ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Majoritatea companiilor apelează la tehnologii de marketing, inclusiv GenAI, pentru a-şi creşte productivitatea (studiu)

09 Septembrie 2024   |   Agerpres

Potrivit cercetării "Chief Marketing Officer (CMO) Survey", realizată de Deloitte, liderii de marketing spun că beneficiile reale martech-ului sunt cu 34% mai mici decât aşteptările lor.

 
 
Trei sferturi dintre companii (75%) folosesc tehnologii de marketing, inclusiv inteligenţa artificială generativă (GenAI), ceea ce duce la creşterea productivităţii activităţilor de vânzări şi a satisfacţiei clienţilor, precum şi la scăderea costurilor indirecte de marketing, relevă datele unui studiu de specialitate, publicate luni.

Potrivit cercetării "Chief Marketing Officer (CMO) Survey", realizată de Deloitte, liderii de marketing spun că beneficiile reale martech-ului sunt cu 34% mai mici decât aşteptările lor.

"Atunci când analizează eficienţa tehnologiilor de marketing, experţii în domeniu folosesc cel mai frecvent indicatori precum identificarea de potenţiali clienţi noi (lead generation), menţionat de 76% dintre companiile participante la studiu, vânzările (68%) şi conversia clienţilor potenţiali în clienţi reali (65%). Indicatorii legaţi în mod direct de clienţi, cum ar fi veniturile potenţiale totale generate de un client prin toate interacţiunile sale cu brandul - customer lifetime value (28%), loialitatea (27%) şi accelerarea oportunităţilor de a atrage noi clienţi - pipeline (23%) sunt mai puţin utilizaţi", se arată în studiu.


De asemenea, Gen AI este utilizat de organizaţii în proporţie de doar 7% din timpul alocat activităţilor specifice de marketing.

În context, printre avantajele concrete ale utilizării acestei tehnologii, specialiştii în marketing menţionează: productivitatea activităţilor de vânzări (creştere de 5%), satisfacţia clienţilor (+6%) şi costurile indirecte de marketing, care au scăzut în medie cu 7%. "Cu toate acestea, integrarea soluţiilor de Gen AI în activităţile de marketing ridică diverse provocări, dintre care cele mai mari sunt minimizarea prejudecăţilor şi asigurarea corectitudinii, precum şi investiţiile în hardware necesare pentru buna funcţionare a Gen AI", subliniază experţii.

Concluziile studiului evidenţiază, totodată, faptul că alocarea financiară pentru marketing, ca procent din bugetul companiei, a continuat să scadă în 2024 şi a ajuns la 10%, de la un maximum 14%, în 2022. În schimb, bugetul de marketing ca procent din veniturile companiei s-a majorat la 10%, în primăvara acestui an, de la 9% în toamna anului 2023.

În ceea ce priveşte cheltuielile totale de marketing, este de aşteptat ca acestea să crească cu 5%, în următoarele 12 luni. În această marjă, estimările arată o scădere a cheltuielilor pentru activităţile de marketing digital, la 8% în anul următor, de la 9% în 2024.

Pe de altă parte, cheltuielile cu activităţile de social media vor creşte uşor, de la 11% din bugetul total de marketing în 2024, la 12% în următoarele 12 luni, dar vor urca la 16% în cinci ani.

Cea mai recentă ediţie a studiului CMO Survey a fost efectuată pe baza răspunsurilor colectate de la aproape 300 de lideri de marketing, activi în companii din 15 sectoare economice din SUA.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă fiscală şi juridică, consultanţă, consultanţă financiară şi managementul riscului către aproximativ 90% din companiile prezente în topul Fortune Global 500 şi către mii de companii din sectorul privat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2227 / 19729
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...