ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Grup Șerban Holding acquires four new grain storage bases and reaches a total storage capacity of 167,000 tons

18 Iulie 2022   |   BizLawyer

The total value of the transaction amounts to 17.7 million lei, and the four bases located in Sascut, Răcăciuni, Parincea, and Secuieni are fully functional.

 
 
Grup Șerban Holding (BVB: GSH), a Romanian entrepreneurial company active in several fields in agriculture, acquired four new grain storage bases in Bacău county. Following this transaction, Grup Șerban expanded its storage capacity by 48,530 tons, an increase of 40%, and reached a total storage capacity of 167,000 tons.

"The expansion of storage capacities is an important component of Grup Șerban's investments in the medium and long term. In the context of the conflict in Ukraine, which is disrupting grain supply chains, including by blocking the port of Constanța, the activation of additional storage capacity on the eastern border of the European Union is becoming a significant differentiator in agribusiness. By integrating the four new bases in Grup Șerban, we will increase the volumes of cereals and oilseeds to 120,000 tons from this development alone. At the same time, the four bases are in the vicinity of important roads and railways, such as the European road 85 and the railway 500. This will lead to an increase in the speed of loading and unloading of grain. Following this investment and implicitly expanding the total storage capacity, we will reach an annualized EBITDA increase of 7.5 million lei," stated Ovidiu Bucătaru, CFO of Grup Șerban Holding.


The total value of the transaction amounts to 17.7 million lei, and the four bases located in Sascut, Răcăciuni, Parincea, and Secuieni are fully functional. The total area of the land on which they are built is about 12.5 ha, which allows further developments, and includes an operational industrial railway of 764 meters within the Sascut base, as well as a grain dryer with a capacity of 1,000 tons per day. With the takeover of the new grain dryer, Grup Șerban reaches a total drying capacity of 3,500 tons per day. At the level of investments in the new bases, Grup Șerban estimates a total CAPEX of approximately 0.5 million lei by the end of this year.

In the field of agriculture, Grup Șerban is the largest producer in the area of Moldova, where it operates over 12,000 ha of crops in Bacău and Vaslui counties. The beneficiaries of the agricultural products made by Grup Șerban are significant players in the food field, such as PepsiCo or Cargill. The company is one of the few in Romania that applies sustainability principles even before the emergence of the European Green Pact, the harvested crops being EU ISCC certified, respecting the latest trends in sustainability. ISCC (International Sustainability and Carbon Certification) is a globally applicable sustainability certification system that covers all sustainable raw materials, including agricultural and forestry biomass, circular materials, and renewable resources.

Regarding the development of sold crops, Grup Șerban has implemented the principles of circular agriculture, using manure from Avicola Șerban farms as organic fertilizers after composting. Such a method has an economic impact on the costs of mineral fertilizers. Also, from the sustainability perspective, within Grup Șerban farms, fuel consumption is reduced through no-tillage farming practices while keeping the soil moist.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 912 / 4405
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...