ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Raport PwC: Vânzările europene din retail vor crește în 2021, după un an în care industria a fost zdruncinată din temelii de pandemie

09 Septembrie 2021   |   Ruxandra Târlescu, Partener PwC România, Lider Retail & Consumer

Pe măsură ce retailerii caută să-și extindă canalele online și să automatizeze mai multe procese, vor fi nevoiți să gestioneze mai multe proiecte de transformare. A

 
 
Comerțul cu amănuntul și vânzările de bunuri de larg consum (FMCG) din Europa vor reveni pe creștere în 2021, după un an în care industria a fost zdruncinată din temelii de impactul Covid-19, arată raportul “Navigating the New Reality: Retail and Consumer”, realizat de strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC.

Ritmul de creștere va varia în funcție de fiecare sector. Spre exemplu, în cazul comerțului cu produse nealimentare, valoarea adăugată brută (VAB), respectiv contribuția companiilor din sector la economie, va crește cu 5,3% în 2021 și cu 7,2% în 2022, luând în considerare succesul campaniilor de vaccinare în toată Europa, fără apariția unor mutații rezistente la vaccin sau întreruperea lanțului de aprovizionare.


În ceea ce privește industria alimentară, una dintre cele mai puțin afectate industrii de această criză sanitară, creșterea va fi mai redusă, cu o majorare a VAB de 0,3 % în 2021 și de 0,8 % în 2022, de la o scădere de numai 0,3% în 2020.

Per ansamblu, analiza indică o perspectivă pozitivă pentru retaileri în viitorul apropiat. Dar cu toate acestea companiile trebuie să se mențină precaute, având în vedere schimbările rapide care au avut loc în comportamentul consumatorilor în timpul pandemiei.

Una dintre tendințele din perioada de lockdown, care de altfel se va permanentiza, este orientarea consumatorilor către comerțul online. Retailerii tradiționali, care nu au putut intra în comerțul online, au fost profund afectați. Pentru a se adapta la aceste schimbări și pentru a rezista pe piață, retailerii europeni trebuie să regândească și reconfigureze organizațiile și modelele de afaceri cu aceeași agilitate și același dinamism pe care le-au arătat în timpul pandemiei.

Raportul PwC recomandă atenție pentru patru tendințe cheie în procesul de transformare: digitalizare, sustenabilitate și ESG, localizare, precum și noi modalități de lucru.

Digitalizarea și importanța ESG

Sondajul PwC “Global Consumer Insights Survey” din anul 2020 a arătat că 49% dintre consumatorii europeni au evitat cumpărăturile în magazinele fizice începând din martie 2020. Și, deși retailerii, inclusiv cei alimentari și farmaceutici, au rămas deschiși pe parcursul perioadelor de lockdown, 63% dintre europeni au cumpărat mai multe produse online decât înainte de pandemie.

Această tendință se va permanentiza, având în vedere că aproape toți consumatorii care au făcut cumpărături online în perioada pandemiei intenționează să continue acest obicei.

Pe lângă digitalizare, o altă tendință care s-a conturat în pandemie a fost orientarea consumatorului către un stil de viață sănătos și o mai mare grijă față de mediu. Spre exemplu, aproximativ 45% dintre consumatorii din întreaga lume spun că evită în mod activ utilizarea plasticului ori de câte ori este posibil. Multe companii au implementat deja inițiative de economie circulară durabilă și trebuie să continue acest proces.

Localizarea

O altă tendință este rezultatul conștientizării și preocupării crescânde în rândul consumatorilor cu privire la impactul a ceea ce cumpără și mai ales de unde provine, mulți orientându-se spre produse locale.

Acest lucru a pus presiune pe retaileri și companiile FMCG să aibă o supraveghere mai bună a lanțului de aprovizionare din motive etice și ecologice și să scurteze lanțul de aprovizionare.

Interesul pentru localizare este inversul reacției normale a consumatorilor la crizele economice, care este acela de a urmări cel mai mic preț posibil deasupra oricărei alte considerații. Aprovizionarea și fabricarea mai ieftină a bunurilor în țările cu costuri reduse a reprezentat un avantaj competitiv în acest sector timp de mulți ani, iar companiile au excelat la îmbunătățirea eficienței și amplorii de-a lungul lanțului de aprovizionare. Când fabricile și granițele s-au închis și transportul a fost întrerupt în timpul primului val al pandemiei, a fost dezvăluită lipsa de rezistență în acest model.

Noi modalități de lucru

Pe măsură ce retailerii caută să-și extindă canalele online și să automatizeze mai multe procese, vor fi nevoiți să gestioneze mai multe proiecte de transformare. Astfel de inițiative au fost întotdeauna complexe în ceea ce privește conținutul, oamenii și documentația. Acum, o configurare la distanță crește și mai mult importanța gestionării eficiente a programului.

Lucrul la distanță oferă o oportunitate semnificativă de a construi echipe interdisciplinare și de a colabora mai incluziv între regiuni. Cu reguli de bază clare pentru întâlniri, documentarea rezultatelor și colaborarea în timp real în fișiere, retailerii pot valorifica abilitățile și cunoștințele din întreaga companie.

Succesul retailului și sectorului FMCG se bazează pe flexibilitatea și agilitatea sa. Cu toate acestea, la mai bine de un an de la pandemie, multe companii încă se luptă să se adapteze la noua realitate.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 11785 / 18239
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
    Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
    Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
    Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
    Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
    Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
    INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
    Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
    Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
    Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
    Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
    Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...