Blue Air confirms receipt of first installment of over 300 M lei loan from EximBank
26 Octombrie 2020
AGERPRESBlue Air states that obtaining this funding was the basis of the company's decision to resume scheduled flights from July 2020, making it possible to cover the losses and liquidity shortfall caused by the situation of flights having been stopped during the emergency period.
Blue Air confirms receipt of the first installment of the over 300 million lei loan and announced that it is preparing for a complicated winter and recovery as of the 2021 spring, according to a press release sent on Monday to AGERPRES.
"We are pleased to let our passengers and business partners know that, six months after the adoption by the Romanian Government of the Memorandum that decided to support TAROM and Blue Air to compensate for the effects of the Romanian State's decision to suspend flights on Friday, 23 October 2020, all the efforts to operationalize the credit of 300,775,000 million lei granted by EximBank with state guarantee were completed. For reference, it is a 6-year loan with ROBOR + 4 pct interest + commission for the 2 pct per year risk fund, guaranteed with a number of assets, including 75 pct of the shares of Blue Air Aviation SA and the main operator, Airline Invest SA," the company's open letter states.
"We are pleased to let our passengers and business partners know that, six months after the adoption by the Romanian Government of the Memorandum that decided to support TAROM and Blue Air to compensate for the effects of the Romanian State's decision to suspend flights on Friday, 23 October 2020, all the efforts to operationalize the credit of 300,775,000 million lei granted by EximBank with state guarantee were completed. For reference, it is a 6-year loan with ROBOR + 4 pct interest + commission for the 2 pct per year risk fund, guaranteed with a number of assets, including 75 pct of the shares of Blue Air Aviation SA and the main operator, Airline Invest SA," the company's open letter states.
Blue Air states that obtaining this funding was the basis of the company's decision to resume scheduled flights from July 2020, making it possible to cover the losses and liquidity shortfall caused by the situation of flights having been stopped during the emergency period.
"We continue to focus on the needs of passengers. Thus, although the demand for flight is less than 20 pct compared to the same period last year, we will continue to operate flights to the destinations most requested by our passengers. In addition, with this credit we will be able to start to repay the amounts due to passengers who have decided that they no longer want to travel in the next 24 months and who have already applied for reimbursement of cash amounts," the document signed by Oana Petrescu, Blue Air's managing director, states.
Blue Air is the largest air transport company with majority Romanian private capital, in the process of implementing a business model based on complexity reduction, namely Low Cost - Low Complexity and with a passenger needs-centered approach.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3789 / 4407 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...