
Numărul de posturi ocupate în sectorul bugetar a crescut cu 8.976, în a doua jumătate a anului trecut (minister)
17 Martie 2023
AgerpresÎn perioada ianuarie-iunie 2022, numărul de posturi ocupate în sectorul bugetar a crescut cu 4.869 posturi, din care 3.708 posturi la nivelul administraţiei publice centrale şi 1.161 posturi la nivelul administraţiei publice locale.
Numărul de posturi ocupate în sectorul bugetar a crescut, în perioada iunie-decembrie 2022, cu 8.976, din care 5.194 posturi la nivelul administraţiei publice centrale, respectiv 3.782 posturi la nivelul administraţiei publice locale, potrivit datelor Ministerului Finanţelor, furnizate la solicitarea AGERPRES.
În perioada ianuarie-iunie 2022, numărul de posturi ocupate în sectorul bugetar a crescut cu 4.869 posturi, din care 3.708 posturi la nivelul administraţiei publice centrale şi 1.161 posturi la nivelul administraţiei publice locale.
"Din analiza datelor transmise de ordonatorii principali de credite ai autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 48/2005 pentru reglementarea unor măsuri privind numărul de posturi şi cheltuielile de personal în sectorul bugetar, în administraţia publică din România, la sfârşitul lunii decembrie 2022 se înregistra un număr total de 1.278.688 posturi ocupate, în creştere cu 13.845 posturi faţă de luna ianuarie 2022", precizează reprezentanţii MF.
În perioada ianuarie-iunie 2022, numărul de posturi ocupate în sectorul bugetar a crescut cu 4.869 posturi, din care 3.708 posturi la nivelul administraţiei publice centrale şi 1.161 posturi la nivelul administraţiei publice locale.
"Din analiza datelor transmise de ordonatorii principali de credite ai autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 48/2005 pentru reglementarea unor măsuri privind numărul de posturi şi cheltuielile de personal în sectorul bugetar, în administraţia publică din România, la sfârşitul lunii decembrie 2022 se înregistra un număr total de 1.278.688 posturi ocupate, în creştere cu 13.845 posturi faţă de luna ianuarie 2022", precizează reprezentanţii MF.
În anul 2022, politica de stabilire a numărului de posturi din sectorul bugetar a fost reglementată de art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea unor acte normative, potrivit cărora numărul maxim de posturi care se finanţează din fonduri publice, pentru instituţiile şi autorităţile publice, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, se stabileşte de către ordonatorii de credite astfel încât să se asigure plata integrală a drepturilor de natură salarială acordate în condiţiile legii, cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate prin buget.
Prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 80/2022 privind reglementarea unor măsuri în domeniul ocupării posturilor în sectorul bugetar, cu modificările şi completările ulterioare, în perioada 1 iulie - 31 decembrie 2022, a fost suspendată ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante din instituţiile şi autorităţile publice centrale şi locale, cu excepţia posturilor unice, precum şi a posturilor pentru care au fost demarate procedurile de organizare a concursurilor sau examenelor anterior datei de 1 iulie 2022.
Potrivit reprezentanţilor Ministerului de Finanţe, creşterea cu 8.976 a numărului de posturi ocupate în partea a doua a anului a fost determinată în principal de ocuparea posturilor vacante ca urmare a procedurilor de organizare a concursurilor sau examenelor demarate anterior datei de 1 iulie 2022, precum şi de aprobarea organizării de concursuri sau examene pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante prin memorandum aprobat în şedinţa Guvernului, potrivit alin. (4) al articolului unic din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 80/2022.
"Totodată, influenţe suplimentare au fost generate şi de punerea în aplicare a unor reglementări specifice, dintre care exemplificăm: procedura de încadrare pe posturi, prin efectul legii, a promoţiilor de absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională; rechemarea în activitate/reîncadrarea, fără concurs, până la încetarea situaţiei care generează un aflux masiv de persoane din Ucraina, prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 20/2022 privind modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri de sprijin şi asistenţă umanitară; angajarea, fără concurs, de asistenţi sociali sau alt personal de specialitate, după caz, în cadrul serviciilor publice de asistenţă socială de la nivel local şi judeţean şi în cadrul serviciilor sociale în care sunt beneficiari care provin din zona conflictului armat din Ucraina, în funcţie de nevoile acestora, pentru o durată determinată, dar nu mai mult de 3 ani, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina", precizează reprezentanţii ministerului.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 6373 / 19504 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci în legătură cu prima emisiune de obligațiuni verzi a Electrica, în valoare de 500 de milioane de euro. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Țuca Zbârcea & Asociații salvează Asociația Municipală de Fotbal București de la dizolvare | Dosarul, preluat abia după pronunțarea hotărârii definitive de dizolvare. Dan Cristea (Partener): “Admiterea unei căi extraordinare de atac este un eveniment”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...