ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Economiei a publicat noi detalii despre obţinerea Certificatului de Situaţie de Urgenţă

02 Aprilie 2020   |   AGERPRES

Ministerul transmite că beneficiarii programelor naţionale care au închis sau redus activitatea îşi pot suspenda, la cerere, obligaţiile contractuale pe perioada stării de urgenţă.

 
 
Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MEEMA) a publicat, miercuri, detalii suplimentare despre emiterea Certificatului de Situaţie de Urgenţă (CSU) pentru companii.

Ministerul transmite că beneficiarii programelor naţionale care au închis sau redus activitatea îşi pot suspenda, la cerere, obligaţiile contractuale pe perioada stării de urgenţă, prin următoarea procedură: transmiterea unei notificări prin e-mail către Agenţia pentru IMM, Atragere Investiţii, Promovare Export (AIMMAIPE) cu care a încheiat acordul de finanţare cu privire la solicitarea de a suspenda clauzele contractuale, fără a aştepta răspuns de la instituţie; solicitarea online pe site-ul www.prevenire.gov.ro, în perioada următoare, a unuia dintre tipurile de Certificat de Situaţie de Urgenţă - Tip 1 (albastru) sau Tip 2 (galben), emise de către MEEMA, conform Ordinului Ministrului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri nr. 791/2020. Certificatul se va prezenta ulterior reprezentanţilor AIMMAIPE la vizitele de monitorizare sau se va folosi în această perioadă în relaţiile cu instituţiile publice pentru obţinerea, în condiţiile legii, de facilităţi de creditare, măsuri de sprijin, ori în relaţiile comerciale, pentru amânarea la plată pentru serviciile de utilităţi, invocarea de forţă majoră.


De asemenea, beneficiarii programelor naţionale pot beneficia de şomaj tehnic. Şomajul tehnic va fi obţinut în urma depunerii, de către angajator, prin poşta electronică, la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, precum şi a municipiului Bucureşti, în raza cărora îşi au sediul social, a unei cereri semnate şi datate de reprezentantul legal, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere şi de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.

Actele adiţionale se vor încheia după finalizarea stării de urgenţă, menţionează Ministerul Economiei.

În ceea ce priveşte prelungirea termenului de depunere a decontului pentru beneficiarii SUN 2018, MEEMA are în vedere solicitările beneficiarilor de prelungire a termenului de decont şi va acţiona în acest sens în perioada următoare.

Societăţile care au deschis activitatea în perioada decembrie 2019 - februarie 2020 şi nu pot justifica o scădere de 25% a veniturilor pot opta pentru Certificat de Situaţie de Urgenţă de tip TIP 1 (ALBASTRU) - destinat solicitanţilor care cer acordarea pentru că au întreruperea totală sau parţială a activităţii ca urmare a efectelor deciziilor emise de autorităţile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgenţă.

Cu privire la semnătura electronică în procesul de obţinere al CSU, Ministerul Economiei transmite că declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal, prin care solicitantul îşi asumă că toate informaţiile furnizate în vederea obţinerii certificatului sunt conforme cu realitatea şi respectă legislaţia în vigoare, va fi semnată de reprezentantul legal. În situaţia în care reprezentantul legal nu deţine semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele ce urmează a fi încărcate în platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaraţia pe propria răspundere) să fie semnate electronic de către împuternicitul desemnat în acest sens - adică îl poate împuternici să semneze electronic documentele pe contabilul societăţii, în declaraţia pe propria răspundere existând un câmp destinat împuternicirii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3820 / 5496
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Filip & Company a asistat ENGIE Romania în obținerea unui împrumut de 90 milioane de euro de la BERD. Tranzacție coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Camelia Ianțuc (senior associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...