ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sponsorizarea în vreme de pandemie – despre cum poți contribui la binele colectiv fără riscuri fiscale

13 Aprilie 2020   |   Daniel Pană (Tax Director), Cristina Spirescu (Tax Manager), Andreea Ignătescu (Senior Tax Consultant), KPMG România

Sponsorizarea poate oferi societăților oportunitatea de a sprijini comunitatea, cât și pe cei care sunt implicați activ în gestionarea pandemiei, fără costuri suplimentare.

De la stanga la dreapta: Daniel Pană (Tax Director), Cristina Spirescu (Tax Manager), Andreea Ignătescu (Senior Tax Consultant) - KPMG România

 
 
În contextul actual al pandemiei și la aproximativ o lună de când propagarea virusului a început în România, putem susține că implicarea tuturor actorilor economici în această cauză este notabilă.

Evoluția virusului a creat foarte rapid dificultăți și provocări în numeroase sectoare, cât și în rândul multor persoane care fie se confruntă cu probleme de sănătate, fie își desfășurau activitatea în industriile direct afectate.

Așadar, în ultimele săptămâni, am asistat la numeroase comunicări oficiale cu privire la sponsorizările și donațiile pe care societăți din diverse sectoare le-au efectuat, fie direct către cei din linia întâi, fie prin intermediul unei asociații. Mobilizarea tuturor a fost și este incredibilă, fiind societăți sau grupuri de societăți care au achiziționat direct materiale necesare pentru a fi donate, fie au creat fonduri pentru a susține activitatea medicală, ori au contribuit la strângerile de fonduri demarate de entitățile non-profit.

Este un moment ce poate fi deosebit de valoros pentru societățile din România care au intenția de a contribui la binele colectiv și a ajuta, putând beneficia, de asemenea, de prevederile generoase din legislația fiscală. În acest sens, ne referim la prevederile care menționează că orice societate din România are dreptul să redirecționeze până la 20% din impozitul pe profit sau impozitul pe veniturile microîntreprinderilor către entitățile non-profit alese (nu mai mult, însă, de 0,75% din cifra de afaceri). Ulterior, societățile vor beneficia de reducerea impozitului de plată în limitele mai sus menționate, sub forma unui credit fiscal.

Sponsorizarea poate oferi societăților oportunitatea de a sprijini comunitatea, cât și pe cei care sunt implicați activ în gestionarea pandemiei, fără costuri suplimentare. În principiu, singurele condiții pentru a beneficia de creditul fiscal pentru sponsorizările oferite constau în identificarea organizațiilor non-profit relevante, cât și asigurarea îndeplinirii condițiilor solicitate de legislația în vigoare. Prin aceste condiții ne referim atât la cele impuse de legislația fiscală, cât și la cele prevăzute de Legea nr. 32/1994 (Legea Sponsorizării).

De asemenea, pentru ca sponsorul sa poată obține creditul fiscal, beneficiarul trebuie să fie înscris în Registrul entităților/unităților de cult.

Printre cele mai importante condiții impuse de Legea Sponsorizării, amintim de obligativitatea existenței unui contract scris, în care scopul sponsorizării să fie foarte bine definit. Conform Legii Sponsorizării, Sponsorul poate susține activități care au, printre altele, un caracter direct umanitar, filantropic, științific, medico-sanitar, de asistență și servicii sociale, social și comunitar etc.

De asemenea, facilitățile fiscale mai sus menționate nu se vor aplică în anumite situații specific menționate de Legea Sponsorizării, precum: sponsorizări reciproce între persoane fizice sau juridice; sponsorizarea unui entități non-profit de către o persoană juridică care conduce sau controlează direct beneficiarul etc. Totodată, sponsorul care, în mod direct sau indirect, urmărește să direcționeze activitatea beneficiarului nu va putea beneficia de credit fiscal.

Așadar, în contextul actual, încurajăm societățile în susținerea pe această cale a luptei împotriva COVID-19 și amintim că, prin contribuirea la binele societății, pot reduce cuantumul impozitului datorat, fără riscuri fiscale.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 8269 / 8797
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    SCA Bondoc si Asociații anunță cu mare tristețe trecerea în neființă a colegului și prietenului avocat Horațiu Dumitru
    CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
    Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
    Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
    Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
    Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A crește în primul semestru din 2024. Avans de 18% la nivel global și de 39% pe piețele emergente. CMS își menține pozițiile fruntașe în clasamente, Clifford Chance și Schoenherr se remarcă în Europa și două firme cu prezență la București rămân în top la nivel global
    Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
    Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
    RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
    RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
    Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
    Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...