
Modificarea Legii audovizualului, promulgată; campanii de informare pentru combaterea consumului și traficului de droguri și a traficului de persoane
24 Martie 2025
AgerpresConținutul și elaborarea comunicărilor audiovizuale cu caracter educativ se stabilesc de către CNA, după consultarea cu organismele care sunt implicate, la nivel național, în prevenirea și combaterea consumului și traficului de droguri și ale traficului de persoane, prevede legea.
Președintele interimar Ilie Bolojan a promulgat, luni, actul normativ pentru completarea Legii audiovizualului nr. 504/2002 potrivit căruia Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) va organiza, prin intermediul radiodifuzorilor, campanii de informare publică menite să prezinte efectele nocive ale consumului de droguri, traficului de droguri și traficului de persoane.
Conform actului normativ, comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind consecințele dăunătoare ale consumului și traficului de droguri și ale traficului de persoane și importanța prevenirii și combaterii acestor fenomene trebuie să respecte următoarele condiții: a) să informeze cetățenii cu privire la consecințele dăunătoare ale consumului și traficului de droguri și ale traficului de persoane; b) să informeze cetățenii cu privire la existența centrelor de dezintoxicare pentru consumatorii de droguri; c) să prevină cetățenii cu privire la posibilitatea inserării diverselor substanțe cu efecte psihedelice în paharele de băutură lăsate nesupravegheate în localuri, cluburi sau alte spații aglomerate, precum și la metodele utilizate pentru recrutarea victimelor traficului de persoane; d) să fie adaptate la strategiile statului român în privința prevenirii și combaterii consumului și traficului de droguri și a traficului de persoane.
Conform actului normativ, comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind consecințele dăunătoare ale consumului și traficului de droguri și ale traficului de persoane și importanța prevenirii și combaterii acestor fenomene trebuie să respecte următoarele condiții: a) să informeze cetățenii cu privire la consecințele dăunătoare ale consumului și traficului de droguri și ale traficului de persoane; b) să informeze cetățenii cu privire la existența centrelor de dezintoxicare pentru consumatorii de droguri; c) să prevină cetățenii cu privire la posibilitatea inserării diverselor substanțe cu efecte psihedelice în paharele de băutură lăsate nesupravegheate în localuri, cluburi sau alte spații aglomerate, precum și la metodele utilizate pentru recrutarea victimelor traficului de persoane; d) să fie adaptate la strategiile statului român în privința prevenirii și combaterii consumului și traficului de droguri și a traficului de persoane.
Conținutul și elaborarea comunicărilor audiovizuale cu caracter educativ se stabilesc de către CNA, după consultarea cu organismele care sunt implicate, la nivel național, în prevenirea și combaterea consumului și traficului de droguri și ale traficului de persoane, prevede legea.
'Consiliul inițiază discuții cu radiodifuzorii în vederea pregătirii campaniei de informare publică și selectează posturile de radio și de televiziune aflate în jurisdicția României, care dețin licență audiovizuală și au avut în structura de programe emisiuni informative, culturale și educative de interes public, în ordinea audienței, pentru publicul țintă, cu vârste între 10 și 50 de ani, ca medie pe tot anul anterior desfășurării campaniei. Campania de informare publică se va derula lunar', stipulează actul normativ.
Cu 30 de zile înainte de data începerii campaniei de informare publică, CNA trimite posturilor de radio și de televiziune selectate materialele de informare în scopul adaptării acestora la grila de programe.
'Pentru zonele în care populația minoritară depășește procentul de 10% din totalul populației, utilizatorii de servicii de televiziune și de radiodifuziune care conform licenței audiovizuale transmit în limba minorităților naționale vor difuza mesajele stabilite de Consiliu, în limbile respectivelor minorități', prevede legea.
Potrivit actului normativ, cheltuielile ocazionate cu difuzarea acestor mesaje se negociază de CNA cu radiodifuzorii și se plătesc din fondul de rezervă al Guvenului, în baza unui deviz și a facturilor emise.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 195 / 5589 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Cum văd analiștii Mergermarket piața de M&A și activitatea firmelor de avocați | 9 luni cu motorul turat în M&A: Fuziunile și achizițiile la nivel global au ajuns la 3,4 trilioane USD, companiile din UE preferă consolidarea regională, tehnologia conduce, energia și sectorul financiar împing megadeal-urile, private equity își reia ofensiva. În clasamentele juridice, CMS rămâne în Top 10 global și pe locul 2 în Europa, iar Schoenherr stă pe podium în Europa Centrală și de Est
Practica de Concurență de la Țuca Zbârcea & Asociații rămâne etalon pe piața locală, cu o echipă evidențiată în ghidurile internaționale și performanță constantă în mandatele încredințate | Raluca Vasilache (Partener): Ultimul an a fost cu adevărat special, având privilegiul de a lucra în câteva tranzacții stimulante din punct de vedere profesional. A crescut considerabil practica în domeniul autorizării investițiilor străine și se remarcă o pondere mai mare a investigațiilor
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...