Noi norme privind combaterea fraudei în domeniul plăţilor transfrontaliere din UE au intrat în vigoare la 1 ianuarie
02 Ianuarie 2024 Agerpres
Noul sistem consolidează rolul-cheie jucat de prestatorii de servicii de plată (PSP), cum ar fi băncile, instituţiile emitente de monedă electronică, instituţiile de plată şi serviciile de virament poştal, care facilitează împreună peste 90% din achiziţiile online în UE.
Începând cu 1 ianuarie 2024 au intrat în vigoare noi norme privind transparenţa, care vor ajuta statele membre ale UE să combată frauda în domeniul taxei pe valoarea adăugată (TVA).
Potrivit unui comunicat de presă al executivului comunitar, noile norme vor oferi administraţiilor fiscale ale statelor membre UE informaţii referitoare la plăţi care le vor permite să detecteze mai uşor fraudele în domeniul TVA, cu un accent deosebit pe comerţul electronic, un sector foarte predispus la neconformităţi şi fraude de acest gen. Acest lucru creează, la rândul său, lacune în veniturile fiscale din care se plătesc servicii publice vitale. De exemplu, unii vânzători online care nu sunt prezenţi fizic într-un stat membru al UE vând bunuri şi servicii consumatorilor din UE fără să se înregistreze în scopuri de TVA niciunde în UE sau declarând o valoare mai mică decât valoarea reală a vânzărilor lor online. Prin urmare, statele membre au nevoie de instrumente consolidate pentru a detecta şi a pune capăt acestui comportament ilegal.
Potrivit unui comunicat de presă al executivului comunitar, noile norme vor oferi administraţiilor fiscale ale statelor membre UE informaţii referitoare la plăţi care le vor permite să detecteze mai uşor fraudele în domeniul TVA, cu un accent deosebit pe comerţul electronic, un sector foarte predispus la neconformităţi şi fraude de acest gen. Acest lucru creează, la rândul său, lacune în veniturile fiscale din care se plătesc servicii publice vitale. De exemplu, unii vânzători online care nu sunt prezenţi fizic într-un stat membru al UE vând bunuri şi servicii consumatorilor din UE fără să se înregistreze în scopuri de TVA niciunde în UE sau declarând o valoare mai mică decât valoarea reală a vânzărilor lor online. Prin urmare, statele membre au nevoie de instrumente consolidate pentru a detecta şi a pune capăt acestui comportament ilegal.
"Aceste noi norme vor juca un rol esenţial în combaterea fraudei în domeniul TVA, care le provoacă guvernelor din UE pierderi anuale de venituri în valoare de miliarde de euro. Prin valorificarea informaţiilor colectate de prestatorii de servicii de plată, cum ar fi băncile şi societăţile de carduri de credit, specialiştii antifraudă din statele membre vor fi în măsură să identifice şi să combată mai uşor şi cu mai multă precizie comportamentul fraudulos din sectorul comerţului electronic", a declarat comisarul pentru Economie, Paolo Gentiloni.
Noul sistem consolidează rolul-cheie jucat de prestatorii de servicii de plată (PSP), cum ar fi băncile, instituţiile emitente de monedă electronică, instituţiile de plată şi serviciile de virament poştal, care facilitează împreună peste 90% din achiziţiile online în UE.
Începând cu data de 1 ianuarie, aceşti PSP vor trebui să-i monitorizeze pe beneficiarii plăţilor transfrontaliere şi, începând cu data de 1 aprilie, vor trebui să transmită administraţiilor statelor membre ale UE informaţii cu privire la cei care primesc mai mult de 25 de plăţi transfrontaliere pe trimestru. Aceste informaţii vor fi apoi centralizate într-o nouă bază de date europeană dezvoltată de Comisia Europeană, şi anume Sistemul electronic central de informaţii referitoare la plăţi (CESOP), în care informaţiile vor fi stocate, agregate şi verificate încrucişat cu alte date.
Toate informaţiile din CESOP vor fi apoi puse la dispoziţia statelor membre prin intermediul Eurofisc, reţeaua UE de specialişti în combaterea fraudei în domeniul TVA, lansată în 2010. Astfel, statelor membre le va fi mult mai uşor să analizeze datele şi să-i identifice pe vânzătorii online care nu respectă obligaţiile în materie de TVA, inclusiv întreprinderile care nu sunt situate pe teritoriul UE. Funcţionarii de legătură Eurofisc sunt, de asemenea, împuterniciţi să ia măsuri adecvate la nivel naţional, cum ar fi solicitarea de informaţii, efectuarea de audituri sau radierea numerelor de TVA. Dispoziţiile similare aflate deja în vigoare în unele state membre şi în alte ţări au avut un efect tangibil asupra combaterii fraudei din sectorul comerţului electronic.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 593 / 5614 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Wolf Theiss a asistat Rheinmetall în legătură cu semnarea unui acord de înființare a unui joint venture cu Pirochim Victoria
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





