Legea prin care persoanele defavorizate beneficiază de tichete sociale pentru mese calde, promulgată
28 Aprilie 2021
AgerpresAceste măsuri se aplică persoanelor care au venituri la nivelul indemnizaţiei sociale pentru pensionari în vârstă de 75 ani împliniţi şi peste această vârstă, precum şi persoanelor fără adăpost, care se află în risc de sărăcie extremă.
Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, miercuri, legea de aprobare a Ordonanţei de urgenţă 115/2020, care prevede acordarea de tichete sociale pe suport electronic în valoare de 180 lei pe lună, pentru mese calde, persoanelor în vârstă de peste 75 de ani care au venituri la nivelul indemnizaţiei sociale şi celor fără adăpost, sumele necesare fiind asigurate din fonduri externe nerambursabile.
Legea are ca obiect de reglementare instituirea unor măsuri de sprijinire a persoanelor defavorizate, prin acordarea de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, precum şi stabilirea cadrului legal privind aceste cheltuieli efectuate în cadrul operaţiunilor de distribuire a meselor calde şi de oferire de asistenţă tehnică, fiind implementate dispoziţii ale Uniunii Europene referitoare la Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane.
Aceste măsuri se aplică persoanelor care au venituri la nivelul indemnizaţiei sociale pentru pensionari în vârstă de 75 ani împliniţi şi peste această vârstă, precum şi persoanelor fără adăpost, care se află în risc de sărăcie extremă.
Valoarea nominală a tichetului este de 180 lei/lună. Ea se va actualiza prin hotărâre de guvern cu cel puţin 90 zile înainte de a se încheia anul calendaristic, pentru anul calendaristic următor. Acordarea tichetelor se face de către Ministerul Fondurilor Europene, prin structura de specialitate. Contravaloarea tichetului social pe suport electronic reprezintă venit neimpozabil, conform Codului fiscal.
"Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se aprobă Schema naţională de sprijin pentru persoanele vârstnice şi pentru persoanele fără adăpost, prin acordarea de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde. Destinatarii finali sunt: a) persoanele care au venituri la nivelul indemnizaţiei sociale pentru pensionari, în vârstă de 75 de ani împliniţi sau peste această vârstă; b) persoane/familii fără adăpost, inclusiv persoanele/familiile care au fost evacuate şi familiile cu copii care nu au domiciliu stabil, mai ales cele monoparentale", prevede actul normativ.
Tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde acordate destinatarilor finali au ca sursă de finanţare Programul operaţional POAD 2014-2020 şi se decontează, în limita bugetului disponibil pentru această măsură, în conformitate cu regulile de eligibilitate POAD.
Ministerul Fondurilor Europene este coordonatorul acestei Scheme pentru acordarea de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, iar organizaţiile partenere sunt Instituţia Prefectului şi autorităţile administraţiei publice locale, care întocmesc şi actualizează listele cu persoanele defavorizate care vor beneficia de acest ajutor.
Ministerul virează unităţilor autorizate de Ministerul Finanţelor Publice sumele aferente tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde. Aceste unităţi vor selecta unităţile de alimentaţie publică, cantine, restaurant, bufete sau orice alte tipuri de unităţi care comercializează masa caldă şi care acceptă aceste tichete sociale pe suport electronic, pe baza unor proceduri transparente şi nediscriminatorii.
Tot Ministerul Fondurilor Europene, pe baza contractului de achiziţie publică legal încheiat, achită atât contravaloarea nominală a tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde distribuite beneficiarilor, cât şi costul emiterii suportului electronic.
Tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde emise nu permit efectuarea de operaţiuni de retragere de numerar sau de preschimbare în numerar. Aceste tichete pot fi utilizate doar pe teritoriul României, în termenul de valabilitate şi numai pentru achiziţionarea serviciilor de servire a mesei calde pentru care au fost emise.
Pentru destinatarii finali nedeplasabili, autorităţile administraţiei publice locale, inclusiv prin serviciile publice de asistenţă socială sau unităţile afiliate, au obligaţia de a asigura serviciul de transport al mesei calde la domiciliul acestora.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2316 / 5338 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...