ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Noi norme privind combaterea fraudei în domeniul plăţilor transfrontaliere din UE au intrat în vigoare la 1 ianuarie

02 Ianuarie 2024   |   Agerpres

Noul sistem consolidează rolul-cheie jucat de prestatorii de servicii de plată (PSP), cum ar fi băncile, instituţiile emitente de monedă electronică, instituţiile de plată şi serviciile de virament poştal, care facilitează împreună peste 90% din achiziţiile online în UE.

 
 
Începând cu 1 ianuarie 2024 au intrat în vigoare noi norme privind transparenţa, care vor ajuta statele membre ale UE să combată frauda în domeniul taxei pe valoarea adăugată (TVA).

Potrivit unui comunicat de presă al executivului comunitar, noile norme vor oferi administraţiilor fiscale ale statelor membre UE informaţii referitoare la plăţi care le vor permite să detecteze mai uşor fraudele în domeniul TVA, cu un accent deosebit pe comerţul electronic, un sector foarte predispus la neconformităţi şi fraude de acest gen. Acest lucru creează, la rândul său, lacune în veniturile fiscale din care se plătesc servicii publice vitale. De exemplu, unii vânzători online care nu sunt prezenţi fizic într-un stat membru al UE vând bunuri şi servicii consumatorilor din UE fără să se înregistreze în scopuri de TVA niciunde în UE sau declarând o valoare mai mică decât valoarea reală a vânzărilor lor online. Prin urmare, statele membre au nevoie de instrumente consolidate pentru a detecta şi a pune capăt acestui comportament ilegal.


"Aceste noi norme vor juca un rol esenţial în combaterea fraudei în domeniul TVA, care le provoacă guvernelor din UE pierderi anuale de venituri în valoare de miliarde de euro. Prin valorificarea informaţiilor colectate de prestatorii de servicii de plată, cum ar fi băncile şi societăţile de carduri de credit, specialiştii antifraudă din statele membre vor fi în măsură să identifice şi să combată mai uşor şi cu mai multă precizie comportamentul fraudulos din sectorul comerţului electronic", a declarat comisarul pentru Economie, Paolo Gentiloni.

Noul sistem consolidează rolul-cheie jucat de prestatorii de servicii de plată (PSP), cum ar fi băncile, instituţiile emitente de monedă electronică, instituţiile de plată şi serviciile de virament poştal, care facilitează împreună peste 90% din achiziţiile online în UE.

Începând cu data de 1 ianuarie, aceşti PSP vor trebui să-i monitorizeze pe beneficiarii plăţilor transfrontaliere şi, începând cu data de 1 aprilie, vor trebui să transmită administraţiilor statelor membre ale UE informaţii cu privire la cei care primesc mai mult de 25 de plăţi transfrontaliere pe trimestru. Aceste informaţii vor fi apoi centralizate într-o nouă bază de date europeană dezvoltată de Comisia Europeană, şi anume Sistemul electronic central de informaţii referitoare la plăţi (CESOP), în care informaţiile vor fi stocate, agregate şi verificate încrucişat cu alte date.

Toate informaţiile din CESOP vor fi apoi puse la dispoziţia statelor membre prin intermediul Eurofisc, reţeaua UE de specialişti în combaterea fraudei în domeniul TVA, lansată în 2010. Astfel, statelor membre le va fi mult mai uşor să analizeze datele şi să-i identifice pe vânzătorii online care nu respectă obligaţiile în materie de TVA, inclusiv întreprinderile care nu sunt situate pe teritoriul UE. Funcţionarii de legătură Eurofisc sunt, de asemenea, împuterniciţi să ia măsuri adecvate la nivel naţional, cum ar fi solicitarea de informaţii, efectuarea de audituri sau radierea numerelor de TVA. Dispoziţiile similare aflate deja în vigoare în unele state membre şi în alte ţări au avut un efect tangibil asupra combaterii fraudei din sectorul comerţului electronic.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 520 / 5541
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...