ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

COTAR solicită Guvernului noi reglementări pentru transportul alternativ

06 Februarie 2024   |   Agerpres

COTAR a propus definirea clară a activităţilor de taximetrie şi transport alternativ, pentru a se elimina discriminările şi concurenţa neloială.

 
 
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a propus o serie de modificări la OUG privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto, în urma dezbaterilor purtate la Guvern, "pentru a se face corect plata taxelor şi impozitelor în cazul firmelor şi persoanelor care fac transport alternativ", a anunţat marţi organizaţia.

Potrivit sursei citate, la întâlnirea de la Guvern au participat reprezentanţi ai asociaţiilor de taxi, ai aplicaţiilor de intermediere a comenzilor şi reprezentanţi ai Guvernului, respectiv ai Ministerului Transporturilor, Ministerului Muncii şi Ministerului Digitalizării.

Reprezentanţii COTAR consideră că asociaţia formată de platformele digitale Uber şi Bolt, denumita Coaliţia pentru Economia Digitală, "nu are niciun drept să intervină în problema reglementării în privinţa transportului alternativ, pentru că nu reprezintă transportatorii de persoane, ci un alt domeniu de activitate".


"Cei care fac transport alternativ trebuie să aibă nişte reguli clare. Asociaţia şi companiile Uber şi Bolt reprezintă platforme digitale, nu transportatori. Ei intermediază o aşa-zisă comanda de la un potenţial client către un transportator. Digitalizarea este una, iar transporturile sunt altceva. Statul român le-a dat voie sa funcţioneze ca platformă digitală, nicidecum să facă regulile în transportul de persoane. Ei susţin că transportul alternativ nu este taximetrie pentru că maşinile nu merg pe prima bandă, dar dacă li s-ar da voie să facă şi asta, bucureştenii şi-ar da seama cât de mulţi sunt, pentru ca ar bloca traficul pe acele benzi. Aceste platforme trebuie să-şi plătească taxele şi impozitele în România, dar trebuie să înţeleagă toată lumea că ei nu reprezintă transportatorii şi nici n-au de ce să propună ei reguli în domeniul transporturilor", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.

Astfel, COTAR a propus definirea clară a activităţilor de taximetrie şi transport alternativ, pentru a se elimina discriminările şi concurenţa neloială.

"Pe această cale anunţăm, de asemenea, că ne delimităm de orice acţiune ilegală de protest, mai ales în perioada în care purtăm negocieri cu Guvernul. COTAR respectă toate prevederile legale pentru organizarea unor proteste, dacă este cazul. De asemenea, reamintim faptul că noi nu am organizat protestele din ultima perioadă, ci am anunţat, în luna decembrie, că urmează să ieşim în stradă dacă Guvernul nu ne va lua în considerare solicitările. Am pornit un dialog cu reprezentanţii Guvernului României pentru a modifica legislaţia transporturilor şi aşteptăm rezultatele. Nu se poate pune presiune pe Guvern în timpul dialogului. Doar dacă nu se va ajunge la un numitor comun vom anunţa organizarea unor proteste. Dorim să nu se mai folosească nimeni de numele nostru pentru organizarea unor proteste ilegale, de cele mai multe ori având alte scopuri decât cele care privesc activitatea transportatorilor, inclusiv scopuri electorale", se mai precizează în comunicat.

Reprezentanţii taximetriştilor au propus, de asemenea, o modificare la Art. 6: "În situaţia în care operatorul platformei digitale este o persoană juridică nerezidentă, acesta este obligat să aibă pe toată perioada în care îşi desfăşoară activitatea de intermediere a transportului alternativ pe teritoriul României o filială înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, prin care se derulează toate activităţile comerciale în România, inclusiv avizarea platformei prevăzut la art.7.", se menţionează în comunicat.

Totodată, pentru Art 7, COTAR s-a propus introducerea literei p: "îşi desfăşoare toate activităţile comerciale printr-o filială înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului". Conform sursei citate, în prezent, prin filialele înregistrate la ONRC se desfăşoară doar activităţi de marketing, iar veniturile platformelor privind comisioanele aplicate curselor nu sunt impozitate în România.

COTAR a propus, printre altele, introducerea la art 10 a punctului 3: "Emitentul avizului tehnic pentru platforma digitală are obligaţia să retragă avizul tehnic la solicitarea organului constatator pentru situaţiile prevăzute la art. 30 alin (3) şi (4)", se mai spune în comunicat.

Alte modificări vizează Art 11: "Transportul alternativ se efectuează numai de către operatori de transport alternativ autorizaţi, care deţin, pentru fiecare autoturism utilizat la efectuarea transportului alternativ, copie conformă valabilă şi ecusonul pentru transport alternativ, eliberate în condiţiile prezentei ordonantţe de urgenţă care va fi montat pe portierele din spate si va avea dimensiunea stabilita şi conţinutul stabilit de către ARR.", se mai spune în comunicat.

Consiliul Concurenţei a făcut mai multe recomandări care vizează transparenţa tarifelor şi algoritimii de preţ. Astfel, Consiliul Concurenţei propune ca toţi utilizatorii aplicaţiei, fie ca sunt şoferi sau pasageri, sa fie notificaţi prin aplicaţie şi alte mijloace electronice referitor la orice modificare a tarifului standard - preţ/km.

De asemenea, Consiliul Concurenţei recomandă interzicerea practicării tarifelor standard diferenţiate pe anumite intervale orare considerate "de vârf", pentru că reprezintă un comportament netransparent şi potenţial înşelator pentru pasageri.

În plus, utilizatorii ar trebui să aibă acces facil la multiplicatorul de preţ, care echilibreză raportul dintre cerere şi ofertă, în acest fel putând lua decizii informate. Prin urmare, propunerea Autorităţii nu vizează modul de funcţionare al preţurilor dinamice.

Totodată, Consiliul Concurenţei propune ca şi clienţilor sa le fie pusa la dispoziţie, opţional, o hartă cu zonele de tarif dinamic, cum este cea folosită de conducătorii auto.

Autoritatea mai propune schimbarea politicii privind anularea curselor de către şoferi. În prezent, şoferii pot anula gratuit cursele, în timp ce pasagerii sunt taxaţi pentru anularea acestora după primele doua minute, ceea ce duce la situaţii inconfortabile pentru pasageri, precum creşterea nejustificată a timpului de aşteptare sau imposibilitatea de a găsi o cursă în anumite condiţii date.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 269 / 5320
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Țuca Zbârcea & Asociații obține la Înalta Curte de Casație și Justiție o hotărâre definitivă privind daune de 3.500.000 lei acordate pentru abuz de drept procesual
RTPR semnează a 28-a tranzacție de private equity din ultimii 2 ani. Firma de avocați a asistat cu succes Abris Capital Partners în exit-ul din Pehart Grup
Consolidare pe piață agricolă pentru un jucător important din domeniul comerțului cu produse agricole și de morărit, prin finanțarea asistată de Bulboacă și Asociații
Schoenherr își extinde Italian Desk într-o structură inovatoare la nivelul Europei Centrale și de Est
Wolf Theiss a asistat BCR cu privire la acordarea unei finanțări de 29,5 mil. € pentru clădirea de birouri Unirii View din București. Claudia Chiper (partener) a coordonat echipa
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Client Choice by Lexology | Patru avocați din România au primit recunoaștere anul acesta și au fost incluși în categoria Global Elite Thought Leader. Georgiana Bădescu (partener Schoenherr) și Luminița Popa (fondator Popa Legal), printre profesioniștii români recomandați de clienți pentru serviciile ireproșabile și calitatea asistenței oferite
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Irina Stănică, absolventă „Magna cum Laude” a Facultății de Drept și coordonatoarea practicii de Dreptul Muncii de la Toncescu și Asociații - KPMG Legal, promovată recent pe poziția de Partener: ”Evoluția unui avocat depinde de un echilibru între talent, muncă și capacitatea de adaptare la schimbare. Consider că un comportament etic, împreună cu competența tehnică și relațiile interpersonale, fac ca un avocat să facă un pas în față într-un mediu competitiv”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...