Hotărârea privind cadrul general de implementare a intervenţiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în PAC a fost modificată
10 Noiembrie 2023
AgerpresPotrivit unui comunicat al MADR, Hotărârea 1570/2022 stabileşte cadrul normativ cu caracter general necesar implementării intervenţiilor de dezvoltare din Planul Strategic 2023-2027 pentru care se asigură cofinanţare din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) în cadrul Politicii Agricole Comune a Uniunii Europene.
Guvernul a aprobat, în şedinţa de joi, un act normativ iniţiat de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, care vizează modificarea şi completarea HG nr.1570/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în Planul strategic PAC 2023-2027.
Potrivit unui comunicat al MADR, Hotărârea 1570/2022 stabileşte cadrul normativ cu caracter general necesar implementării intervenţiilor de dezvoltare din Planul Strategic 2023-2027 pentru care se asigură cofinanţare din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) în cadrul Politicii Agricole Comune a Uniunii Europene.
"Modificarea legislativă propusă este justificată de necesitatea asigurării unui cadru de implementare corespunzător şi eficient al fondurilor publice, atât a celor provenite de la bugetul de stat cât şi a celor provenite din fondurile europene nerambursabile. Dispoziţiile proiectului de act normativ sunt elaborate în baza PS 2023-2027, în limitele regulamentelor europene aplicabile acestuia şi în considerarea competenţelor partajate ce revin României în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Având în vedere că prin Planul Strategic este prevăzută posibilitatea aplicării mecanismului multi-fond cu componentă aferentă Fondului Social European Plus (FSE+) se impune modificarea legislativă în scopul unei coerenţe şi coordonări eficiente la nivel interinstituţional, pentru punerea în aplicare a acestui mecanism", se precizează în comunicatul citat.
Astfel, una dintre modificările aduse Hotărârii 1570 vizează desemnarea Autorităţii de Management pentru Planul Strategic (AMPS) ca structură responsabilă cu elaborarea ghidului solicitantului şi regulamentului de organizare şi funcţionare a procesului de evaluare, selecţie şi de soluţionare a contestaţiilor pentru Strategiile de Dezvoltare Locală, documente aprobate prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale..
De asemenea, criteriile de eligibilitate, selecţie şi evaluarea acestora se vor aproba prin ordin al ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, conform condiţiilor specifice Fondului Social European Plus FSE+.
Potrivit actului normativ aprobat joi, Autoritatea de Management pentru Programul Incluziune şi Demnitate Socială (AM-PIDS) îşi va desemna reprezentanţii în cadrul Comitetului comun de selecţie şi Comisiei comune de soluţionare a contestaţiilor.
Componenţa nominală a Comitetului de selecţie, a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor, a Comitetului comun de selecţie şi a Comisiei comune de soluţionare a contestaţiilor se vor aproba prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 462 / 5335 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...