Bucura-Oprescu: Vom face din politicile de ocupare o prioritate a Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale
28 August 2023
AgerpresPe de altă parte, reforma în domeniul asistenţei sociale impune şi o creştere a capacităţii Inspecţiei Sociale şi a statutului inspectorilor sociali.
Reforma serviciului public de ocupare, a sistemului de îngrijire pe termen lung precum şi consolidarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi au fost principalele teme discutate luni la Bruxelles de ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu, şi Joost Korte, director general al Directoratului General pentru Ocupare, Servicii Sociale şi Incluziune din cadrul Comisiei Europene.
"Vom face din politicile de ocupare o prioritate a Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale. Aici avem în vedere şi integrarea Ministerului Educaţiei şi a tuturor actorilor - sindicate şi patronate - în acest proces. Nu văd ANOFM doar ca pe o Agenţie de plăţi, ci ca pe cel mai important jucător pentru creşterea gradului de ocupare pe piaţa muncii şi adecvarea competenţelor şi abilităţilor persoanelor în căutarea unui loc de muncă la nevoile angajatorilor", a declarat Simona Bucura-Oprescu, potrivit unei postări pe pagina de Facebook a Ministerului Muncii.
Pe de altă parte, reforma în domeniul asistenţei sociale impune şi o creştere a capacităţii Inspecţiei Sociale şi a statutului inspectorilor sociali.
"Pentru asta avem nevoie de formare pentru inspectorii sociali, mărirea numărului de asistenţi sociali, creşterea resurselor logistice şi de echipamente pentru aceştia, finanţarea unor registre actualizate ale furnizorilor de servicii sociale şi beneficiarilor de asistenţă socială şi implementarea unui mecanism naţional de petiţii pentru asistenţă şi servicii sociale. Întregul sistem de îngrijire pentru vârstnici trebuie întărit atât prin servicii de îngrijire la domiciliu, cât şi prin centre de zi adaptate nevoilor, dar şi cămine pentru vârstnici", a mai spus ministrul Muncii.
Nu în ultimul rând, oficialul de la Muncă a adăugat că "situaţiile grave din ultima vreme pe care le cunoaştem cu toţii sunt în zona persoanelor cu dizabilităţi". "Acţionăm ferm pentru ca acestea să nu se mai repete. Pentru persoanele cu dizabilităţi finanţarea pe care o solicităm este pentru locuinţe în comunitate", a mai precizat ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu.
În urma întâlnirii s-a convenit ca directorul general Joost Korte să efectueze o vizită oficială în România la finalul lunii noiembrie a anului în curs, precizează Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale într-un comunicat.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1504 / 9123 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...