ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Noi norme privind combaterea fraudei în domeniul plăţilor transfrontaliere din UE au intrat în vigoare la 1 ianuarie

02 Ianuarie 2024   |   Agerpres

Noul sistem consolidează rolul-cheie jucat de prestatorii de servicii de plată (PSP), cum ar fi băncile, instituţiile emitente de monedă electronică, instituţiile de plată şi serviciile de virament poştal, care facilitează împreună peste 90% din achiziţiile online în UE.

 
 
Începând cu 1 ianuarie 2024 au intrat în vigoare noi norme privind transparenţa, care vor ajuta statele membre ale UE să combată frauda în domeniul taxei pe valoarea adăugată (TVA).

Potrivit unui comunicat de presă al executivului comunitar, noile norme vor oferi administraţiilor fiscale ale statelor membre UE informaţii referitoare la plăţi care le vor permite să detecteze mai uşor fraudele în domeniul TVA, cu un accent deosebit pe comerţul electronic, un sector foarte predispus la neconformităţi şi fraude de acest gen. Acest lucru creează, la rândul său, lacune în veniturile fiscale din care se plătesc servicii publice vitale. De exemplu, unii vânzători online care nu sunt prezenţi fizic într-un stat membru al UE vând bunuri şi servicii consumatorilor din UE fără să se înregistreze în scopuri de TVA niciunde în UE sau declarând o valoare mai mică decât valoarea reală a vânzărilor lor online. Prin urmare, statele membre au nevoie de instrumente consolidate pentru a detecta şi a pune capăt acestui comportament ilegal.


"Aceste noi norme vor juca un rol esenţial în combaterea fraudei în domeniul TVA, care le provoacă guvernelor din UE pierderi anuale de venituri în valoare de miliarde de euro. Prin valorificarea informaţiilor colectate de prestatorii de servicii de plată, cum ar fi băncile şi societăţile de carduri de credit, specialiştii antifraudă din statele membre vor fi în măsură să identifice şi să combată mai uşor şi cu mai multă precizie comportamentul fraudulos din sectorul comerţului electronic", a declarat comisarul pentru Economie, Paolo Gentiloni.

Noul sistem consolidează rolul-cheie jucat de prestatorii de servicii de plată (PSP), cum ar fi băncile, instituţiile emitente de monedă electronică, instituţiile de plată şi serviciile de virament poştal, care facilitează împreună peste 90% din achiziţiile online în UE.

Începând cu data de 1 ianuarie, aceşti PSP vor trebui să-i monitorizeze pe beneficiarii plăţilor transfrontaliere şi, începând cu data de 1 aprilie, vor trebui să transmită administraţiilor statelor membre ale UE informaţii cu privire la cei care primesc mai mult de 25 de plăţi transfrontaliere pe trimestru. Aceste informaţii vor fi apoi centralizate într-o nouă bază de date europeană dezvoltată de Comisia Europeană, şi anume Sistemul electronic central de informaţii referitoare la plăţi (CESOP), în care informaţiile vor fi stocate, agregate şi verificate încrucişat cu alte date.

Toate informaţiile din CESOP vor fi apoi puse la dispoziţia statelor membre prin intermediul Eurofisc, reţeaua UE de specialişti în combaterea fraudei în domeniul TVA, lansată în 2010. Astfel, statelor membre le va fi mult mai uşor să analizeze datele şi să-i identifice pe vânzătorii online care nu respectă obligaţiile în materie de TVA, inclusiv întreprinderile care nu sunt situate pe teritoriul UE. Funcţionarii de legătură Eurofisc sunt, de asemenea, împuterniciţi să ia măsuri adecvate la nivel naţional, cum ar fi solicitarea de informaţii, efectuarea de audituri sau radierea numerelor de TVA. Dispoziţiile similare aflate deja în vigoare în unele state membre şi în alte ţări au avut un efect tangibil asupra combaterii fraudei din sectorul comerţului electronic.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 191 / 5212
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
SCA Bondoc si Asociații anunță cu mare tristețe trecerea în neființă a colegului și prietenului avocat Horațiu Dumitru
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A crește în primul semestru din 2024. Avans de 18% la nivel global și de 39% pe piețele emergente. CMS își menține pozițiile fruntașe în clasamente, Clifford Chance și Schoenherr se remarcă în Europa și două firme cu prezență la București rămân în top la nivel global
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...