ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ASF a transmis Ministerului Finanţelor forma revizuită a proiectului de lege privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni

09 Iulie 2024   |   Agerpres

Proiectul de lege va urma procesul de avizare şi aprobare de către Guvern şi, ulterior, dezbatere parlamentară. Acesta poate suferi, după caz, modificări şi completări pe parcursul procesului derulat de către MF de avizare şi aprobare.

 
 
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a transmis Ministerului Finanţelor forma revizuită a proiectului de lege pentru modificarea şi completarea Legii 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă, potrivit unui comunicat remis luni AGERPRES.

Conform sursei citate, forma revizuită a proiectului de lege a fost aprobată de Consiliul Autorităţii în şedinţa din 11 iunie 2024.

"Înainte de aprobarea de către Consiliul ASF, proiectul de lege a fost în consultare publică, a avut loc o dezbatere publică asupra acestuia la Ministerul Finanţelor (MF) şi s-au desfăşurat numeroase întâlniri de lucru cu formele asociative, iar Autoritatea a analizat toate observaţiile primite", se menţionează în comunicat.


Proiectul de lege va urma procesul de avizare şi aprobare de către Guvern şi, ulterior, dezbatere parlamentară. Acesta poate suferi, după caz, modificări şi completări pe parcursul procesului derulat de către MF de avizare şi aprobare.

"Această iniţiativă legislativă urmăreşte transpunerea în legislaţia naţională a două directive europene şi îndeplinirea unor obiective din Strategia naţională privind dezvoltarea pieţei de capital din România pentru perioada 2023-2026, reprezentând un pas crucial pentru consolidarea pieţei de capital din România", precizează sursa citată.

Printre cele mai importante modificări şi completări aduse legislaţiei privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă se numără: simplificarea procedurilor şi reducerea perioadei de timp necesar pentru atragerea de capital, termenul de exercitare a dreptului de preferinţă.

"Se introduc prevederi potrivit cărora, prin derogare de la prevederile generale aplicabile în materie, în cazul majorărilor de capital social al societăţilor ale căror acţiuni se tranzacţionează pe piaţa de capital, termenul minim acordat pentru exercitarea dreptului de preferinţă este diminuat de la 30 de zile la 14 zile calendaristice, dar nu mai puţin de 10 zile lucrătoare", se menţionează în comunicat.

Alte modificări vizează transmiterea spre publicare şi publicarea cu celeritate a unor hotărâri de către Monitorul Oficial.

"Se introduc prevederi care stabilesc un termen maxim în care hotărârile referitoare la modificarea caracteristicilor emisiunilor/numărului de valori mobiliare se transmit la Oficiul Registrului Comerţului (3 zile lucrătoare de la data adoptării hotărârii), respectiv un termen maxim în care aceste hotărâri se publică în Monitorul Oficial al României", se mai precizează în document.

Printre modificări se mai numără executarea unei hotărâri judecătoreşti de anulare sau constatare a nulităţii.

"Se introduc prevederi prin care se reglementează modul de executare a unei hotărâri judecătoreşti prin care se dispune definitiv anularea sau constatarea nulităţii unei hotărâri de aprobare a unei majorări de capital social", menţionează comunicatul.

Totodată, se menţine obligaţia de a întocmi şi publica raportul trimestrial.

"A fost menţinut raportul trimestrial, mărindu-se termenul de publicare a acestuia de la 45 zile la 60 zile. Menţinerea raportului trimestrial a generat, pentru unitate de abordare şi asigurarea comparabilităţii informaţiilor financiare, introducerea unor dispoziţii exprese care stabilesc că dispoziţiile referitoare la conţinutul/modalitatea de întocmire a raportului semestrial se aplică corespunzător şi în cazul raportului trimestrial, fiind introdusă o excepţie de la obligativitatea publicării raportului administratorilor, care poate fi publicat opţional", se mai precizează în document.

Pe de altă parte, în cazul în care emitentul este obligat să întocmească raportări consolidate, raportul financiar semestrial întocmit în conformitate cu standardele internaţionale de contabilitate aplicabile raportărilor financiare interimare va conţine doar situaţiile financiare semestriale simplificate consolidate şi celelalte documente componente ale raportului financiar semestrial şi, opţional, şi situaţiile financiare semestriale simplificate individuale, precum şi celelalte documente componente ale raportului financiar semestrial.

Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. ASF contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 135 / 5338
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...