ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Program de guvernare | Transporturi şi Infrastructură - prioritizare şi accelerare a investiţiilor

23 Iunie 2025   |   Agerpres

De asemenea, se are în vedere reducerea cu 20% a angajaţilor, reducerea numărului de consilii de administraţie şi formarea acestora din profesionişti, limitarea indemnizaţiilor şi a salarizării.

 
 
Prioritizarea investiţiilor şi accelerarea celor finanţate din domeniul Transporturi şi Infrastructură, precum şi păstrarea unui ritm constant al acestor investiţii reprezintă principala provocare pentru noul Executiv, potrivit programului de guvernare.

Printre măsurile prevăzute se numără: prioritizarea contractelor CNAIR şi sistarea semnării de noi contracte; reducerea subvenţiilor acordate companiilor din subordine şi reforma acestora; creşterea valorii rovinietei; liberalizarea transportului judeţean; sediu fiscal în România pentru companiile aeriene (condiţionat de cadrul legislativ european) sau, ca soluţie alternativă, introducerea unei taxe fixe pe fiecare bilet.


De asemenea, se are în vedere reducerea cu 20% a angajaţilor, reducerea numărului de consilii de administraţie şi formarea acestora din profesionişti, limitarea indemnizaţiilor şi a salarizării.

Măsurile de accelerare absorbţie fonduri europene includ: sprijinirea transportului feroviar din zonele defavorizate sau izolate către polii urbani regionali şi eliminarea "sărăciei în transporturi" prin accesarea de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a reformelor şi investiţiilor prevăzute în cadrul Fondului Social pentru Climă; înlocuirea flotei de trenuri de metrou pe Magistrala 4 prin achiziţia a 12 trenuri de metrou şi sistem de automatizare şi siguranţă cu finanţare din Fondul pentru Modernizare; staţii de reîncărcare pe reţeaua de drumuri de mare viteză printr-un program finanţat prin Fondul pentru Modernizare; implementarea unui program finanţat prin Fondul pentru Modernizare pentru "înverzirea" operaţiunilor aeroportuare şi portuare, prin înlocuirea flotei de vehicule de transport şi a utilajelor şi echipamentelor neperformante din punct de vedere al consumului de energie, cu unele cu emisii zero.

În ceea ce priveşte restructurarea TAROM, aceasta se va face conform planului aprobat de Comisia Europeană, în urma căruia operaţiunile TAROM vor fi raţionalizate, flota va fi reînnoită şi costurile vor fi reduse, astfel încât compania să redevină un actor aerian important în spaţiul aerian european şi internaţional.

Se mai are în vedere înfiinţarea Biroului Unic pentru Înmatricularea Autovehiculelor (RAR), investiţii pentru centre de management al traficului, baze de date, sisteme moderne de taxare şi control.

Ca măsură pentru sprijinirea industriei naţionale pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, se intenţionează "dublarea producţiei naţionale de materii prime şi materiale de construcţii utilizate în realizarea infrastructurii de transport până în 2028, atât prin stimularea producţiei interne, cât şi prin diversificarea soluţiilor tehnice pentru proiectele de infrastructură, astfel încât să fie favorizate capacităţile de producţie naţionale".

În domeniul mobilităţii militare, se va urmări asigurarea conectării rutiere sau feroviare a obiectivelor militare strategice la principalele rute de transport din România, astfel încât să fie asigurată mobilitatea rapidă şi sigură. De asemenea, se va înfiinţa Comitetul Naţional de Coordonare a Mobilităţii Militare, având ca membri Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerul Apărării Naţionale şi Ministerul Afacerilor Externe.

Pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii, se doreşte finalizarea cât mai multor variante ocolitoare până în anul 2028, în cea mai mare parte prin descentralizare şi parteneriate cu autorităţile publice locale; prioritizarea transportului feroviar metropolitan, prin dezvoltarea de reţele de trenuri suburbane şi metropolitane; introducerea transportului feroviar pe rute scurte, la tarife scăzute; crearea unor coridoare feroviare eficiente pentru transportul de marfă.

Investiţiile prioritare în sectorul rutier sunt: Autostrada A1 Sibiu - Piteşti şi Lugoj - Deva, pentru conectarea portului Constanţa şi a capitalei la vestul Europei; Autostrada de Centură a Bucureştiului A0, împreună cu noi conexiuni radiale spre capitală; Autostrada A7 Ploieşti - Paşcani; Autostrada A3 Transilvania Târgu Mureş - Cluj - Oradea; Autostrada A8 Unirii Târgu Mureş - laşi - Ungheni; Autostrada Timişoara - Moraviţa; Autostrada A4 Sud "Alternativa Techirghiol"; Autostrada Craiova - Lugoj cu ramificaţia spre Târgu Jiu; drumurile expres Craiova - Piteşti, Arad - Oradea, Bacău - Piatra Neamţ, Focşani - Brăila; conexiunea zonei metropolitane lărgite Râmnicu Vâlcea la Autostrada A1 Sibiu - Piteşti, prin modernizarea drumului naţional existent (etapa 1) şi construirea unui drum expres nou (etapa 2).

În sectorul feroviar, priorităţile sunt: Magistrala Predeal - Braşov - Sighişoara - Simeria - Deva - Arad; Magistrala Arad - Timişoara - Caransebeş - Craiova - Bucureşti; Magistrala Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor; magistralele Giurgiu - Videle şi Constanţa - Mangalia; stabilirea oportunităţii şi elementelor generale de culoar şi viteză pentru calea ferată de mare viteză Bucureşti - Cluj - Budapesta; îmbunătăţirea conexiunii feroviare în Portul Constanţa; modernizarea staţiilor de cale ferată în parteneriat cu autorităţile locale şi îmbunătăţirea conexiunilor zonelor agricole la infrastructura feroviară.

În ceea ce priveşte materialul rulant, sunt prevăzute peste 100 de trenuri electrice noi, respectiv 70 de locomotive şi 140 de vagoane noi sau modernizate care să atingă fiecare reşedinţă de judeţ ce beneficiază de cale ferată electrificată până în 2028.

La Metrou, priorităţile sunt Magistrala 6 Aeroport Otopeni -1 Mai; Magistrala 4 Gara de Nord - Gara Progresul; Magistrala 5 Eroilor - Iancului - Pantelimon; extensii ale magistralelor actuale în zonele metropolitane şi reabilitarea magistralelor existente, inclusiv conexiunea terminal T1 şi viitorul T2 - Aeroport "Henri Coandă".

În sectorul aerian, se intenţionează dezvoltarea unui nou terminal la Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" Bucureşti şi dezvoltarea terminalelor cargo.

Sectorul 'naval are ca priorităţi decolmatarea sectoarelor de pe Dunăre prin dragaj, pe sectorul comun România-Bulgaria, astfel încât să se asigure navigarea continuă fără blocaje şi la un tonaj mai ridicat al navelor şi barjelor cea mai mare parte a anului, precum şi parteneriate între Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, autorităţile navale şi cele locale pentru dezvoltarea proiectelor de investiţii.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13 / 19385
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
EXCLUSIV | Avocații Clifford Chance Badea coordonează de la București tranzacții globale de securitizări de peste 2,8 miliarde de lire sterline | De vorbă cu Adam Craig (Partener, Clifford Chance Londra), Radu Ropotă (Partener, București) și Dorin Giurgi (Senior Associate, București) despre modul în care acționează echipa în proiectele de mare anvergură și tranzacțiile reprezentative din acest segment
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | Patru case locale independente de avocați și două birouri ale unor firme internaționale, pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România”. NNDKP, CMS și Schoenherr, printre premianți, Popescu & Asociații, listată în trei categorii. Ce avocați români sunt în prim plan, anul acesta
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii de business de astăzi înseamnă atât provocări, cât și oportunități semnificative. Dana Bivol (Partener): ”Alături de ceilalți colegi parteneri am reușit să creăm o firmă cu un brand puternic, recunoscut pentru expertiza sa, atât pe plan local, cât și internațional. Popescu & Asociații oferă un mix ideal de oportunități profesionale, mediu de lucru pozitiv și resurse pentru dezvoltare personală și profesională”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...