ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MFP propune înfiinţarea Autorităţii Vamale Române

11 Iulie 2019   |   AGERPRES

Autoritatea va asigura administrarea impozitelor, taxelor şi altor venituri bugetare date prin lege în competenţa sa, aplicarea politicii şi legislaţiei vamale, va exercita atribuţiile de autoritate vamală.

 
 
Ministerul Finanţelor Publice a elaborat un proiect de act normativ care prevede înfiinţarea Autorităţii Vamale Române, ca instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale în domeniul vamal, cu personalitate juridică.

Potrivit unui comunicat al MFP, remis joi AGERPRES, scopul proiectului de act normativ este de a consolida autoritatea vamală şi de a asigura îndeplinirea misiunii acesteia stabilită la nivelul Uniunii Europene. În condiţiile în care România gestionează a doua cea mai mare frontieră externă a UE, iar tendinţele fenomenelor infracţionale transfrontraliere sunt în continuă creştere, se impune reorganizarea activităţii vamale.

"Acest demers vizează eficientizarea şi coordonarea integrată şi unitară a activităţii structurilor vamale în acţiunea de combatere a traficului ilegal cu mărfuri la frontiera României şi a Uniunii Europene, în regim de maximă urgenţă", precizează MFP.


Autoritatea va asigura administrarea impozitelor, taxelor şi altor venituri bugetare date prin lege în competenţa sa, aplicarea politicii şi legislaţiei vamale, va exercita atribuţiile de autoritate vamală. Va asigura control operativ şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricăror acte şi fapte care au ca efect frauda vamală, precum şi a altor fapte date prin lege în competenţa sa.

De asemenea, Autoritatea va prelua atribuţiile, activitatea, posturile şi personalul structurilor vamale din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a unităţilor subordonate acesteia, respectiv Direcţia Generală a Vămilor din cadrul aparatului propriu al ANAF, direcţiile regionale vamale şi birourile vamale de interior şi de frontieră din cadrul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice.

"Atribuţiile privind verificarea respectării condiţiilor de preautorizare a antrepozitarilor autorizaţi revine structurii specializate din cadrul Autorităţii Vamale Române. Atribuţiile privind autorizarea operatorilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul produselor accizabile revine Comisiilor de autorizare constituite la nivelul ANAF - DGRFP. Atribuţiile privind verificarea respectării condiţiilor de postautorizare a antrepozitarilor autorizaţi revine structurii specializate din cadrul ANAF - DGAF. Atribuţiile privind constituirea, gestionarea şi executarea garanţiilor depuse de operatorii economici care desfăşoară activitate în domeniul produselor accizabile revin structurilor specializate din cadrul ANAF - DGRFP. Atribuţiile privind suspendarea autorizaţiilor pentru neplata accizelor revin structurilor specializate din cadrul ANAF - DGRFP", se mai spune în comunicat.

Autoritatea Vamală Română va fi condusă de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului Finanţelor Publice. De asemenea, Autoritatea va avea un secretar general, înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii, care îndeplineşte atribuţiile prevăzute la art. 61 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

Proiectul de act normativ a fost publicat pe site-ul MPF, la rubrica Transparenţă decizională.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4496 / 5337
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...