
ANCOM: Anularea portării unui număr de telefon este posibilă în anumite condiţii şi termene
04 August 2025
AgerpresPotrivit ANCOM, cererea de anulare a portării trebuie depusă la operatorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor). Dacă solicitarea de portare a fost depusă prin mijloace de comunicare la distanţă, cererea de anulare poate fi transmisă furnizorului acceptor într-un mod similar.
Anularea portării unui număr de telefon este posibilă în anumite condiţii şi termene, între care depunerea unei cereri de anulare a portării de către utilizatorul de telefonie mobilă, informează, luni, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Portabilitatea le permite utilizatorilor de servicii de telefonie să-şi păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul pentru a beneficia de cele mai bune oferte de pe piaţă. Există, însă, situaţii în care utilizatorii se răzgândesc, de exemplu, când primesc o ofertă mai bună de la furnizorul actual.
Potrivit ANCOM, cererea de anulare a portării trebuie depusă la operatorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor). Dacă solicitarea de portare a fost depusă prin mijloace de comunicare la distanţă, cererea de anulare poate fi transmisă furnizorului acceptor într-un mod similar.
Portabilitatea le permite utilizatorilor de servicii de telefonie să-şi păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul pentru a beneficia de cele mai bune oferte de pe piaţă. Există, însă, situaţii în care utilizatorii se răzgândesc, de exemplu, când primesc o ofertă mai bună de la furnizorul actual.
Potrivit ANCOM, cererea de anulare a portării trebuie depusă la operatorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor). Dacă solicitarea de portare a fost depusă prin mijloace de comunicare la distanţă, cererea de anulare poate fi transmisă furnizorului acceptor într-un mod similar.
Cererea de anulare trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de momentul (ziua şi ora) convenit împreună cu furnizorul acceptor pentru realizarea portării. Neîncadrarea în acest termen conduce, de regulă, la procesarea cererii de portare, iar un proces de portare finalizat nu mai poate fi anulat. Atât pentru calcularea termenului de portare, cât şi a celui de anulare a portării se iau în considerare doar zilele lucrătoare.
După primirea cererii de anulare, furnizorul are obligaţia de a confirma primirea şi procesarea acesteia. Este foarte important ca utilizatorii să solicite şi să păstreze o dovadă a depunerii la furnizor a cererii de anulare a portării.
În cazul în care contractul încheiat cu furnizorul acceptor presupune şi achiziţia unui terminal, este important ca utilizatorii să verifice clauzele contractuale referitoare la acesta. Anularea portării nu anulează şi costurile aferente terminalelor.
ANCOM menţionează că nu este în măsură să dispună anularea unui proces de portare. Demersul poate fi realizat doar de părţile implicate în acest proces: furnizor acceptor şi utilizator.
În cazul problemelor întâmpinate pe parcursul procesului de anulare a portării, utilizatorii trebuie să se adreseze, în primul rând, furnizorului acceptor, în reţeaua căruia au intenţionat să-şi porteze numerele.
Dacă cererile de anulare a portării nu sunt soluţionate sau clarificate de furnizorul acceptor, utilizatorii se pot adresa ANCOM. Pentru a veni în sprijinul acestora şi pentru a facilita un răspuns prompt, Autoritatea a pus la dispoziţie un formular dedicat reclamaţiilor privind anularea portării. Pentru ca sesizarea transmisă ANCOM să poată fi analizată, utilizatorii trebuie să prezinte dovada contactării furnizorului acceptor şi a depunerii cererii de anulare a portării.
InfoCentru ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune), serviciile poştale şi serviciile digitale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
ANCOM este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii de comunicaţii electronice, servicii poştale şi servicii digitale.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 10 / 5513 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Tranzacție majoră în energia verde: RTPR asistă OX2 la vânzarea unui parc eolian de 96 MW. Echipă cu avocații A&O Shearman pe parte juridică, EY - consultant financiar pentru vânzător
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...