ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Raport PwC: Vânzările europene din retail vor crește în 2021, după un an în care industria a fost zdruncinată din temelii de pandemie

09 Septembrie 2021   |   Ruxandra Târlescu, Partener PwC România, Lider Retail & Consumer

Pe măsură ce retailerii caută să-și extindă canalele online și să automatizeze mai multe procese, vor fi nevoiți să gestioneze mai multe proiecte de transformare. A

 
 
Comerțul cu amănuntul și vânzările de bunuri de larg consum (FMCG) din Europa vor reveni pe creștere în 2021, după un an în care industria a fost zdruncinată din temelii de impactul Covid-19, arată raportul “Navigating the New Reality: Retail and Consumer”, realizat de strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC.

Ritmul de creștere va varia în funcție de fiecare sector. Spre exemplu, în cazul comerțului cu produse nealimentare, valoarea adăugată brută (VAB), respectiv contribuția companiilor din sector la economie, va crește cu 5,3% în 2021 și cu 7,2% în 2022, luând în considerare succesul campaniilor de vaccinare în toată Europa, fără apariția unor mutații rezistente la vaccin sau întreruperea lanțului de aprovizionare.


În ceea ce privește industria alimentară, una dintre cele mai puțin afectate industrii de această criză sanitară, creșterea va fi mai redusă, cu o majorare a VAB de 0,3 % în 2021 și de 0,8 % în 2022, de la o scădere de numai 0,3% în 2020.

Per ansamblu, analiza indică o perspectivă pozitivă pentru retaileri în viitorul apropiat. Dar cu toate acestea companiile trebuie să se mențină precaute, având în vedere schimbările rapide care au avut loc în comportamentul consumatorilor în timpul pandemiei.

Una dintre tendințele din perioada de lockdown, care de altfel se va permanentiza, este orientarea consumatorilor către comerțul online. Retailerii tradiționali, care nu au putut intra în comerțul online, au fost profund afectați. Pentru a se adapta la aceste schimbări și pentru a rezista pe piață, retailerii europeni trebuie să regândească și reconfigureze organizațiile și modelele de afaceri cu aceeași agilitate și același dinamism pe care le-au arătat în timpul pandemiei.

Raportul PwC recomandă atenție pentru patru tendințe cheie în procesul de transformare: digitalizare, sustenabilitate și ESG, localizare, precum și noi modalități de lucru.

Digitalizarea și importanța ESG

Sondajul PwC “Global Consumer Insights Survey” din anul 2020 a arătat că 49% dintre consumatorii europeni au evitat cumpărăturile în magazinele fizice începând din martie 2020. Și, deși retailerii, inclusiv cei alimentari și farmaceutici, au rămas deschiși pe parcursul perioadelor de lockdown, 63% dintre europeni au cumpărat mai multe produse online decât înainte de pandemie.

Această tendință se va permanentiza, având în vedere că aproape toți consumatorii care au făcut cumpărături online în perioada pandemiei intenționează să continue acest obicei.

Pe lângă digitalizare, o altă tendință care s-a conturat în pandemie a fost orientarea consumatorului către un stil de viață sănătos și o mai mare grijă față de mediu. Spre exemplu, aproximativ 45% dintre consumatorii din întreaga lume spun că evită în mod activ utilizarea plasticului ori de câte ori este posibil. Multe companii au implementat deja inițiative de economie circulară durabilă și trebuie să continue acest proces.

Localizarea

O altă tendință este rezultatul conștientizării și preocupării crescânde în rândul consumatorilor cu privire la impactul a ceea ce cumpără și mai ales de unde provine, mulți orientându-se spre produse locale.

Acest lucru a pus presiune pe retaileri și companiile FMCG să aibă o supraveghere mai bună a lanțului de aprovizionare din motive etice și ecologice și să scurteze lanțul de aprovizionare.

Interesul pentru localizare este inversul reacției normale a consumatorilor la crizele economice, care este acela de a urmări cel mai mic preț posibil deasupra oricărei alte considerații. Aprovizionarea și fabricarea mai ieftină a bunurilor în țările cu costuri reduse a reprezentat un avantaj competitiv în acest sector timp de mulți ani, iar companiile au excelat la îmbunătățirea eficienței și amplorii de-a lungul lanțului de aprovizionare. Când fabricile și granițele s-au închis și transportul a fost întrerupt în timpul primului val al pandemiei, a fost dezvăluită lipsa de rezistență în acest model.

Noi modalități de lucru

Pe măsură ce retailerii caută să-și extindă canalele online și să automatizeze mai multe procese, vor fi nevoiți să gestioneze mai multe proiecte de transformare. Astfel de inițiative au fost întotdeauna complexe în ceea ce privește conținutul, oamenii și documentația. Acum, o configurare la distanță crește și mai mult importanța gestionării eficiente a programului.

Lucrul la distanță oferă o oportunitate semnificativă de a construi echipe interdisciplinare și de a colabora mai incluziv între regiuni. Cu reguli de bază clare pentru întâlniri, documentarea rezultatelor și colaborarea în timp real în fișiere, retailerii pot valorifica abilitățile și cunoștințele din întreaga companie.

Succesul retailului și sectorului FMCG se bazează pe flexibilitatea și agilitatea sa. Cu toate acestea, la mai bine de un an de la pandemie, multe companii încă se luptă să se adapteze la noua realitate.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 10804 / 17258
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    SCA Bondoc si Asociații anunță cu mare tristețe trecerea în neființă a colegului și prietenului avocat Horațiu Dumitru
    CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
    Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
    Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
    Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
    Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A crește în primul semestru din 2024. Avans de 18% la nivel global și de 39% pe piețele emergente. CMS își menține pozițiile fruntașe în clasamente, Clifford Chance și Schoenherr se remarcă în Europa și două firme cu prezență la București rămân în top la nivel global
    Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
    Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
    RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
    RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
    Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
    Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...