
Majoritatea companiilor apelează la tehnologii de marketing, inclusiv GenAI, pentru a-şi creşte productivitatea (studiu)
09 Septembrie 2024
AgerpresPotrivit cercetării "Chief Marketing Officer (CMO) Survey", realizată de Deloitte, liderii de marketing spun că beneficiile reale martech-ului sunt cu 34% mai mici decât aşteptările lor.
Trei sferturi dintre companii (75%) folosesc tehnologii de marketing, inclusiv inteligenţa artificială generativă (GenAI), ceea ce duce la creşterea productivităţii activităţilor de vânzări şi a satisfacţiei clienţilor, precum şi la scăderea costurilor indirecte de marketing, relevă datele unui studiu de specialitate, publicate luni.
Potrivit cercetării "Chief Marketing Officer (CMO) Survey", realizată de Deloitte, liderii de marketing spun că beneficiile reale martech-ului sunt cu 34% mai mici decât aşteptările lor.
"Atunci când analizează eficienţa tehnologiilor de marketing, experţii în domeniu folosesc cel mai frecvent indicatori precum identificarea de potenţiali clienţi noi (lead generation), menţionat de 76% dintre companiile participante la studiu, vânzările (68%) şi conversia clienţilor potenţiali în clienţi reali (65%). Indicatorii legaţi în mod direct de clienţi, cum ar fi veniturile potenţiale totale generate de un client prin toate interacţiunile sale cu brandul - customer lifetime value (28%), loialitatea (27%) şi accelerarea oportunităţilor de a atrage noi clienţi - pipeline (23%) sunt mai puţin utilizaţi", se arată în studiu.
Potrivit cercetării "Chief Marketing Officer (CMO) Survey", realizată de Deloitte, liderii de marketing spun că beneficiile reale martech-ului sunt cu 34% mai mici decât aşteptările lor.
"Atunci când analizează eficienţa tehnologiilor de marketing, experţii în domeniu folosesc cel mai frecvent indicatori precum identificarea de potenţiali clienţi noi (lead generation), menţionat de 76% dintre companiile participante la studiu, vânzările (68%) şi conversia clienţilor potenţiali în clienţi reali (65%). Indicatorii legaţi în mod direct de clienţi, cum ar fi veniturile potenţiale totale generate de un client prin toate interacţiunile sale cu brandul - customer lifetime value (28%), loialitatea (27%) şi accelerarea oportunităţilor de a atrage noi clienţi - pipeline (23%) sunt mai puţin utilizaţi", se arată în studiu.
De asemenea, Gen AI este utilizat de organizaţii în proporţie de doar 7% din timpul alocat activităţilor specifice de marketing.
În context, printre avantajele concrete ale utilizării acestei tehnologii, specialiştii în marketing menţionează: productivitatea activităţilor de vânzări (creştere de 5%), satisfacţia clienţilor (+6%) şi costurile indirecte de marketing, care au scăzut în medie cu 7%. "Cu toate acestea, integrarea soluţiilor de Gen AI în activităţile de marketing ridică diverse provocări, dintre care cele mai mari sunt minimizarea prejudecăţilor şi asigurarea corectitudinii, precum şi investiţiile în hardware necesare pentru buna funcţionare a Gen AI", subliniază experţii.
Concluziile studiului evidenţiază, totodată, faptul că alocarea financiară pentru marketing, ca procent din bugetul companiei, a continuat să scadă în 2024 şi a ajuns la 10%, de la un maximum 14%, în 2022. În schimb, bugetul de marketing ca procent din veniturile companiei s-a majorat la 10%, în primăvara acestui an, de la 9% în toamna anului 2023.
În ceea ce priveşte cheltuielile totale de marketing, este de aşteptat ca acestea să crească cu 5%, în următoarele 12 luni. În această marjă, estimările arată o scădere a cheltuielilor pentru activităţile de marketing digital, la 8% în anul următor, de la 9% în 2024.
Pe de altă parte, cheltuielile cu activităţile de social media vor creşte uşor, de la 11% din bugetul total de marketing în 2024, la 12% în următoarele 12 luni, dar vor urca la 16% în cinci ani.
Cea mai recentă ediţie a studiului CMO Survey a fost efectuată pe baza răspunsurilor colectate de la aproape 300 de lideri de marketing, activi în companii din 15 sectoare economice din SUA.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă fiscală şi juridică, consultanţă, consultanţă financiară şi managementul riscului către aproximativ 90% din companiile prezente în topul Fortune Global 500 şi către mii de companii din sectorul privat.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1167 / 18669 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP promovează 12 avocați și consultanți în cadrul celei mai recente runde de promovare
BizLawyer celebrează începutul primăverii împreună cu doamnele din departamentele juridice
RTPR asistă AROBS la achiziția SVT Electronics. Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Toșa (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Soluție de referință a avocaților Țuca Zbârcea & Asociații | Plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale: Instanța decide că prevederile legale trebuie interpretate în favoarea consumatorilor
Decizie de referință a ICCJ în ceea ce privește revocarea ilegală de către Ministerul Finanțelor Publice a ajutorului de stat acordat unui operator economic | Echipa Mușat & Asociații care a obținut soluția, coordonată de Angela Porumb (Partner)
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...