ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR semnalează creşterea incertitudinii juridice privind aplicarea Pachetului Mobilitate 1 pentru transportatorii români

12 Noiembrie 2020   |   Agerpres

Reprezentanţii UNTRR reamintesc că Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene pe 31 iulie 2020, iar anumite prevederi din acest pachet legislativ cu "impact devastator pentru industria transporturilor rutiere din România", precum obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor prevăzută prin Regulamentul nr. 1054/2020, se aplică din 20 august 2020, deşi "încă lipsesc prevederi clare din partea Comisiei Europene privind modalitatea de a documenta îndeplinirea acestei obligaţii inclusiv

 
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează creşterea incertitudinii juridice privind aplicarea Pachetului Mobilitate 1 pentru transportatorii români, după ce Germania a eliminat precizarea că întoarcerea acasă a şoferilor nu este obligatorie, iar CE întârzie să transmită clarificări, potrivit unui comunicat remis, marţi, AGERPRES.
 
"Deşi iniţial UNTRR a salutat, în luna septembrie a acestui an, interpretarea Germaniei, ţara care deţine şi Preşedinţia Consiliului UE în aceasta perioadă, privind posibilitatea şi nu obligaţia ca şoferii să se întoarcă în mod regulat la locul de reşedinţă sau la centrul operaţional al companiei, considerăm că eliminarea de către Germania a acestor precizări de pe site-ul oficial al Ministerului Federal al Transporturilor şi Infrastructurii Digitale - BMVI (https://www.bmvi.de/) conduce la creşterea incertitudinii juridice privind aplicarea Pachetului Mobilitate 1 pentru transportatorii români, în contextul lipsei unui răspuns oficial al Comisiei Europene pentru clarificarea aplicării noilor prevederi.", se menţionează în comunicat.
 
Reprezentanţii UNTRR reamintesc că Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene pe 31 iulie 2020, iar anumite prevederi din acest pachet legislativ cu "impact devastator pentru industria transporturilor rutiere din România", precum obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor prevăzută prin Regulamentul nr. 1054/2020, se aplică din 20 august 2020, deşi "încă lipsesc prevederi clare din partea Comisiei Europene privind modalitatea de a documenta îndeplinirea acestei obligaţii inclusiv
în situaţia în care şoferul nu doreşte să se întoarcă acasă, precum şi informaţii privind amenzile aplicabile în cazul nerespectării acestei obligaţii."
 
"Cu toate ca UNTRR a solicitat clarificări Comisiei Europene privind aplicarea noilor reguli imediat după publicarea Pachetului Mobilitate 1, pentru asigurarea unui cadru legal clar şi armonizat la nivel european, în scopul prevenirii controalelor şi amenzilor abuzive ale autoritaţilor din Vestul UE, UNTRR nu a primit niciun răspuns din partea Comisiei Europene, deşi noile reguli sunt în vigoare din 20 august 2020. Comisia Europeană încă lucrează la un set de clarificări privind întoarcerea acasă a şoferilor, declaraţia şi controlul întoarcerii, care se aşteaptă să fie prezentate în luna noiembrie 2020.", se mai spune în comunicat.
 
Totodată, UNTRR precizează că a contestat la Curtea Generală a Uniunii Europene prevederile discriminatorii ale Pachetului Mobilitate 1, care "restricţionează grav activitatea transportatorilor români în UE. UNTRR solicită CJUE anularea prevederilor Regulamentului 1054/2020 privind obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor şi interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în cabina, precum şi suspendarea aplicării acestor prevederi discriminatorii până la decizia de anulare, având în vedere că transportatorii români nu au o opţiune viabilă la acest moment.
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apară interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2809 / 5338
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...