Guvernul alocă circa 46 milioane lei pe un sistem IT național pentru adopții
17 Septembrie 2019
MEDIAFAXȘedința Executivului va începe la ora 13:00.
Executivul are spre aprobare, marți, un proiect de hotărâre care prevede aprobarea notei de fundamentare pentru crearea unui sistem IT național pentru adopții. Suma totală a proiectului este de 45.947.000 de lei, echivalentul a 9.705.745 euro.
Ședința va începe la ora 13:00.
Pe ordinea de zi a ședinței de marți a Guvernului apare proiectul de hotărâre privind aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Sistem Informatic Naţional pentru Adopţie SINA”.
„Finanțarea proiectului se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Muncii și Justiției Sociale și Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii”, arată nota de fundamentare a actului normativ.
Ședința va începe la ora 13:00.
Pe ordinea de zi a ședinței de marți a Guvernului apare proiectul de hotărâre privind aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Sistem Informatic Naţional pentru Adopţie SINA”.
„Finanțarea proiectului se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Muncii și Justiției Sociale și Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii”, arată nota de fundamentare a actului normativ.
Conform sursei citate, sistemul informatic va furniza o serie de servicii electronice, necesare pentru eficientizarea timpilor de procesare a solicitărilor de adopție, determinarea celor mai bune opțiuni pentru potrivirea dintre copil și persoana/familia adoptatoare și monitorizarea post-adopție a copilului.
Din punct de vedere informatic, prin realizarea SINA va fi obținută alinierea la contextul tehnologic actual, simplificându-se și securizându-se totodată modalitatea de prelucrare, stocare și procesare a datelor.
„Astfel, pentru expunerea on-line către cetățeni și mediul public/privat a serviciilor publice este vizată punerea la dispoziție a următoarelor servicii de tip G2C pentru care se va asigura disponibilitate și acces ridicat/consolidat pentru cetățeni: - accesarea on-line a datelor/informațiilor referitoare la proceduri/formulare; - descărcarea on-line a formularelor; - încărcarea on-line a formularelor; - serviciu de suport/helpdesk”, potrivit notei de fundamentare a proiectului de hotărâre.
Beneficiarul va fi Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, iar proiectul va contribui la implementarea Strategiei naționale agenda digitală pentru România 2020 (SNADR).
Alte puncte pe ordinea de zi a reuniunii de marți a Guvernului sunt:
„- Proiectul de hotărâre pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 184/2001 privind organizarea şi exercitarea profesiei de arhitect, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 932/2010
- Proiectul de hotărâre privind aprobarea listei cuprinzând categoriile de informaţii secrete de stat, pe niveluri de secretizare, elaborate sau deţinute de Ministerul Cercetării şi Inovării, precum şi de instituţiile şi unităţile de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare care funcţionează în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestuia şi a termenelor de menţinere în nivelurile de clasificare”.
Guvernul mai are spre avizat și două memorandumuri și o notă:
„- Memorandum cu tema: Notificare în vederea înlocuirii unui membru titular şi desemnarea unui membru supleant din partea Asociaţiei Municipiilor din România în cadrul delegaţiei României la Comitetul Regiunilor al Uniunii Europene pentru perioada rămasă din mandatul 2015-2020
- Memorandum cu tema: Desemnarea preşedintelui Părţii române în Comisia interguvernamentală româno-kazahstaneză de colaborare economică
- Notă privind Planul Anual de Lucru al Guvernului 2019, actualizat”, arată sursa menționată.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 4281 / 5324 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Țuca Zbârcea & Asociații obține la Înalta Curte de Casație și Justiție o hotărâre definitivă privind daune de 3.500.000 lei acordate pentru abuz de drept procesual
RTPR semnează a 28-a tranzacție de private equity din ultimii 2 ani. Firma de avocați a asistat cu succes Abris Capital Partners în exit-ul din Pehart Grup
Consolidare pe piață agricolă pentru un jucător important din domeniul comerțului cu produse agricole și de morărit, prin finanțarea asistată de Bulboacă și Asociații
Schoenherr își extinde Italian Desk într-o structură inovatoare la nivelul Europei Centrale și de Est
Wolf Theiss a asistat BCR cu privire la acordarea unei finanțări de 29,5 mil. € pentru clădirea de birouri Unirii View din București. Claudia Chiper (partener) a coordonat echipa
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Client Choice by Lexology | Patru avocați din România au primit recunoaștere anul acesta și au fost incluși în categoria Global Elite Thought Leader. Georgiana Bădescu (partener Schoenherr) și Luminița Popa (fondator Popa Legal), printre profesioniștii români recomandați de clienți pentru serviciile ireproșabile și calitatea asistenței oferite
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Irina Stănică, absolventă „Magna cum Laude” a Facultății de Drept și coordonatoarea practicii de Dreptul Muncii de la Toncescu și Asociații - KPMG Legal, promovată recent pe poziția de Partener: ”Evoluția unui avocat depinde de un echilibru între talent, muncă și capacitatea de adaptare la schimbare. Consider că un comportament etic, împreună cu competența tehnică și relațiile interpersonale, fac ca un avocat să facă un pas în față într-un mediu competitiv”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...