ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

JLL Romania: Under inflationary pressure, the office market has stagnated

25 Ianuarie 2023   |   BizLawyer

Total demand for office space in Bucharest stagnated compared to the previous year, reaching 286,100 m², a level comparable to 2021.

Madalina Iconaru, Consultant Office Agency at JLL Romania

 
 
In 2022, the office market went through a period of stagnation. Demand values remained at the same level as in 2021, while deliveries of new space halved compared to 2021.

Total demand for office space in Bucharest stagnated compared to the previous year, reaching 286,100 m², a level comparable to 2021. At the same time, net demand increased only slightly, by 3%, to 140,500 m².

In the last quarter of 2022, total demand for office space amounted to almost 85,000 m² in Q4 2022, similar to Q4 2021. Net demand amounted to 34,800 m², also very close to Q4 2021.

Just over 25% of the total demand for office space in Bucharest in 2022 came from the IT sector, followed by the professional services sector (12%) and the financial-banking sector (almost 9%).


In 2022, office buildings totalling a leasable area of 124,500 m² were delivered in Bucharest, representing only half of the previous year's deliveries (245,800 m²).

Only one office building, Equilibrium 2, with a leasable area of about 19,500 m², was delivered in Q4.

“Occupiers face an increasingly need to transform as well as a difficult balance of cost pressures. Workplace diversity, ESG Targets/ green footprint and the need for higher quality space will support rise in office space refurbishments, a trend that is enhanced by both supply constraints on new development and dwindling demand for older space. This will result in a slowdown in expansionary demand, heightened sublease activity and a focus on renewals. At the same time, refurbished office space will be required if the market is to meet demand for Net Zero Carbon buildings”, declared Madalina Iconaru, Consultant Office Agency at JLL Romania.

Deliveries of office buildings will remain low in 2023, at around 104,000 m². The most important projects expected are phase 2 of One Cotroceni Park (34,500 m²), phase 2 of     U-Center (33,200 m²) and building A1 of the @Expo complex.

As expected, the vacancy rate started to decline in the last quarter of 2022, from 13% in Q3 to 12.54%. Most likely, the vacancy rate will continue to decline slightly throughout 2023.

Rents were maintained in Q4 at the same level as in the previous quarter, with prime rent (for the best spaces) remaining at €19 per m² per month. Further rent increases are possible in the first part of 2023 due to inflation indexation.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 584 / 4385
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal500 au lansat ediția 2024 a GC Powerlist Romania
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Frații Micula obțin în SUA încă un verdict în defavoarea României, care ar trebui să plătească penalitați de 14 mil. USD, după ce un judecător american a aprobat sancțiuni de pană la 100.000 USD ̸ săptămână, considerând că reclamanții nu au primit întreaga sumă din hotărârea ICSID pronunțată în 2013 | Curtea de Justiție a Uniunii Europene a confirmat luna trecută decizia de a interzice României să plătească sumele din sentința arbitrală, invocând încălcări ale normelor privind ajutoarele de stat
Reff & Asociații | Deloitte Legal lansează o nouă ediție a proiectului educațional „Law Is Awesome!”, dedicat studenților care vor să devină avocați de business
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
RTPR, alături de Autonom Services la o nouă emisiune de obligațiuni corelate cu obiective de sustenabilitate. Echipa, coordonată de Mihai Ristici (Partener) și Vlad Stamatescu (Counsel)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...