
Impozitarea și autorizarea jocurilor de noroc: Principalele noutăți
30 Iulie 2025
Iulian Panfiloiu, Director PwC RomâniaPe lângă majorările de taxe și impozite specifice sectorului de jocuri de noroc, sunt aduse și o serie de modificări în sfera de reglementare, din care menționăm câteva în cele ce urmează.
![]() |
Primul pachet fiscal adoptat de actuala guvernare vine cu o serie de modificări importante în ceea ce privește impozitarea jocurilor de noroc, atât la nivel de persoanelor fizice participante, cât și la nivelul operatorilor economici din acest domeniu. În același timp, sunt aduse o serie de modificări cadrului de reglementare în acest domeniu, asigurat prin Ordonanța 77/2009, așa cum vom explica pe scurt în cele ce urmează.
Cadrul de reglementare. Ce se întâmplă cu site-urile fără licență în România
Pe lângă majorările de taxe și impozite specifice sectorului de jocuri de noroc, sunt aduse și o serie de modificări în sfera de reglementare, din care menționăm câteva în cele ce urmează.
În primul rând, se introduc prevederi menite să combată fenomenul prin care site-uri nelicențiate în România puteau oferi servicii rezidenților români, cu ajutorul unor operatori licențiați clasa a II-a. Aceștia din urmă prestau servicii pentru operatorii de jocuri de noroc oferind acces jucătorilor din România la jocuri de noroc la distanță, fără ca operatorul să dețină o licență valabilă în România. Prin modificările aduse, acești operatori licențiați clasa a II-a vor putea oferi serviciile lor (de ex. furnizare conținut în limba română, facilitare de încasări și plăți în RON), doar pentru organizatori care dețin licență clasa I. De asemenea, aceștia vor fi obligați să pună la dispoziția ONJN o serie de date privind statele de unde le este accesat sistemul informatic, date de identificare ale organizatorilor de jocuri de noroc, date privind măsurile de blocare a accesului participanților pe site-uri neautorizate. Neconformarea cu aceste obligații de raportare se sancționează cu revocarea licenței de organizator de jocuri de noroc.
În al doilea rând, se reglementează accesul la jocuri de noroc online, în spații publice, exclusiv de către persoana înregistrată pe platformă, în propriul cont de joc, de pe un dispozitiv care îi aparține, în timp ce persoana care pune la dispoziția publicului, tablete sau orice alt dispozitive cu acces la internet, trebuie sa asigure restricționarea accesului la site-uri de jocuri de noroc.
Această măsură are în vedere combaterea vidului legislativ curent în care operatori de jocuri de noroc la distanță puteau realiza activitatea și după interzicerea jocurilor de noroc tradiționale de tip slot-machine în localități cu mai puțin de 15.000 locuitori. Profitând de acest vid legislativ, aceștia, au introdus în fostele locații (redenumite drept “internet-café”) tablete pe care se dă acces pe platforma online la jocuri identice cu aparatele de tip slot-machine.
Nu în ultimul rând, legea aduce și o înăsprire a sancțiunilor prin introducerea de noi infracțiuni / înlocuirea unor contravenții cu infracțiuni. Cu titlu de exemplu sunt introduse noțiunile de “participare frauduloasă la jocuri de noroc la distanță” și „facilitare frauduloasă a participării la jocuri de noroc la distanță”.
Alte măsuri adoptate vizează:
- extinderea “listei negre” a ONJN pentru a include și persoanele fizice sau juridice care desfășoară activitate în domeniu fără a deține o licență în România, pe lângă site-urile neautorizate.- corelarea cu prevederile Codului de Procedura Fiscală a prevederilor privind utilizarea poliței de asigurare de garanție emisă de o societate de asigurare, ca variantă pentru acoperirea riscului de neplată a obligațiilor fiscale, aceasta fiind considerată a fi mai greu de controlat în practică;
- asigurarea trasabilității asupra mijloacelor de joc, prin dotarea cu dispozitive GPS, etc.
Majorări de taxe și impozite
Cu privire la impozitarea premiilor obținute din aceste activități de persoanele fizice participante, cota de impozitare crește de la 3% la 4% (și nu 10% cât a fost prevăzut inițial) pentru veniturile din jocuri de noroc de până la 10.000 lei inclusiv.
Pentru veniturile care depășesc pragul de 10.000 lei, rămân neschimbate cotele de impozitare de 20% (pentru venituri între 10.000 lei și 66.750 lei), respectiv 40% (pentru venituri de peste 66.750 lei).
Pe de altă parte, majorări de taxe importante au loc la nivelul operatorilor economici din domeniu.
Astfel, taxele aferente autorizației de exploatare a jocurilor de noroc (anuale) vor crește după cum urmează:
- de la 21% la 25% din veniturile din jocuri de noroc pentru: pariuri mutuale – tradiționale, dar nu mai puțin de 144.000 EUR (anterior minimul era 120.000 EUR); pariuri în cotă fixă – tradiționale, dar nu mai puțin de 240.000 EUR (anterior minimul era 200.000 EUR); pariuri în contrapartidă – tradiționale, dar nu mai puțin de 240.000 EUR (anterior minimul era 200.000 EUR).- de la 21% la 30%% pentru jocurile de noroc la distanță clasa 1 și clasa 3, dar nu mai puțin de 480.000 EUR (anterior minimul era 400.000 EUR)
- de la 5.300 EUR la 6.000 EUR pentru fiecare mijloc de tip slot-machine clasa A
Conform legii, noile cote vor afecta și autorizațiile anuale de funcționare aflate în perioada de valabilitate la data intrării în vigoare a prezentei legi, întrucât taxa de autorizare pentru perioada rămasă se recalculează conform noului nivel de taxare.
Remarcăm că, în timp ce la persoanele fizice participante impozitul nu mai crește la 10%, așa cum se dorea inițial, ci la 4%, la nivelul operatorilor economici, taxele aferente autorizației de exploatare a jocurilor de noroc cresc la 25%, respectiv 30%, față de 23% și 27% cât a fost prevăzut inițial.
Totodată, crește taxa de viciu pentru jocurile de noroc caracteristice slot-machine şi pentru videoloterie (VLT) de la 500 euro/post autorizat/an la 1.000 EUR/post autorizat/an.
În același timp, se introduce o nouă taxă specială pentru jocurile de tip loto cu excepția videoloteriei, de 8% (față de 6,5% cât a fost prevăzut inițial) aplicată asupra veniturilor din jocuri de noroc ale operatorului licențiat.
Așadar, asistăm la modificări semnificative în sfera domeniului jocuri de noroc, cu un nivel de taxare în creștere, motivat atât de contextul bugetar actual cât și de creșterea alarmantă a fenomenului dependenței de jocuri de noroc.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 109 / 9888 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...