Boloş: Strategia propusă de România pentru ajustarea deficitului bugetar este pe şapte ani,dacă ne asumăm reforme şi investiţii
17 Iulie 2024
AgerpresAcesta a subliniat că fără investiţii strategice în infrastructură, educaţie, sănătate, inovaţie, nu va putea fi asigurată competitivitatea economiei României pe termen mediu şi lung. De aceea, în strategia de ajustare a deficitului bugetar, este imperativ să fie protejate aceste investiţii şi să fie susţinut mediul de afaceri.
Comisia Europeană urmează să propună recomandări pentru ca statele să iasă din procedura de deficit excesiv, strategia propusă de România fiind o ajustare pe şapte ani, timp în care trebuie realizate cel puţin reformele asumate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, potrivit ministrului Finanţelor, Marcel Boloş.
El a subliniat, totodată, că ajustarea deficitului nu înseamnă că creşteri de taxe şi impozite care să afecteze oamenii şi mediul de afaceri.
"Suntem la finalul unei zile de lucru foarte importante, în care am mers la reuniunea miniştrilor de Finanţe din UE, unde continuă lucrările privind semestrul european. Astăzi, Consiliul a aprobat recomandări specifice fiecărei ţări privind politicile economice, sociale, de ocupare a forţei de muncă, structurale şi bugetare. De asemenea, se deschid proceduri de deficit excesiv pentru şapte state membre: Belgia, Franţa, Italia, Ungaria, Malta, Polonia şi Slovacia. După cum ştiţi, pe baza rezultatelor economice din 2019, România a intrat şi ea în această procedură, din martie 2020. În cadrul pachetului de toamnă al Semestrului european, pentru a asigura coerenţa cu traiectoria de ajustare stabilită în planurile pe termen mediu, Comisia urmează să propună recomandări pentru ca statele să iasă din procedura de deficit excesiv, inclusiv pentru România, în condiţiile noului cadru de guvernanţă economică aprobat în această primavară. Pentru noi, ca şi în cazul celorlalte state membre, traiectoria de ajustare va depinde de momentul şi conţinutul planului de ajustare, pe care trebuie să îl finalizăm toamna aceasta. Ajustarea se poate face pe 4/5 sau pe 7 ani, dacă ne asumăm reforme şi investiţii. Strategia propusă de România este o ajustare pe 7 ani, timp în care trebuie să realizăm cel puţin reformele asumate prin PNRR", a scris ministrul marţi seara, pe pagina sa de Facebook.
El a subliniat, totodată, că ajustarea deficitului nu înseamnă că creşteri de taxe şi impozite care să afecteze oamenii şi mediul de afaceri.
"Suntem la finalul unei zile de lucru foarte importante, în care am mers la reuniunea miniştrilor de Finanţe din UE, unde continuă lucrările privind semestrul european. Astăzi, Consiliul a aprobat recomandări specifice fiecărei ţări privind politicile economice, sociale, de ocupare a forţei de muncă, structurale şi bugetare. De asemenea, se deschid proceduri de deficit excesiv pentru şapte state membre: Belgia, Franţa, Italia, Ungaria, Malta, Polonia şi Slovacia. După cum ştiţi, pe baza rezultatelor economice din 2019, România a intrat şi ea în această procedură, din martie 2020. În cadrul pachetului de toamnă al Semestrului european, pentru a asigura coerenţa cu traiectoria de ajustare stabilită în planurile pe termen mediu, Comisia urmează să propună recomandări pentru ca statele să iasă din procedura de deficit excesiv, inclusiv pentru România, în condiţiile noului cadru de guvernanţă economică aprobat în această primavară. Pentru noi, ca şi în cazul celorlalte state membre, traiectoria de ajustare va depinde de momentul şi conţinutul planului de ajustare, pe care trebuie să îl finalizăm toamna aceasta. Ajustarea se poate face pe 4/5 sau pe 7 ani, dacă ne asumăm reforme şi investiţii. Strategia propusă de România este o ajustare pe 7 ani, timp în care trebuie să realizăm cel puţin reformele asumate prin PNRR", a scris ministrul marţi seara, pe pagina sa de Facebook.
El a adăugat că nivelul ridicat al investiţiilor publice, respectiv al cofinanţărilor (60% în cazul infrastructurii de transport, în noile condiţii ale exerciţiului 2021-2027) de anul acesta şi următorii ani, duc la un necesar de finanţare pentru care este nevoie de această abordare pe termen mediu şi lung.
"Suntem într-un context în care ne confruntăm cu provocări economice ce necesită acţiuni bine gândite, pentru că ajustarea deficitului bugetar nu o putem ignora. Însă, în acest proces, trebuie să ne asigurăm că nu sacrificăm investiţiile esenţiale pentru dezvoltarea economică a României", a punctat Boloş.
Acesta a subliniat că fără investiţii strategice în infrastructură, educaţie, sănătate, inovaţie, nu va putea fi asigurată competitivitatea economiei României pe termen mediu şi lung. De aceea, în strategia de ajustare a deficitului bugetar, este imperativ să fie protejate aceste investiţii şi să fie susţinut mediul de afaceri.
"Este un echilibru delicat, dar necesar pentru a asigura prosperitatea şi stabilitatea economică pe termen lung. Contextul în care România are în curs de implementare proiecte aferente politicii de coeziune 2021-2027 (46 miliarde euro), PNRR (peste 40 de miliarde euro, incluzând cheltuielile de cofinanţare), cât şi programele naţionale de investiţii (10 miliarde euro - Anghel Salingy, investiţiile implementate la nivelul CNI) ridică provocări fiscal-bugetare, prin care Coaliţia de Guvernare trebuie să ajusteze deficitul bugetar, astfel încât să continue asigurarea acestor proiecte de investiţii şi să valorifice efectele de multiplicare. Această abordare va duce România într-o altă etapă, de la statutul de ţară în curs de dezvoltare către statutul unei economii mature. Am spus reprezentanţilor CE cât se poate de clar: această ajustare a deficitului nu înseamnă că vom face tăieri drastice, nici că vom propune creşteri de taxe şi impozite care să afecteze oamenii şi mediul de afaceri. Nu! Vrem să facem schimbări echilibrate pentru a optimiza cheltuielile şi a creşte eficienţa în colectarea veniturilor", a explicat Marcel Boloş.
Ministrul Finanţelor a menţionat că, în acest context al ajustării deficitului bugetar pentru o perioadă de 7 ani trebuie avută în vedere evoluţia nivelului datoriei publice, cât şi a costului serviciului datoriei publice, astfel încât să nu fie influenţate în mod decisiv cheltuielile operaţionale ale statului.
Potrivit acestuia, marţi, la întâlnirea cu reprezentanţii CE, a fost solicitată o analiză de detaliu privind sistemul de cheltuieli publice la nivelul instituţiilor şi companiilor cu capital de stat, posibilitatea îmbunătăţirii gradului de colectare a veniturilor încasate la buget, reducerea gap-ului de TVA şi continuarea implementării măsurilor de digitalizare şi de combatere a evaziunii fiscale pe perioada ajustării deficitului bugetar. De asemenea, reprezentanţii României vor prezenta şi o analiză de profunzime a sistemului de venituri publice, inclusiv a veniturilor rezultate din exploatarea resurselor naturale şi o valorificare adecvată a activelor statului.
"Concluzia pe care am împărtăşit-o cu reprezentanţii European Commission este că prin măsuri echilibrate şi strategice putem reduce deficitul bugetar, fără a sacrifica investiţiile esenţiale pentru sănătatea economică a României. Pe termen mediu (2025-2027), în viziunea oficială, creşterea economică prognozată a României poate ajunge în jur de 3,0, până la 4,0%, dacă raportul dinamicilor consum-investiţii este favorabil celor din urmă", a scris ministrul Finanţelor pe reţeaua de socializare.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 299 / 9092 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...