nișă față de promovarea făcută de vedete, potrivit studiului FCI.
49% dintre respondenții care urmăresc un influencer fac acest lucru pentru că acesta creează conținut pe care ei îl consideră valoros și 44% pentru că acesta creează conținut pe care ei îl consideră agreabil. Promovarea prin vedete scade în popularitate, numai un sfert dintre respondenți (25%) urmărind un influencer pe motiv că acesta este celebru. Acest procent crește în mod excepțional la 32% în Asia.
Viitorul cumpărăturilor online: importanța moderației în utilizarea datelor de consum
Studiul a constatat că mulți consumatori vor fi fericiți fără module de cookie ale terților, respondenții declarând că experiența de cumpărături online este înrăutățită de precompletarea coșului de cumpărături în etapa de procesare a comenzii (36%), de urmărirea navigării utilizatorilor de către paginile de internet (30%) și de reclamele personalizate în funcție de istoricul de navigare/cumpărături. Raportul evidențiază că, în acest context, pentru brandurile care nu dispun sau dispun de canale directe către consumatori în faze incipiente, va fi mai dificil să își eficientizeze eforturile de marketing, deoarece nu dețin suficiente date colectate direct. Retailerii mari vor avea, probabil, mai mult succes, deoarece paginile lor de internet atrag mai mult trafic, permițându-le să colecteze suficiente date complexe pentru a oferi calitate, experiențe personalizate, precum și să ofere aceste date către producători.
De fapt, mulți retaileri consideră că vor beneficia de oportunități în această privință, potrivit studiului. Aceștia investesc în propriile rețele media de retail și în parteneriate, pentru a colecta mai multe date despre consumatori și pentru a construi colaborări profitabile, pe termen lung cu producătorii.
Fidelizarea trebuie adaptată la preferințele consumatorilor
Programele de fidelizare sunt încă foarte răspândite, ajutându-i pe retaileri să intre în contact cu clienții și să colecteze date despre aceștia, însă fidelitatea consumatorilor a evoluat și se bazează mai mult pe conexiuni tranzacționale și imediate și mai puțin pe conexiuni emoționale. Raportul a constatat că clienții sunt motivați de beneficii tangibile, cum ar fi reducerile și ofertele exclusive, iar loialitatea lor durează adesea la fel de mult ca și beneficiile pe care le primesc. De exemplu, 46% dintre respondenți au folosit un cupon pe care l-au primit de la un retailer, în timp ce doar 31% au descărcat o aplicație a retailerului/producătorului, mai puțin de un sfert (23%) s-au alăturat unui program de recompensare al unui retailer și doar 22% s-au înscris în lista de corespondență a retailerilor în ultimele șase luni. Beneficiile de fidelizare preferate ale respondenților sunt transportul gratuit (67%), urmat de accesarea unor prețuri mai mici în magazin pentru anumite produse (49%).
În pofida disponibilității de a își divulga datele, temerile consumatorilor în ceea ce privește securitatea datelor au crescut în ultimele 12 luni, din cauza unei mai mari conștientizări privind încălcarea securității datelor, cu scurgerile de informații și cu atacurile cibernetice. Un procent de 61% dintre respondenți se tem de furtul de identitate/fraudarea identității (în creștere de la 55%), 59% sunt îngrijorați de securitatea datelor/încălcarea securității datelor (în creștere de la 53%) și 54% au temeri legate de piratarea companiei.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1195 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...