Noi norme privind combaterea fraudei în domeniul plăţilor transfrontaliere din UE au intrat în vigoare la 1 ianuarie
02 Ianuarie 2024
AgerpresNoul sistem consolidează rolul-cheie jucat de prestatorii de servicii de plată (PSP), cum ar fi băncile, instituţiile emitente de monedă electronică, instituţiile de plată şi serviciile de virament poştal, care facilitează împreună peste 90% din achiziţiile online în UE.
Începând cu 1 ianuarie 2024 au intrat în vigoare noi norme privind transparenţa, care vor ajuta statele membre ale UE să combată frauda în domeniul taxei pe valoarea adăugată (TVA).
Potrivit unui comunicat de presă al executivului comunitar, noile norme vor oferi administraţiilor fiscale ale statelor membre UE informaţii referitoare la plăţi care le vor permite să detecteze mai uşor fraudele în domeniul TVA, cu un accent deosebit pe comerţul electronic, un sector foarte predispus la neconformităţi şi fraude de acest gen. Acest lucru creează, la rândul său, lacune în veniturile fiscale din care se plătesc servicii publice vitale. De exemplu, unii vânzători online care nu sunt prezenţi fizic într-un stat membru al UE vând bunuri şi servicii consumatorilor din UE fără să se înregistreze în scopuri de TVA niciunde în UE sau declarând o valoare mai mică decât valoarea reală a vânzărilor lor online. Prin urmare, statele membre au nevoie de instrumente consolidate pentru a detecta şi a pune capăt acestui comportament ilegal.
Potrivit unui comunicat de presă al executivului comunitar, noile norme vor oferi administraţiilor fiscale ale statelor membre UE informaţii referitoare la plăţi care le vor permite să detecteze mai uşor fraudele în domeniul TVA, cu un accent deosebit pe comerţul electronic, un sector foarte predispus la neconformităţi şi fraude de acest gen. Acest lucru creează, la rândul său, lacune în veniturile fiscale din care se plătesc servicii publice vitale. De exemplu, unii vânzători online care nu sunt prezenţi fizic într-un stat membru al UE vând bunuri şi servicii consumatorilor din UE fără să se înregistreze în scopuri de TVA niciunde în UE sau declarând o valoare mai mică decât valoarea reală a vânzărilor lor online. Prin urmare, statele membre au nevoie de instrumente consolidate pentru a detecta şi a pune capăt acestui comportament ilegal.
"Aceste noi norme vor juca un rol esenţial în combaterea fraudei în domeniul TVA, care le provoacă guvernelor din UE pierderi anuale de venituri în valoare de miliarde de euro. Prin valorificarea informaţiilor colectate de prestatorii de servicii de plată, cum ar fi băncile şi societăţile de carduri de credit, specialiştii antifraudă din statele membre vor fi în măsură să identifice şi să combată mai uşor şi cu mai multă precizie comportamentul fraudulos din sectorul comerţului electronic", a declarat comisarul pentru Economie, Paolo Gentiloni.
Noul sistem consolidează rolul-cheie jucat de prestatorii de servicii de plată (PSP), cum ar fi băncile, instituţiile emitente de monedă electronică, instituţiile de plată şi serviciile de virament poştal, care facilitează împreună peste 90% din achiziţiile online în UE.
Începând cu data de 1 ianuarie, aceşti PSP vor trebui să-i monitorizeze pe beneficiarii plăţilor transfrontaliere şi, începând cu data de 1 aprilie, vor trebui să transmită administraţiilor statelor membre ale UE informaţii cu privire la cei care primesc mai mult de 25 de plăţi transfrontaliere pe trimestru. Aceste informaţii vor fi apoi centralizate într-o nouă bază de date europeană dezvoltată de Comisia Europeană, şi anume Sistemul electronic central de informaţii referitoare la plăţi (CESOP), în care informaţiile vor fi stocate, agregate şi verificate încrucişat cu alte date.
Toate informaţiile din CESOP vor fi apoi puse la dispoziţia statelor membre prin intermediul Eurofisc, reţeaua UE de specialişti în combaterea fraudei în domeniul TVA, lansată în 2010. Astfel, statelor membre le va fi mult mai uşor să analizeze datele şi să-i identifice pe vânzătorii online care nu respectă obligaţiile în materie de TVA, inclusiv întreprinderile care nu sunt situate pe teritoriul UE. Funcţionarii de legătură Eurofisc sunt, de asemenea, împuterniciţi să ia măsuri adecvate la nivel naţional, cum ar fi solicitarea de informaţii, efectuarea de audituri sau radierea numerelor de TVA. Dispoziţiile similare aflate deja în vigoare în unele state membre şi în alte ţări au avut un efect tangibil asupra combaterii fraudei din sectorul comerţului electronic.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 316 / 5337 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...