Peste un milion de aplicări au fost înregistrate pe piaţa muncii în septembrie, cel mai ridicat nivel din acest an
03 Octombrie 2023
AgerpresRetailul a fost domeniul care a atras cele mai multe aplicări (325.000), urmat de call center / BPO (152.000 de aplicări), servicii (128.000 de aplicări), IT / telecom (105.000 de aplicări), financiar / bancar (85.000 de aplicări), transport / logistică (79.000 de aplicări), turism (75.000 de aplicări) şi industria alimentară (72.000 de aplicări).
Peste un milion de aplicări au fost înregistrate pe piaţa muncii în luna septembrie, acesta fiind cel mai ridicat nivel al aplicărilor de la începutul anului şi până acum, dar şi cu aproximativ 10% mai mult decât în septembrie 2022, potrivit unei platforme de recrutare.
"Ceea ce se preconiza încă de la începutul verii, anume faptul că, din toamnă, candidaţii vor începe să fie extrem de activi pe piaţa muncii, s-a adeverit în luna septembrie. Cele peste un milion de aplicări ne arată o masă de candidaţi nu doar atenţi la joburile noi care apar, ci şi dispuşi să facă o schimbare în carieră. De altfel, un sondaj pe care l-am realizat recent arăta că 8 din 10 angajaţi intenţionează să-şi schimbe locul de muncă în următorul an", a declarat Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.
"Ceea ce se preconiza încă de la începutul verii, anume faptul că, din toamnă, candidaţii vor începe să fie extrem de activi pe piaţa muncii, s-a adeverit în luna septembrie. Cele peste un milion de aplicări ne arată o masă de candidaţi nu doar atenţi la joburile noi care apar, ci şi dispuşi să facă o schimbare în carieră. De altfel, un sondaj pe care l-am realizat recent arăta că 8 din 10 angajaţi intenţionează să-şi schimbe locul de muncă în următorul an", a declarat Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.
Un procent de 14,3% dintre aplicări au fost efectuate pentru joburile remote, în linie cu media acestui an, dar şi cu nivelul din luna septembrie a anului trecut. 84,3% dintre aplicări au mers către joburile tradiţionale, care presupun prezenţa zilnică la birou, şi doar 1,4% au vizat joburile din afara ţării.
Retailul a fost domeniul care a atras cele mai multe aplicări (325.000), urmat de call center / BPO (152.000 de aplicări), servicii (128.000 de aplicări), IT / telecom (105.000 de aplicări), financiar / bancar (85.000 de aplicări), transport / logistică (79.000 de aplicări), turism (75.000 de aplicări) şi industria alimentară (72.000 de aplicări).
"Această ierarhie ne arată un interes crescut pentru domenii care vin, în general, cu un număr mare de joburi pentru candidaţii entry level. Asta înseamnă oportunităţi pentru candidaţii foarte tineri, cu vârsta cuprinse între 18 şi 24 de ani, dar şi pentru cei care au peste 45 de ani, cu experienţă în alt domeniu şi care sunt dispuşi să se angajeze pe o poziţie entry", a explicat Roxana Drăghici.
Cei mai activi candidaţi sunt însă cei din categoria de vârstă 25 - 35 de ani, care au adunat 370.000 de aplicări. Continuă să rămână la foarte scurtă distanţă de ei tinerii între 18 şi 24 de ani, care se apropie de 350.000 de aplicări. Cei din segmentul 36 - 45 de ani au înregistrat aproximativ 175.000 de aplicări, în timp ce categoria 45+ rămâne un participant relativ timid la piaţa muncii, cu un număr de aplicări care depăşeşte uşor 100.000.
În ceea ce priveşte nivelul de carieră la care se află, cei mai mulţi candidaţi se încadrează în zona entry level (0-2 ani de experienţă) şi sunt urmaţi de mid-level (2 - 5 ani de experienţă). Candidaţii aflaţi la primul job, seniorii (peste 5 ani de experienţă) şi managerii au fost cei mai reticenţi în a-şi căuta un nou job.
"Cei care vor să se angajeze în această perioadă caută, în primul rând, stabilitate şi vor să se asigure că fac acest pas pentru o companie solidă, care poate trece cu uşurinţă şi peste o eventuală perioadă mai dificilă din punct de vedere economic. Acesta este unul dintre motivele pentru care 90% dintre aplicările lunii septembrie au mers către joburile de tip full time. Vedem tot mai puţini candidaţi care vor să lucreze part time (aceste joburi au strâns puţin peste 165.000 de aplicări) sau pe bază de proiect (15.000 de aplicări)", a comentat Roxana Drăghici.
În luna septembrie, cel mai mult s-a aplicat pentru joburile din Bucureşti şi Ilfov, care au adunat mai mult 630.000 de aplicări. Au urmat joburile postate de angajatorii din Cluj - Napoca şi, pe locul al treilea, cu peste 142.00 de aplicări, cele remote.
Aproximativ 30.000 de joburi au fost postate în septembrie. În acest moment, pe eJobs.ro, sunt disponibile 27.000 de locuri de muncă.
Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România şi liderul pieţei locale de profil. Începând cu anul 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internaţională de media localizată în Zurich, Elveţia.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3320 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...