ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MerchantPro Compass: Piața de eCommerce crește lent, dar sigur

16 Aprilie 2024   |   BizLawyer

+5,4% creștere în tranzacții pentru magazinele online din platforma MerchantPro în primul trimestru al anului

Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro

 
 
Analiza realizată de MerchantPro - platforma locală de soluții Saas pentru e-Commerce - pe datele înregistrate de magazinele online active în platformă, indică o creștere lină, dar stabilă, a vânzărilor în primul trimestru al anului de 5.4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Aceasta se aliniază la nivelul de creștere lentă înregistrat de indicatorul MerchantPro Compass la numărul de tranzacții și în 2023 comparativ cu anul anterior (+5,5%). Această indică o încetinire a ritmului de creștere în eCommerce, dar se păstrează o dinamică pozitivă și susținută.
 
„Piața locală de eCommerce a ajuns la vârsta maturității- de la an la an, creșterile nu mai sunt spectaculoase, așa cum eram obișnuiți. Cu toate acestea, piața crește constant. Concurența, în schimb, crește vertiginos, în special de la concurenți internaționali puternici, inclusiv jucătorii din zona non-UE precum Shein sau Temu, a căror ascensiune este accelerată la nivel global. În acest context, comercianții trebuie să mizeze pe o abordare agilă, pe tehnologii noi precum automatizări, AI, soluții de personalizare și să își extindă operațiunile atât pe orizontală, cât și cu verticale noi. Concomitent, loializarea clienților, construirea brandului și optimizarea operațiunilor interne trebuie să devină un focus pentru a susține o dezvoltare strategică pe termen lung”, precizează Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.


Potrivit analizei realizate de MerchantPro pe datele înregistrate de magazine online active atât în 2023, cât și în primul trimestru al lui 2024, în perioada ianuarie -martie s-a înregistrat o creștere medie a vânzărilor cu 5.9%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
 
Din punct de vedere al numărului comenzilor plasate de clienți în acest trimestru, creșterea rămâne moderată, +5.4%, cea mai mare creștere înregistrându-se în luna februarie 2024 când s-au plasat cu 14% mai multe comenzi decât în februarie 2023.
 
Valoarea medie a comenzii înregistrate de magazinele din platforma MerchantPro în primul trimestru al anului variază cu +0,5% și rămâne la 54 de Euro, similar cu aceeași perioadă a anului trecut dar și cu valoarea medie la nivel de an 2023.

La nivel de domenii, dinamica pozitivă se păstrează pe segmentele emergente de vânzări online, precum Bijuterii, Produse de Frumusețe și Îngrijire, dar și segmentul Farma, unde există o adopție ridicată care atrage tot mai multe farmacii către retailul online.

“Segmentul Farma are nevoi speciale, dictate de reglementările legale de comercializare a medicamentelor, însă este o nișă cu un potențial uriaș și aflată într-o zona mai mare de siguranță, nefiind afectată de concurența din partea marilor retaileri non-UE. Am dezvoltat pe MerchantPro funcționalități specifice acestui segment de piață, precum integrări cu sisteme ERP dedicate Farma și module care asigură comercializarea conformă de medicamente fără prescripție medicală - OTC. Acestea, alături de functionalitatile extinse din platformă, ne-au permis să atragem mai multe farmacii în acest an”, spune Arthur Rădulescu.

Piața de eCommerce, reziliență prin automatizări, experiență superioară și loializare a clienților

Contextul general, marcat de inflație și concurența puternică din partea jucătorilor non-UE, a căror strategie se bazează într-o mare măsură pe prețuri foarte mici, influențează puternic dinamica pieței eCommerce în acest an.

Comercianții din România, dar și la nivel european, investesc tot mai mult în zonele care le pot diferenția real business-urile și le pot face mai adaptabile și capabile să facă față provocărilor externe.

Zonele pe care se concentrează cei mai mulți comercianți în acest an sunt îmbunătățirea experienței de achiziție prin servicii superioare complete, loializarea și programe de fidelizare, automatizări ale proceselor interne care să crească viteza de procesare a comenzilor și reducerea erorilor umane, integrare AI și diversificarea canalelor de vânzare prin abordarea marketplace-urilor, internaționalizare sau omnichannel.

„Factorii majori care influențează piața în 2024 sunt inteligența artificială, automatizarea, concurență crescută și schimbările din digital marketing. Fiecare dintre acestea necesită flexibilitate și o capacitate ridicată de adaptare din partea comercianților, de aceea cred că anul acest succesul va aparține jucătorilor care reușesc să mențină o abordare agilă”, mai adaugă Arthur Rădulescu.

Tendințele care modelează piața locală, dar și predicții și opinii privind anul 2024 în România din partea liderilor din industrie sunt incluse în raportul eCommerce Insights 2024 realizat de MerchantPro.
 
Despre MerchantPro
MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specific de dezvoltare. Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, peste 5.000 magazine online utilizand funcționalitățile în cei peste 15 ani de prezență pe piața. În ultimii doi ani, MerchantPro și-a consolidat prezența pe piața internă și internațională, cu aproape 2000 de magazine active în România, și un număr în creștere continuă pe piața din Vestul, respectiv sud-estul Europei.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1486 / 18216
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...