ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

300.000 euro disponibili într-o nouă ediție a Black Sea ClimAccelerator

24 Mai 2022   |   BizLawyer

Acceleratorul este dedicat startup-urilor care prin inovație și tehnologie pot crea un viitor mai verde

 
 
Black Sea ClimAccelerator lansează a doua ediție dedicată start-up-urilor green, dornice să inoveze pentru un viitor mai sustenabil și pune la bătaie o finanțare totală de 300.000 euro, mentorat, consultanță de specialitate și pregătire pentru atragerea de investiții.

ClimAccelerator este cel mai mare accelerator european care susține lupta împotriva schimbărilor climatice prin dezvoltarea domeniului cleantech, identificând start-up-uri care prin inovație și tehnologie pot implementa soluții viabile și scalabile. Astfel, start-up-urile locale sunt invitate să aplice în perioada 24 mai - 24 iulie cu soluția lor de eco-inovare pentru un mediu mai curat și mai sănătos pe site-ul    blackseaclimaccelerator.eu.


Black Sea ClimAccelerator este organizat cu sprijinul EIT Climate-KIC de Impact Hub Bucharest și partenerii principali Raiffeisen Bank și OMV Petrom, The Climate Vertical și partenerul principal Volta, precum și Innovation Accelerator în Bulgaria.

“Prima ediție Black Sea ClimAccelerator ne-a arătat că există un potențial imens în piața start-up-urilor green care se află la început de drum. Ne-am dat seama că subiectul nu este doar dezbătut public, ci și în spațiul privat se caută soluții de eco-inovare care au nevoie de instrumente și resurse pentru a-și duce misiunea la următorul nivel. Astfel, în 2022 căutăm o nouă generație de antreprenori care pot să răspundă la provocarea majoră a secolului: schimbările climatice. Astfel, încurajăm antreprenoriatul green prin inovație, creativitate și tehnologie alături de un ecosistem de parteneri, mentori, jurați, investitori.” a declarat Adina Crețu, Director Programs & Entrepreneurial Growth Impact Hub Bucharest.

”Anul acesta lansăm a doua ediție a programului de accelerare BlackSea ClimAccelerator, după ce în prima ediție am reușit să inspirăm și să sprijinim 42 echipe de startup să aibă încredere în ideile lor și să le lanseze în piață. Am un sentiment de încredere și optimism că România va mai oferi lumii un unicorn, de data asta pe zona de climate. Pe lângă aceste startupuri am descoperit oameni și organziații cu valori sănătoase care doresc să ni se alăture și să sprijine misiunea noastra. Deja simt că suntem o comunitate climate activă în Romania și că asta poate fi diferențiatorul nostru ca țară, să devenim un ecosistem inovativ de solutii cleantech.” a adăugat Vlad Gliga - Co-founder The Climate Vertical.

Orice start-up care adresează prin soluții inovatoare cel mai dezbătut subiect de pe agenda publică - schimbările climatice – poate aplica în Black Sea ClimAccelerator, unde are posibilitatea de a-și scala ideea sau de a atrage investiții. Cele mai promițătoare start-up-uri din România și Bulgaria vor intra într-un program complex ce include, fără a se limita la: workshop-uri de modelare de business, marketing, vânzări, management financiar, consultanță de business și pregătire pentru investiții, mentorat individual, sesiuni de pitching, peer sharing, evenimente internaționale și, nu în ultimul rând, o finanțare pentru a-și dezvolta afacerea.

Tipurile de soluții eligibile în Black Sea ClimAccelerator pot aborda teme precum, fără a se limita la: eficientizarea managementului deșeurilor, soluții de agricultură inteligentă (AI), cele care susțin economia circulară prin tehnologie, soluții de reducere a emisiilor de carbon din diverse industrii, cele care utilizează energia verde sau tehnologii verzi pentru un mediu mai curat, cele care propun dezvoltarea de materiale sustenabile cât și orice start-up care contribuie la reducerea emisiilor sau captarea gazelor cu efect de seră.
În funcție de stadiul de dezvoltare al business-urilor înscrise, acestea vor fi încadrate într-una dintre cele trei categorii: 1. Early Stage, 2. MVP sau 3. Growth.

Procesul de înscriere este deschis între 24 mai și 24 iulie, pentru prima categorie (Early Stage) care se adresează start-up-urilor la început de drum și echipelor care vor să își facă un start-up pentru concretizarea unei idei.  

Ce reprezintă cele 3 categorii?

1.    Early Stage: Start-up-urile care au o idee și sunt în stadiul incipient. 16 astfel de start-up-uri din România vor primi un grant în valoare de 5.000 de euro și sprijin în validarea ideii de business.
2.    MVP: Start-up-urile care au un prototip validat cu clienți. Pentru această categorie există 6 locuri disponibile în program și vor putea primi un grant de 20.000 euro, sprijin în atragerea clienților, precum și consultanță de specialitate în funcție de nevoile specifice.
3.    Growth: Start-up-urile care au deja soluții scalabile. 6 astfel de start-up-uri din România vor beneficia de sesiuni de consultanță de specialitate pe nevoile lor specifice, inclusiv pe înțelegerea terms sheet-urilor pentru investiții, de activități de identificare a oportunităților de granturi atât la nivel local, cât și internațional și de activități de facilitare și suport care să le pregătească pentru atragerea de investiții și finanțări.

Toate start-up-urile selectate vor participa și la sesiuni de mentorat individuale, sesiuni de peer sharing la nivel național și internațional și se vor conecta cu actori cheie din ecosistem. În plus, start-up-urile din categoriile MVP și Growth vor participa la evenimente și târguri naționale și internaționale și la Demo Day, un eveniment național în care își vor prezenta soluția în fața jucătorilor cheie din piață și vor participa la sesiuni de networking.

Procesul de selecție pentru participarea în accelerator va fi realizat de către un juriu format din membri cu expertiză diversă atât din mediul antreprenorial, cât și din mediul corporate și investițional. În această ediție, juriul acceleratorului îi include pe: Adina Crețu - Director Programe & Entrepreneurial Growth Impact Hub Bucharest, Andrei Dudoiu - Managing Partner & President of the Board of Directors SeedBlink, Cătălin Velescu - General Manager și Fondator Volta Grup, Hanny Bratu - Marketing & Fundraising Manager la WWF România, Ionuț-Cristian Ciubotaru - Vice President Business Development Gas & Power Division OMV Petrom, Loredana Ianuș – Communication Director la Graffiti PR, Raluca Nicolescu - SME Director Raiffeisen Bank, Vlad Gliga - CEO Rubik Hub & Co-founder The Climate Vertical.

Rezultate ediția 2021 în România:
●    au aplicat 179 de start-up-uri ecoinovatoare locale, cu fondatori din toate regiunile țării.
●    28 de start-up-uri au fost selectate în program și au beneficiat, până acum, de mentorat, cu peste 110 ore în sesiuni de 1 la 1, peste 70 de ore de consultanță cu experți în diverse arii și granturi de 200.000 euro.
●    Peste 20 de specialiști au susținut mai mult de 50 de ore pe teme de business.
●    4 dintre start-up-urile din program au participat la Hello Tomorrow Global Summit, în Paris, în luna noiembrie 2021.

Mai multe detalii despre Black Sea ClimAccelerator puteți găsi pe: blackseaclimaccelerator.eu

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2335 / 8458
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...