Numărul de posturi ocupate în sectorul bugetar a crescut cu 8.976, în a doua jumătate a anului trecut (minister)
17 Martie 2023 Agerpres
În perioada ianuarie-iunie 2022, numărul de posturi ocupate în sectorul bugetar a crescut cu 4.869 posturi, din care 3.708 posturi la nivelul administraţiei publice centrale şi 1.161 posturi la nivelul administraţiei publice locale.
Numărul de posturi ocupate în sectorul bugetar a crescut, în perioada iunie-decembrie 2022, cu 8.976, din care 5.194 posturi la nivelul administraţiei publice centrale, respectiv 3.782 posturi la nivelul administraţiei publice locale, potrivit datelor Ministerului Finanţelor, furnizate la solicitarea AGERPRES.
În perioada ianuarie-iunie 2022, numărul de posturi ocupate în sectorul bugetar a crescut cu 4.869 posturi, din care 3.708 posturi la nivelul administraţiei publice centrale şi 1.161 posturi la nivelul administraţiei publice locale.
"Din analiza datelor transmise de ordonatorii principali de credite ai autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 48/2005 pentru reglementarea unor măsuri privind numărul de posturi şi cheltuielile de personal în sectorul bugetar, în administraţia publică din România, la sfârşitul lunii decembrie 2022 se înregistra un număr total de 1.278.688 posturi ocupate, în creştere cu 13.845 posturi faţă de luna ianuarie 2022", precizează reprezentanţii MF.
În perioada ianuarie-iunie 2022, numărul de posturi ocupate în sectorul bugetar a crescut cu 4.869 posturi, din care 3.708 posturi la nivelul administraţiei publice centrale şi 1.161 posturi la nivelul administraţiei publice locale.
"Din analiza datelor transmise de ordonatorii principali de credite ai autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 48/2005 pentru reglementarea unor măsuri privind numărul de posturi şi cheltuielile de personal în sectorul bugetar, în administraţia publică din România, la sfârşitul lunii decembrie 2022 se înregistra un număr total de 1.278.688 posturi ocupate, în creştere cu 13.845 posturi faţă de luna ianuarie 2022", precizează reprezentanţii MF.
În anul 2022, politica de stabilire a numărului de posturi din sectorul bugetar a fost reglementată de art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea unor acte normative, potrivit cărora numărul maxim de posturi care se finanţează din fonduri publice, pentru instituţiile şi autorităţile publice, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, se stabileşte de către ordonatorii de credite astfel încât să se asigure plata integrală a drepturilor de natură salarială acordate în condiţiile legii, cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate prin buget.
Prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 80/2022 privind reglementarea unor măsuri în domeniul ocupării posturilor în sectorul bugetar, cu modificările şi completările ulterioare, în perioada 1 iulie - 31 decembrie 2022, a fost suspendată ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante din instituţiile şi autorităţile publice centrale şi locale, cu excepţia posturilor unice, precum şi a posturilor pentru care au fost demarate procedurile de organizare a concursurilor sau examenelor anterior datei de 1 iulie 2022.
Potrivit reprezentanţilor Ministerului de Finanţe, creşterea cu 8.976 a numărului de posturi ocupate în partea a doua a anului a fost determinată în principal de ocuparea posturilor vacante ca urmare a procedurilor de organizare a concursurilor sau examenelor demarate anterior datei de 1 iulie 2022, precum şi de aprobarea organizării de concursuri sau examene pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante prin memorandum aprobat în şedinţa Guvernului, potrivit alin. (4) al articolului unic din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 80/2022.
"Totodată, influenţe suplimentare au fost generate şi de punerea în aplicare a unor reglementări specifice, dintre care exemplificăm: procedura de încadrare pe posturi, prin efectul legii, a promoţiilor de absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională; rechemarea în activitate/reîncadrarea, fără concurs, până la încetarea situaţiei care generează un aflux masiv de persoane din Ucraina, prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 20/2022 privind modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri de sprijin şi asistenţă umanitară; angajarea, fără concurs, de asistenţi sociali sau alt personal de specialitate, după caz, în cadrul serviciilor publice de asistenţă socială de la nivel local şi judeţean şi în cadrul serviciilor sociale în care sunt beneficiari care provin din zona conflictului armat din Ucraina, în funcţie de nevoile acestora, pentru o durată determinată, dar nu mai mult de 3 ani, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina", precizează reprezentanţii ministerului.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 7542 / 20673 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





