ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie vor fi stabilite printr-un mecanism bazat pe Indicele Preţurilor de Consum

24 Octombrie 2024   |   Agerpres

Nivelul tarifelor de utilizare pentru majoritatea categoriilor de numerotaţie a fost stabilit în anul 2007, situându-se printre cele mai scăzute din Europa, şi nu a mai fost modificat până în prezent.

 
 
Tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie datorate de furnizorii de telefonie vor fi stabilite printr-un mecanism bazat pe Indicele Preţurilor de Consum (IPC), a anunţat joi Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

"În cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ, ANCOM a adoptat decizia care revizuieşte tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie datorate de furnizorii de telefonie şi a purtat o ultimă rundă de discuţii pe marginea proiectului de decizie care stabileşte procedura de informare pentru furnizorii de servicii intermediare. Decizia revizuieşte tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie şi introduce un mecanism predictibil şi transparent de stabilire a acestora bazat pe Indicele Preţului de Consum (IPC) - care ia în calcul evoluţiile preţurilor. De asemenea, clarifică modalităţile de încasare în anumite cazuri a căror nevoie de reglementare a reieşit din practică", se arată într-un comunicat al ANCOM transmis joi AGERPRES.


Potrivit sursei citate, nivelul tarifelor de utilizare pentru majoritatea categoriilor de numerotaţie a fost stabilit în anul 2007, situându-se printre cele mai scăzute din Europa, şi nu a mai fost modificat până în prezent. Pentru revizuirea tarifelor, Autoritatea a aplicat la tarifele actuale Indicele Preţurilor de Consum (IPC lunar) publicat de către Institutul Naţional de Statistică (INS), aferent perioadei septembrie 2007 - iunie 2024.

"Tarifele revizuite sunt în continuare unele dintre cele mai mici tarife de utilizare a resurselor de numerotaţie din zona europeană. Spre exemplu, tarife similare sau mai mici sunt stabilite în Cipru, Finlanda, Italia, Ţările de Jos, Norvegia, Republica Slovacă şi mai mari în Bulgaria, Croaţia, Estonia, Franţa, Grecia, Ungaria, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia, Spania, Elveţia sau Turcia. În plus, în unele ţări (de exemplu Cipru, Italia, Ţările de Jos, Republica Slovacă, Grecia, Ungaria, Portugalia, Elveţia), pe lângă tariful anual de utilizare se plăteşte şi un tarif administrativ care este aplicabil la alocarea resurselor de numerotaţie. ANCOM nu percepe tarif administrativ la alocarea resurselor de numerotaţie", se precizează în comunicat.

ANCOM a anunţat, totodată, că, pentru a oferi predictibilitate, în luna noiembrie a fiecărui an, va stabili şi publica tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie pentru anul următor.

Decizia va fi transmisă spre publicare în Monitorul Oficial al României şi va intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2025.

Pe de altă parte, prin stabilirea unei proceduri de informare ce trebuie parcursă de furnizorii de servicii intermediare al căror loc de stabilire este în România (ori al căror reprezentant legal este stabilit în România), ANCOM, în calitatea sa de coordonator al serviciilor digitale, urmăreşte cunoaşterea furnizorilor din România, în sensul prevederilor Legii nr. 50/2024.

Procedura de informare se va aplica atât furnizorilor de servicii intermediare existenţi la data intrării în vigoare a deciziei, cât şi celor care vor oferi, după intrarea în vigoare a deciziei, cel puţin unul dintre următoarele tipuri de servicii intermediare: simplă transmitere, stocare în cache, găzduire sau motoare de căutare online.

Astfel, furnizorii de servicii intermediare care îşi au locul principal de stabilire în România ori care au un reprezentant legal stabilit în România trebuie să transmită ANCOM, la adresa informare.dsa@ancom.ro, în termen de 45 zile de la data începerii oferirii serviciilor sau de la data intrării în vigoare a deciziei, după caz, informarea prevăzută la art. 5 alin. (1) din Legea nr. 50/2024, conţinând datele lor de identificare potrivit pct. A din anexa proiectului de decizie, precum şi adresa URL sau, după caz, adresele URL ce conţin informaţii referitoare la acestea.

Conform deciziei, după primirea informării, ANCOM le creează acestor furnizori conturi individuale de acces la serviciul "My ANCOM". Ulterior, furnizorul transmite în cadrul serviciului "My ANCOM" informaţiile prevăzute la pct. B din anexa proiectului de decizie.

"Acest proces contribuie la comunicarea eficientă între furnizorii de servicii intermediare şi ANCOM, dar, în acelaşi timp, permite o mai bună cunoaştere a dimensiunii şi tendinţelor pieţei în care aceşti furnizori activează. Totodată, pentru protecţia drepturilor destinatarilor serviciilor prestate de către furnizorii de servicii intermediare, identificarea şi cunoaşterea acestora facilitează activitatea de supraveghere a respectării prevederilor Regulamentului privind serviciile digitale, activitate ce cade în sarcina ANCOM. Proiectul de decizie va urma etapele procedurale necesare la nivelul statului român pentru adoptare şi publicare în Monitorul Oficial al României", se mai arată în comunicat.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenţei şi inovaţiei pe pieţele comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotaţie şi resurse tehnice asociate), încurajarea investiţiilor eficiente în reţele şi infrastructuri şi promovarea conectivităţii ultrarapide.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 110 / 5386
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP promovează 12 avocați și consultanți în cadrul celei mai recente runde de promovare
BizLawyer celebrează începutul primăverii împreună cu doamnele din departamentele juridice
RTPR asistă AROBS la achiziția SVT Electronics. Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Toșa (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Soluție de referință a avocaților Țuca Zbârcea & Asociații | Plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale: Instanța decide că prevederile legale trebuie interpretate în favoarea consumatorilor
Decizie de referință a ICCJ în ceea ce privește revocarea ilegală de către Ministerul Finanțelor Publice a ajutorului de stat acordat unui operator economic | Echipa Mușat & Asociații care a obținut soluția, coordonată de Angela Porumb (Partner)
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...