ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Majoritatea companiilor apelează la tehnologii de marketing, inclusiv GenAI, pentru a-şi creşte productivitatea (studiu)

09 Septembrie 2024   |   Agerpres

Potrivit cercetării "Chief Marketing Officer (CMO) Survey", realizată de Deloitte, liderii de marketing spun că beneficiile reale martech-ului sunt cu 34% mai mici decât aşteptările lor.

 
 
Trei sferturi dintre companii (75%) folosesc tehnologii de marketing, inclusiv inteligenţa artificială generativă (GenAI), ceea ce duce la creşterea productivităţii activităţilor de vânzări şi a satisfacţiei clienţilor, precum şi la scăderea costurilor indirecte de marketing, relevă datele unui studiu de specialitate, publicate luni.

Potrivit cercetării "Chief Marketing Officer (CMO) Survey", realizată de Deloitte, liderii de marketing spun că beneficiile reale martech-ului sunt cu 34% mai mici decât aşteptările lor.

"Atunci când analizează eficienţa tehnologiilor de marketing, experţii în domeniu folosesc cel mai frecvent indicatori precum identificarea de potenţiali clienţi noi (lead generation), menţionat de 76% dintre companiile participante la studiu, vânzările (68%) şi conversia clienţilor potenţiali în clienţi reali (65%). Indicatorii legaţi în mod direct de clienţi, cum ar fi veniturile potenţiale totale generate de un client prin toate interacţiunile sale cu brandul - customer lifetime value (28%), loialitatea (27%) şi accelerarea oportunităţilor de a atrage noi clienţi - pipeline (23%) sunt mai puţin utilizaţi", se arată în studiu.


De asemenea, Gen AI este utilizat de organizaţii în proporţie de doar 7% din timpul alocat activităţilor specifice de marketing.

În context, printre avantajele concrete ale utilizării acestei tehnologii, specialiştii în marketing menţionează: productivitatea activităţilor de vânzări (creştere de 5%), satisfacţia clienţilor (+6%) şi costurile indirecte de marketing, care au scăzut în medie cu 7%. "Cu toate acestea, integrarea soluţiilor de Gen AI în activităţile de marketing ridică diverse provocări, dintre care cele mai mari sunt minimizarea prejudecăţilor şi asigurarea corectitudinii, precum şi investiţiile în hardware necesare pentru buna funcţionare a Gen AI", subliniază experţii.

Concluziile studiului evidenţiază, totodată, faptul că alocarea financiară pentru marketing, ca procent din bugetul companiei, a continuat să scadă în 2024 şi a ajuns la 10%, de la un maximum 14%, în 2022. În schimb, bugetul de marketing ca procent din veniturile companiei s-a majorat la 10%, în primăvara acestui an, de la 9% în toamna anului 2023.

În ceea ce priveşte cheltuielile totale de marketing, este de aşteptat ca acestea să crească cu 5%, în următoarele 12 luni. În această marjă, estimările arată o scădere a cheltuielilor pentru activităţile de marketing digital, la 8% în anul următor, de la 9% în 2024.

Pe de altă parte, cheltuielile cu activităţile de social media vor creşte uşor, de la 11% din bugetul total de marketing în 2024, la 12% în următoarele 12 luni, dar vor urca la 16% în cinci ani.

Cea mai recentă ediţie a studiului CMO Survey a fost efectuată pe baza răspunsurilor colectate de la aproape 300 de lideri de marketing, activi în companii din 15 sectoare economice din SUA.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă fiscală şi juridică, consultanţă, consultanţă financiară şi managementul riscului către aproximativ 90% din companiile prezente în topul Fortune Global 500 şi către mii de companii din sectorul privat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 701 / 18203
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...