
Tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie vor fi stabilite printr-un mecanism bazat pe Indicele Preţurilor de Consum
24 Octombrie 2024
AgerpresNivelul tarifelor de utilizare pentru majoritatea categoriilor de numerotaţie a fost stabilit în anul 2007, situându-se printre cele mai scăzute din Europa, şi nu a mai fost modificat până în prezent.
Tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie datorate de furnizorii de telefonie vor fi stabilite printr-un mecanism bazat pe Indicele Preţurilor de Consum (IPC), a anunţat joi Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
"În cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ, ANCOM a adoptat decizia care revizuieşte tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie datorate de furnizorii de telefonie şi a purtat o ultimă rundă de discuţii pe marginea proiectului de decizie care stabileşte procedura de informare pentru furnizorii de servicii intermediare. Decizia revizuieşte tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie şi introduce un mecanism predictibil şi transparent de stabilire a acestora bazat pe Indicele Preţului de Consum (IPC) - care ia în calcul evoluţiile preţurilor. De asemenea, clarifică modalităţile de încasare în anumite cazuri a căror nevoie de reglementare a reieşit din practică", se arată într-un comunicat al ANCOM transmis joi AGERPRES.
"În cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ, ANCOM a adoptat decizia care revizuieşte tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie datorate de furnizorii de telefonie şi a purtat o ultimă rundă de discuţii pe marginea proiectului de decizie care stabileşte procedura de informare pentru furnizorii de servicii intermediare. Decizia revizuieşte tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie şi introduce un mecanism predictibil şi transparent de stabilire a acestora bazat pe Indicele Preţului de Consum (IPC) - care ia în calcul evoluţiile preţurilor. De asemenea, clarifică modalităţile de încasare în anumite cazuri a căror nevoie de reglementare a reieşit din practică", se arată într-un comunicat al ANCOM transmis joi AGERPRES.
Potrivit sursei citate, nivelul tarifelor de utilizare pentru majoritatea categoriilor de numerotaţie a fost stabilit în anul 2007, situându-se printre cele mai scăzute din Europa, şi nu a mai fost modificat până în prezent. Pentru revizuirea tarifelor, Autoritatea a aplicat la tarifele actuale Indicele Preţurilor de Consum (IPC lunar) publicat de către Institutul Naţional de Statistică (INS), aferent perioadei septembrie 2007 - iunie 2024.
"Tarifele revizuite sunt în continuare unele dintre cele mai mici tarife de utilizare a resurselor de numerotaţie din zona europeană. Spre exemplu, tarife similare sau mai mici sunt stabilite în Cipru, Finlanda, Italia, Ţările de Jos, Norvegia, Republica Slovacă şi mai mari în Bulgaria, Croaţia, Estonia, Franţa, Grecia, Ungaria, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia, Spania, Elveţia sau Turcia. În plus, în unele ţări (de exemplu Cipru, Italia, Ţările de Jos, Republica Slovacă, Grecia, Ungaria, Portugalia, Elveţia), pe lângă tariful anual de utilizare se plăteşte şi un tarif administrativ care este aplicabil la alocarea resurselor de numerotaţie. ANCOM nu percepe tarif administrativ la alocarea resurselor de numerotaţie", se precizează în comunicat.
ANCOM a anunţat, totodată, că, pentru a oferi predictibilitate, în luna noiembrie a fiecărui an, va stabili şi publica tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie pentru anul următor.
Decizia va fi transmisă spre publicare în Monitorul Oficial al României şi va intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2025.
Pe de altă parte, prin stabilirea unei proceduri de informare ce trebuie parcursă de furnizorii de servicii intermediare al căror loc de stabilire este în România (ori al căror reprezentant legal este stabilit în România), ANCOM, în calitatea sa de coordonator al serviciilor digitale, urmăreşte cunoaşterea furnizorilor din România, în sensul prevederilor Legii nr. 50/2024.
Procedura de informare se va aplica atât furnizorilor de servicii intermediare existenţi la data intrării în vigoare a deciziei, cât şi celor care vor oferi, după intrarea în vigoare a deciziei, cel puţin unul dintre următoarele tipuri de servicii intermediare: simplă transmitere, stocare în cache, găzduire sau motoare de căutare online.
Astfel, furnizorii de servicii intermediare care îşi au locul principal de stabilire în România ori care au un reprezentant legal stabilit în România trebuie să transmită ANCOM, la adresa informare.dsa@ancom.ro, în termen de 45 zile de la data începerii oferirii serviciilor sau de la data intrării în vigoare a deciziei, după caz, informarea prevăzută la art. 5 alin. (1) din Legea nr. 50/2024, conţinând datele lor de identificare potrivit pct. A din anexa proiectului de decizie, precum şi adresa URL sau, după caz, adresele URL ce conţin informaţii referitoare la acestea.
Conform deciziei, după primirea informării, ANCOM le creează acestor furnizori conturi individuale de acces la serviciul "My ANCOM". Ulterior, furnizorul transmite în cadrul serviciului "My ANCOM" informaţiile prevăzute la pct. B din anexa proiectului de decizie.
"Acest proces contribuie la comunicarea eficientă între furnizorii de servicii intermediare şi ANCOM, dar, în acelaşi timp, permite o mai bună cunoaştere a dimensiunii şi tendinţelor pieţei în care aceşti furnizori activează. Totodată, pentru protecţia drepturilor destinatarilor serviciilor prestate de către furnizorii de servicii intermediare, identificarea şi cunoaşterea acestora facilitează activitatea de supraveghere a respectării prevederilor Regulamentului privind serviciile digitale, activitate ce cade în sarcina ANCOM. Proiectul de decizie va urma etapele procedurale necesare la nivelul statului român pentru adoptare şi publicare în Monitorul Oficial al României", se mai arată în comunicat.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenţei şi inovaţiei pe pieţele comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotaţie şi resurse tehnice asociate), încurajarea investiţiilor eficiente în reţele şi infrastructuri şi promovarea conectivităţii ultrarapide.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 145 / 5421 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr a asistat Dentas Kağıt Sanayi cu privire la vânzarea fabricii sale din România către Hartmann Packaging | Mădălina Neagu (partener), coordonatoarea echipei: ”Sectorul producției din România continuă să atragă atenția investitorilor strategici”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Ordonanța de plată și arbitrajul (Powered by ZRVP)
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...