Sponsorizarea în vreme de pandemie – despre cum poți contribui la binele colectiv fără riscuri fiscale
13 Aprilie 2020
Daniel Pană (Tax Director), Cristina Spirescu (Tax Manager), Andreea Ignătescu (Senior Tax Consultant), KPMG RomâniaSponsorizarea poate oferi societăților oportunitatea de a sprijini comunitatea, cât și pe cei care sunt implicați activ în gestionarea pandemiei, fără costuri suplimentare.
De la stanga la dreapta: Daniel Pană (Tax Director), Cristina Spirescu (Tax Manager), Andreea Ignătescu (Senior Tax Consultant) - KPMG România |
Evoluția virusului a creat foarte rapid dificultăți și provocări în numeroase sectoare, cât și în rândul multor persoane care fie se confruntă cu probleme de sănătate, fie își desfășurau activitatea în industriile direct afectate.
Așadar, în ultimele săptămâni, am asistat la numeroase comunicări oficiale cu privire la sponsorizările și donațiile pe care societăți din diverse sectoare le-au efectuat, fie direct către cei din linia întâi, fie prin intermediul unei asociații. Mobilizarea tuturor a fost și este incredibilă, fiind societăți sau grupuri de societăți care au achiziționat direct materiale necesare pentru a fi donate, fie au creat fonduri pentru a susține activitatea medicală, ori au contribuit la strângerile de fonduri demarate de entitățile non-profit.
Este un moment ce poate fi deosebit de valoros pentru societățile din România care au intenția de a contribui la binele colectiv și a ajuta, putând beneficia, de asemenea, de prevederile generoase din legislația fiscală. În acest sens, ne referim la prevederile care menționează că orice societate din România are dreptul să redirecționeze până la 20% din impozitul pe profit sau impozitul pe veniturile microîntreprinderilor către entitățile non-profit alese (nu mai mult, însă, de 0,75% din cifra de afaceri). Ulterior, societățile vor beneficia de reducerea impozitului de plată în limitele mai sus menționate, sub forma unui credit fiscal.
Sponsorizarea poate oferi societăților oportunitatea de a sprijini comunitatea, cât și pe cei care sunt implicați activ în gestionarea pandemiei, fără costuri suplimentare. În principiu, singurele condiții pentru a beneficia de creditul fiscal pentru sponsorizările oferite constau în identificarea organizațiilor non-profit relevante, cât și asigurarea îndeplinirii condițiilor solicitate de legislația în vigoare. Prin aceste condiții ne referim atât la cele impuse de legislația fiscală, cât și la cele prevăzute de Legea nr. 32/1994 (Legea Sponsorizării).
De asemenea, pentru ca sponsorul sa poată obține creditul fiscal, beneficiarul trebuie să fie înscris în Registrul entităților/unităților de cult.
Printre cele mai importante condiții impuse de Legea Sponsorizării, amintim de obligativitatea existenței unui contract scris, în care scopul sponsorizării să fie foarte bine definit. Conform Legii Sponsorizării, Sponsorul poate susține activități care au, printre altele, un caracter direct umanitar, filantropic, științific, medico-sanitar, de asistență și servicii sociale, social și comunitar etc.
De asemenea, facilitățile fiscale mai sus menționate nu se vor aplică în anumite situații specific menționate de Legea Sponsorizării, precum: sponsorizări reciproce între persoane fizice sau juridice; sponsorizarea unui entități non-profit de către o persoană juridică care conduce sau controlează direct beneficiarul etc. Totodată, sponsorul care, în mod direct sau indirect, urmărește să direcționeze activitatea beneficiarului nu va putea beneficia de credit fiscal.
Așadar, în contextul actual, încurajăm societățile în susținerea pe această cale a luptei împotriva COVID-19 și amintim că, prin contribuirea la binele societății, pot reduce cuantumul impozitului datorat, fără riscuri fiscale.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 8572 / 9100 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...