
Sponsorizarea în vreme de pandemie – despre cum poți contribui la binele colectiv fără riscuri fiscale
13 Aprilie 2020
Daniel Pană (Tax Director), Cristina Spirescu (Tax Manager), Andreea Ignătescu (Senior Tax Consultant), KPMG RomâniaSponsorizarea poate oferi societăților oportunitatea de a sprijini comunitatea, cât și pe cei care sunt implicați activ în gestionarea pandemiei, fără costuri suplimentare.
![]() |
De la stanga la dreapta: Daniel Pană (Tax Director), Cristina Spirescu (Tax Manager), Andreea Ignătescu (Senior Tax Consultant) - KPMG România |
Evoluția virusului a creat foarte rapid dificultăți și provocări în numeroase sectoare, cât și în rândul multor persoane care fie se confruntă cu probleme de sănătate, fie își desfășurau activitatea în industriile direct afectate.
Așadar, în ultimele săptămâni, am asistat la numeroase comunicări oficiale cu privire la sponsorizările și donațiile pe care societăți din diverse sectoare le-au efectuat, fie direct către cei din linia întâi, fie prin intermediul unei asociații. Mobilizarea tuturor a fost și este incredibilă, fiind societăți sau grupuri de societăți care au achiziționat direct materiale necesare pentru a fi donate, fie au creat fonduri pentru a susține activitatea medicală, ori au contribuit la strângerile de fonduri demarate de entitățile non-profit.
Este un moment ce poate fi deosebit de valoros pentru societățile din România care au intenția de a contribui la binele colectiv și a ajuta, putând beneficia, de asemenea, de prevederile generoase din legislația fiscală. În acest sens, ne referim la prevederile care menționează că orice societate din România are dreptul să redirecționeze până la 20% din impozitul pe profit sau impozitul pe veniturile microîntreprinderilor către entitățile non-profit alese (nu mai mult, însă, de 0,75% din cifra de afaceri). Ulterior, societățile vor beneficia de reducerea impozitului de plată în limitele mai sus menționate, sub forma unui credit fiscal.
Sponsorizarea poate oferi societăților oportunitatea de a sprijini comunitatea, cât și pe cei care sunt implicați activ în gestionarea pandemiei, fără costuri suplimentare. În principiu, singurele condiții pentru a beneficia de creditul fiscal pentru sponsorizările oferite constau în identificarea organizațiilor non-profit relevante, cât și asigurarea îndeplinirii condițiilor solicitate de legislația în vigoare. Prin aceste condiții ne referim atât la cele impuse de legislația fiscală, cât și la cele prevăzute de Legea nr. 32/1994 (Legea Sponsorizării).
De asemenea, pentru ca sponsorul sa poată obține creditul fiscal, beneficiarul trebuie să fie înscris în Registrul entităților/unităților de cult.
Printre cele mai importante condiții impuse de Legea Sponsorizării, amintim de obligativitatea existenței unui contract scris, în care scopul sponsorizării să fie foarte bine definit. Conform Legii Sponsorizării, Sponsorul poate susține activități care au, printre altele, un caracter direct umanitar, filantropic, științific, medico-sanitar, de asistență și servicii sociale, social și comunitar etc.
De asemenea, facilitățile fiscale mai sus menționate nu se vor aplică în anumite situații specific menționate de Legea Sponsorizării, precum: sponsorizări reciproce între persoane fizice sau juridice; sponsorizarea unui entități non-profit de către o persoană juridică care conduce sau controlează direct beneficiarul etc. Totodată, sponsorul care, în mod direct sau indirect, urmărește să direcționeze activitatea beneficiarului nu va putea beneficia de credit fiscal.
Așadar, în contextul actual, încurajăm societățile în susținerea pe această cale a luptei împotriva COVID-19 și amintim că, prin contribuirea la binele societății, pot reduce cuantumul impozitului datorat, fără riscuri fiscale.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 9517 / 10045 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
KPMG Legal - Toncescu și Asociații îl recrutează pe Alexandru Slujitoru de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener. Ramona Jurubiță, reconfirmată pentru al treilea mandat în funcția de Country Managing Partner al KPMG în România și Moldova
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Decizie ÎCCJ: O victorie fiscală de referință în materia cheltuielilor intra-grup internațional și a reciclării deșeurilor de ambalaje, obținută de avocații Mușat & Asociații | Echipă interdisciplinară, coordonată de partenerii Angela Porumb și Răzvan Graure
Instanța de judecată a constatat deductibilitatea serviciilor intra-grup de marketing și negociere, respectiv a serviciilor de cercetare și dezvoltare fără posibilitatea organelor fiscale de a evalua oportunitatea acestor servicii | Echipa Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă, a obținut victoria
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...