ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Deloitte: Creșterea prețurilor și diminuarea veniturilor, principalele motive pentru care părinții cheltuiesc mai puțin anul acesta cu începerea anului școlar. O treime se află într-o situație financiară mai slabă decât anul trecut

22 August 2023   |   BizLawyer

Conform studiului, procentul celor care spun că vor cheltui mai mult anul acesta pe produse destinate școlii a scăzut la 32%, de la 37% anul anterior, dar motivul creșterii sumelor alocate este legat tot de majorarea prețurilor (75% dintre cei care spun că vor cheltui sume mai mari invocă acest motiv).

 
 
Creșterea prețurilor (75%) și diminuarea veniturilor disponibile (51%) sunt principalele motive invocate de părinții care spun că intenționează să cheltuiască mai puțin anul acesta pe produse necesare pentru începerea anului școlar, iar bugetul alocat pentru fiecare copil în acest scop ar putea să scadă cu 10% față de 2022, reiese din studiul Deloitte back-to-school 2023. Acest comportament se manifestă în condițiile în care 31% dintre participanții la studiu se confruntă cu o deteriorare a situației financiare comparativ cu anul trecut.

Conform studiului, procentul celor care spun că vor cheltui mai mult anul acesta pe produse destinate școlii a scăzut la 32%, de la 37% anul anterior, dar motivul creșterii sumelor alocate este legat tot de majorarea prețurilor (75% dintre cei care spun că vor cheltui sume mai mari invocă acest motiv).

În aceste condiții, cheltuielile cu hainele și cele cu produsele de tehnologie urmează să scadă cu 14%, respectiv 13%, dar cele cu rechizitele clasice ar putea crește cu 20% față de 2022. Per total, conform estimărilor cuprinse în studiu, piața produselor necesare începerii școlii se va reduce cu 9% comparativ cu anul trecut.

Cu toate acestea, mulți părinți sunt dispuși să cumpere produse mai scumpe, din categoriile îmbrăcăminte și/sau accesorii (57%) și produse de tehnologie (56%), pentru a beneficia de o calitate mai bună sau pentru a-și mulțumi copilul.

Fiind preocupați să economisească cât mai mult, 49% dintre cumpărători se documentează online înainte de a cumpăra fizic din magazine, iar 55% se informează cu privire la politica de retur înainte de a cumpăra. Astfel, sunt preferați comercianții care oferă prețuri competitive, indiferent dacă vând fizic sau online, dar, în cazul celor din urmă, contează mult modul de returnare - 59% dintre cei care optează pentru această variantă spun că ar cumpăra doar de la comercianții care oferă returul gratuit.

„Contextul economic al ultimilor ani a fost dominat de incertitudine și, astfel, a generat un comportament prudent în privința cheltuielilor. După cum reiese și din studiu, consumatorii se concentrează pe cumpărăturile esențiale și caută cele mai bune oferte din perspectiva prețurilor. Dar percepția începe să se îmbunătățească, cel puțin la nivel european, inclusiv în România. Potrivit unui studiu publicat la jumătatea acestui an de Comisia Europeană, proporția cetățenilor europeni care consideră că situația economiei UE este bună a crescut de la începutul anului (cu cinci puncte procentuale, la 45%), iar numărul pesimiștilor este în scădere (cu șapte puncte procentuale, la 44%). Inflația rămâne o preocupare majoră, dar mai puțin decât la începutul anului. În consecință, comercianții trebuie să acorde o atenție sporită consumatorilor în această perioadă și să vină în întâmpinarea cerințelor acestora, pentru a depăși împreună obstacolele momentului”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.

În actualul context financiar, preocuparea pentru protecția mediului și sustenabilitate scade. Dacă în 2022 jumătate dintre participanții la studiu susțineau că ar alege produse prietenoase cu mediul sau sustenabile, anul acesta procentul a scăzut la 35%.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5002 / 19536
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci în legătură cu prima emisiune de obligațiuni verzi a Electrica, în valoare de 500 de milioane de euro. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Țuca Zbârcea & Asociații salvează Asociația Municipală de Fotbal București de la dizolvare | Dosarul, preluat abia după pronunțarea hotărârii definitive de dizolvare. Dan Cristea (Partener): “Admiterea unei căi extraordinare de atac este un eveniment”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...