
Tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie vor fi stabilite printr-un mecanism bazat pe Indicele Preţurilor de Consum
24 Octombrie 2024
AgerpresNivelul tarifelor de utilizare pentru majoritatea categoriilor de numerotaţie a fost stabilit în anul 2007, situându-se printre cele mai scăzute din Europa, şi nu a mai fost modificat până în prezent.
Tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie datorate de furnizorii de telefonie vor fi stabilite printr-un mecanism bazat pe Indicele Preţurilor de Consum (IPC), a anunţat joi Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
"În cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ, ANCOM a adoptat decizia care revizuieşte tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie datorate de furnizorii de telefonie şi a purtat o ultimă rundă de discuţii pe marginea proiectului de decizie care stabileşte procedura de informare pentru furnizorii de servicii intermediare. Decizia revizuieşte tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie şi introduce un mecanism predictibil şi transparent de stabilire a acestora bazat pe Indicele Preţului de Consum (IPC) - care ia în calcul evoluţiile preţurilor. De asemenea, clarifică modalităţile de încasare în anumite cazuri a căror nevoie de reglementare a reieşit din practică", se arată într-un comunicat al ANCOM transmis joi AGERPRES.
"În cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ, ANCOM a adoptat decizia care revizuieşte tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie datorate de furnizorii de telefonie şi a purtat o ultimă rundă de discuţii pe marginea proiectului de decizie care stabileşte procedura de informare pentru furnizorii de servicii intermediare. Decizia revizuieşte tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie şi introduce un mecanism predictibil şi transparent de stabilire a acestora bazat pe Indicele Preţului de Consum (IPC) - care ia în calcul evoluţiile preţurilor. De asemenea, clarifică modalităţile de încasare în anumite cazuri a căror nevoie de reglementare a reieşit din practică", se arată într-un comunicat al ANCOM transmis joi AGERPRES.
Potrivit sursei citate, nivelul tarifelor de utilizare pentru majoritatea categoriilor de numerotaţie a fost stabilit în anul 2007, situându-se printre cele mai scăzute din Europa, şi nu a mai fost modificat până în prezent. Pentru revizuirea tarifelor, Autoritatea a aplicat la tarifele actuale Indicele Preţurilor de Consum (IPC lunar) publicat de către Institutul Naţional de Statistică (INS), aferent perioadei septembrie 2007 - iunie 2024.
"Tarifele revizuite sunt în continuare unele dintre cele mai mici tarife de utilizare a resurselor de numerotaţie din zona europeană. Spre exemplu, tarife similare sau mai mici sunt stabilite în Cipru, Finlanda, Italia, Ţările de Jos, Norvegia, Republica Slovacă şi mai mari în Bulgaria, Croaţia, Estonia, Franţa, Grecia, Ungaria, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia, Spania, Elveţia sau Turcia. În plus, în unele ţări (de exemplu Cipru, Italia, Ţările de Jos, Republica Slovacă, Grecia, Ungaria, Portugalia, Elveţia), pe lângă tariful anual de utilizare se plăteşte şi un tarif administrativ care este aplicabil la alocarea resurselor de numerotaţie. ANCOM nu percepe tarif administrativ la alocarea resurselor de numerotaţie", se precizează în comunicat.
ANCOM a anunţat, totodată, că, pentru a oferi predictibilitate, în luna noiembrie a fiecărui an, va stabili şi publica tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie pentru anul următor.
Decizia va fi transmisă spre publicare în Monitorul Oficial al României şi va intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2025.
Pe de altă parte, prin stabilirea unei proceduri de informare ce trebuie parcursă de furnizorii de servicii intermediare al căror loc de stabilire este în România (ori al căror reprezentant legal este stabilit în România), ANCOM, în calitatea sa de coordonator al serviciilor digitale, urmăreşte cunoaşterea furnizorilor din România, în sensul prevederilor Legii nr. 50/2024.
Procedura de informare se va aplica atât furnizorilor de servicii intermediare existenţi la data intrării în vigoare a deciziei, cât şi celor care vor oferi, după intrarea în vigoare a deciziei, cel puţin unul dintre următoarele tipuri de servicii intermediare: simplă transmitere, stocare în cache, găzduire sau motoare de căutare online.
Astfel, furnizorii de servicii intermediare care îşi au locul principal de stabilire în România ori care au un reprezentant legal stabilit în România trebuie să transmită ANCOM, la adresa informare.dsa@ancom.ro, în termen de 45 zile de la data începerii oferirii serviciilor sau de la data intrării în vigoare a deciziei, după caz, informarea prevăzută la art. 5 alin. (1) din Legea nr. 50/2024, conţinând datele lor de identificare potrivit pct. A din anexa proiectului de decizie, precum şi adresa URL sau, după caz, adresele URL ce conţin informaţii referitoare la acestea.
Conform deciziei, după primirea informării, ANCOM le creează acestor furnizori conturi individuale de acces la serviciul "My ANCOM". Ulterior, furnizorul transmite în cadrul serviciului "My ANCOM" informaţiile prevăzute la pct. B din anexa proiectului de decizie.
"Acest proces contribuie la comunicarea eficientă între furnizorii de servicii intermediare şi ANCOM, dar, în acelaşi timp, permite o mai bună cunoaştere a dimensiunii şi tendinţelor pieţei în care aceşti furnizori activează. Totodată, pentru protecţia drepturilor destinatarilor serviciilor prestate de către furnizorii de servicii intermediare, identificarea şi cunoaşterea acestora facilitează activitatea de supraveghere a respectării prevederilor Regulamentului privind serviciile digitale, activitate ce cade în sarcina ANCOM. Proiectul de decizie va urma etapele procedurale necesare la nivelul statului român pentru adoptare şi publicare în Monitorul Oficial al României", se mai arată în comunicat.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenţei şi inovaţiei pe pieţele comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotaţie şi resurse tehnice asociate), încurajarea investiţiilor eficiente în reţele şi infrastructuri şi promovarea conectivităţii ultrarapide.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 166 / 5442 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
PNSA, alături de un sindicat de bănci românești și internaționale cu privire la acordarea unei facilități de credit în valoare de aproximativ 173 milioane de dolari firmei Black Sea Oil & Gas. Ce avocați au fost implicați în finanțare
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Schoenherr, alături de M Core în achiziția Focșani Shopping Centre de la KBC Bank. Markus Piuk (partner) a coordonat echipa
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
Cariere în Drept | De vorbă cu Andra Mălina Stroe, șefă de promoție a generației care și-a finalizat studiile în 2022, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dacă te-ai ridicat la înălțimea sarcinilor în timpul facultății, este imposibil să nu reușești în a avea o carieră de succes. Înveți de la cei mai buni și ești coleg cu cei mai buni”
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii de business de astăzi înseamnă atât provocări, cât și oportunități semnificative. Dana Bivol (Partener): ”Alături de ceilalți colegi parteneri am reușit să creăm o firmă cu un brand puternic, recunoscut pentru expertiza sa, atât pe plan local, cât și internațional. Popescu & Asociații oferă un mix ideal de oportunități profesionale, mediu de lucru pozitiv și resurse pentru dezvoltare personală și profesională”
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Filip & Company asistă NextUp Solutions în procesul de vânzare către Symfonia. Andreea Bănică (counsel): ”Tranzacția confirmă încă o dată că ecosistemul tech românesc este suficient de matur pentru a atrage interesul unor jucători internaționali serioși”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...