ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Angajatorii şi salariaţii vor putea folosi semnătura electronică la încheierea contractului de muncă

29 Aprilie 2021   |   AGERPRES

În conferinţa de presă de după şedinţa de Guvern de miercuri, ministrul Muncii a explicat că prin utilizarea semnăturii electronice un angajat care optează pentru telemuncă nu mai e obligat să meargă la sediul angajatorului pentru a semna documentul.

 
 
Angajatorii şi salariaţii vor putea folosi semnătura electronică la încheierea contractului de muncă, în urma unei ordonanţe de urgenţă a Guvernului adoptată miercuri prin care se extinde utilizarea semnăturii electronice în relaţiile de muncă, a anunţat ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, pe Facebook.

"Extinderea utilizării semnăturii electronice în relaţiile de muncă şi simplificarea prevederilor privind telemunca sunt măsuri care vin în sprijinul companiilor şi angajaţilor, în această perioadă de pandemie. Prin prevederile adoptate astăzi în şedinţa de Guvern: companiile vor putea folosi semnătura electronică în relaţiile cu instituţiile publice, la întocmirea documentelor din domeniul relaţiilor de muncă; la încheierea contractului individual de muncă, părţile vor putea să utilizeze semnătura electronică avansată sau calificată însoţită de marca temporală şi sigiliul electronic calificat al angajatorului, fără ca acest lucru să poată fi însă impus angajatului de către angajator", a menţionat Raluca Turcan.


De asemenea, semnătura electronică va putea fi folosită şi în cazul realizării în format electronic a instruirii privind sănătatea şi securitatea în muncă, a precizat ministrul Muncii.

"Semnătura electronică avansată sau semnătura electronică calificată însoţită de marca temporală se vor folosi şi în cazul realizării în format electronic a instruirii privind sănătatea şi securitatea în muncă", a afirmat Raluca Turcan.

Pe de altă parte, actul normativ aprobat miercuri de Guvern reformulează definiţia telemuncii şi elimină sintagma "cel puţin o zi pe lună" în contextul în care, în momentul de faţă, această formă de organizare a muncii se desfăşoară în mod regulat, se precizează într-un comunicat al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS).

În acelaşi timp, salariatul care îşi desfăşoară activitatea în telemuncă are obligaţia de a respecta şi asigura confidenţialitatea informaţiilor utilizate în timpul desfăşurării activităţii, potrivit comunicatului MMPS.

"Activitatea angajaţilor care lucrează în telemuncă este verificată prin utilizarea tehnologiei informaţiei, iar instruirea cu privire la utilizarea echipamentelor necesare activităţii poate fi realizată online", a precizat Raluca Turcan.

În conferinţa de presă de după şedinţa de Guvern de miercuri, ministrul Muncii a explicat că prin utilizarea semnăturii electronice un angajat care optează pentru telemuncă nu mai e obligat să meargă la sediul angajatorului pentru a semna documentul.

"Tot această ordonanţă de urgenţă adoptată astăzi va permite ca telemunca să fie mult mai uşor accesată. În momentul de faţă avem aproximativ 400.000 de angajaţi care lucrează în telemuncă, comparativ cu aproximativ 50.000 în aceeaşi perioadă a anului trecut. Deci practic o creştere de 8 ori a numărului de angajaţi în telemuncă presupune şi simplificarea acestei activităţi, redefinirea acestei activităţi, precum şi detalii cu privire la modul în care sunt folosite informaţiile în telemuncă, cum se face arhivarea activităţii în telemuncă şi de asemenea cum poate fi ea accesată propriu-zis în relaţia angajat-angajator. Aceste proiecte, semnătura electronică şi telemunca, sunt legate între ele, pentru că dacă un angajat optează pentru telemuncă nu mai este nevoie să se deplaseze la sediul angajatorului, aşa cum trebuia să facă până acum să semneze olograf faptul că optează pentru telemuncă şi apoi să se retragă la domiciliu", a comentat Raluca Turcan.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2313 / 5338
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...