ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

COTAR solicită Guvernului noi reglementări pentru transportul alternativ

06 Februarie 2024   |   Agerpres

COTAR a propus definirea clară a activităţilor de taximetrie şi transport alternativ, pentru a se elimina discriminările şi concurenţa neloială.

 
 
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a propus o serie de modificări la OUG privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto, în urma dezbaterilor purtate la Guvern, "pentru a se face corect plata taxelor şi impozitelor în cazul firmelor şi persoanelor care fac transport alternativ", a anunţat marţi organizaţia.

Potrivit sursei citate, la întâlnirea de la Guvern au participat reprezentanţi ai asociaţiilor de taxi, ai aplicaţiilor de intermediere a comenzilor şi reprezentanţi ai Guvernului, respectiv ai Ministerului Transporturilor, Ministerului Muncii şi Ministerului Digitalizării.

Reprezentanţii COTAR consideră că asociaţia formată de platformele digitale Uber şi Bolt, denumita Coaliţia pentru Economia Digitală, "nu are niciun drept să intervină în problema reglementării în privinţa transportului alternativ, pentru că nu reprezintă transportatorii de persoane, ci un alt domeniu de activitate".


"Cei care fac transport alternativ trebuie să aibă nişte reguli clare. Asociaţia şi companiile Uber şi Bolt reprezintă platforme digitale, nu transportatori. Ei intermediază o aşa-zisă comanda de la un potenţial client către un transportator. Digitalizarea este una, iar transporturile sunt altceva. Statul român le-a dat voie sa funcţioneze ca platformă digitală, nicidecum să facă regulile în transportul de persoane. Ei susţin că transportul alternativ nu este taximetrie pentru că maşinile nu merg pe prima bandă, dar dacă li s-ar da voie să facă şi asta, bucureştenii şi-ar da seama cât de mulţi sunt, pentru ca ar bloca traficul pe acele benzi. Aceste platforme trebuie să-şi plătească taxele şi impozitele în România, dar trebuie să înţeleagă toată lumea că ei nu reprezintă transportatorii şi nici n-au de ce să propună ei reguli în domeniul transporturilor", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.

Astfel, COTAR a propus definirea clară a activităţilor de taximetrie şi transport alternativ, pentru a se elimina discriminările şi concurenţa neloială.

"Pe această cale anunţăm, de asemenea, că ne delimităm de orice acţiune ilegală de protest, mai ales în perioada în care purtăm negocieri cu Guvernul. COTAR respectă toate prevederile legale pentru organizarea unor proteste, dacă este cazul. De asemenea, reamintim faptul că noi nu am organizat protestele din ultima perioadă, ci am anunţat, în luna decembrie, că urmează să ieşim în stradă dacă Guvernul nu ne va lua în considerare solicitările. Am pornit un dialog cu reprezentanţii Guvernului României pentru a modifica legislaţia transporturilor şi aşteptăm rezultatele. Nu se poate pune presiune pe Guvern în timpul dialogului. Doar dacă nu se va ajunge la un numitor comun vom anunţa organizarea unor proteste. Dorim să nu se mai folosească nimeni de numele nostru pentru organizarea unor proteste ilegale, de cele mai multe ori având alte scopuri decât cele care privesc activitatea transportatorilor, inclusiv scopuri electorale", se mai precizează în comunicat.

Reprezentanţii taximetriştilor au propus, de asemenea, o modificare la Art. 6: "În situaţia în care operatorul platformei digitale este o persoană juridică nerezidentă, acesta este obligat să aibă pe toată perioada în care îşi desfăşoară activitatea de intermediere a transportului alternativ pe teritoriul României o filială înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, prin care se derulează toate activităţile comerciale în România, inclusiv avizarea platformei prevăzut la art.7.", se menţionează în comunicat.

Totodată, pentru Art 7, COTAR s-a propus introducerea literei p: "îşi desfăşoare toate activităţile comerciale printr-o filială înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului". Conform sursei citate, în prezent, prin filialele înregistrate la ONRC se desfăşoară doar activităţi de marketing, iar veniturile platformelor privind comisioanele aplicate curselor nu sunt impozitate în România.

COTAR a propus, printre altele, introducerea la art 10 a punctului 3: "Emitentul avizului tehnic pentru platforma digitală are obligaţia să retragă avizul tehnic la solicitarea organului constatator pentru situaţiile prevăzute la art. 30 alin (3) şi (4)", se mai spune în comunicat.

Alte modificări vizează Art 11: "Transportul alternativ se efectuează numai de către operatori de transport alternativ autorizaţi, care deţin, pentru fiecare autoturism utilizat la efectuarea transportului alternativ, copie conformă valabilă şi ecusonul pentru transport alternativ, eliberate în condiţiile prezentei ordonantţe de urgenţă care va fi montat pe portierele din spate si va avea dimensiunea stabilita şi conţinutul stabilit de către ARR.", se mai spune în comunicat.

Consiliul Concurenţei a făcut mai multe recomandări care vizează transparenţa tarifelor şi algoritimii de preţ. Astfel, Consiliul Concurenţei propune ca toţi utilizatorii aplicaţiei, fie ca sunt şoferi sau pasageri, sa fie notificaţi prin aplicaţie şi alte mijloace electronice referitor la orice modificare a tarifului standard - preţ/km.

De asemenea, Consiliul Concurenţei recomandă interzicerea practicării tarifelor standard diferenţiate pe anumite intervale orare considerate "de vârf", pentru că reprezintă un comportament netransparent şi potenţial înşelator pentru pasageri.

În plus, utilizatorii ar trebui să aibă acces facil la multiplicatorul de preţ, care echilibreză raportul dintre cerere şi ofertă, în acest fel putând lua decizii informate. Prin urmare, propunerea Autorităţii nu vizează modul de funcţionare al preţurilor dinamice.

Totodată, Consiliul Concurenţei propune ca şi clienţilor sa le fie pusa la dispoziţie, opţional, o hartă cu zonele de tarif dinamic, cum este cea folosită de conducătorii auto.

Autoritatea mai propune schimbarea politicii privind anularea curselor de către şoferi. În prezent, şoferii pot anula gratuit cursele, în timp ce pasagerii sunt taxaţi pentru anularea acestora după primele doua minute, ceea ce duce la situaţii inconfortabile pentru pasageri, precum creşterea nejustificată a timpului de aşteptare sau imposibilitatea de a găsi o cursă în anumite condiţii date.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 589 / 5640
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Care sunt liniile de forță ale practicii de Concurență de la PNSA, apreciată de ghidurile internaționale pentru expertiza profundă, reflexele rapide și capacitatea de a duce la capăt mandate complexe | De vorbă cu Mihaela Ion (Partener) despre tendințele pieței, modul în care lucrează avocații, disciplina procedurală și gândirea strategică în proiectele în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Refinitiv Legal Advisers - Q3 2025 | Piața de M&A a continuat să crească, în primele nouă luni, pe piețele emergente și la nivel nivel global, chiar dacă numărul tranzacțiilor este în scădere. Europa prinde viteză, iar Estul continentului redevine un teritoriu în care investitorii strategici și financiari caută randament. CMS își menține pozițiile de top la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar Kinstellar rămâne în Top 15
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
În spatele scenei, alături de avocații din practica de Real Estate de la Țuca Zbârcea & Asociații, într-un mediu în care calitatea documentației, calibrarea riscurilor și gestionarea inteligentă a calendarului determină dacă un proiect se finanțează, se construiește și se capitalizează corect | De vorbă cu Răzvan Gheorghiu-Testa (partener) despre tendințele pieței imobiliare și forța unei echipe care operează integrat, folosește inteligent regulile și anticipează riscurile, astfel încât proiectele complicate, de la teren și autorizare până la finanțare, leasing și exit să ajungă la linia de sosire
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...