ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Armand: Inspectorii de la Ministerul Finanţelor afirmă că atribuirea contractului de delegare a salubrizării s-a făcut cu încălcarea legii

22 Iulie 2021   |   Agerpres

Ea a precizat că, în urma controlului, a rezultat că acest contract de delegare a fost încheiat şi s-a derulat "în mod defectuos, cu nerespectarea prevederilor legale", inclusiv în ceea ce priveşte tarifele facturate de Romprest şi plătite de Primăria Sector 1 din fonduri publice, "fără bază legală şi contractuală''.

 
 
Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, afirmă că Direcţia Generală de Inspecţie Economico-Financiară din cadrul Ministerului de Finanţe a stabilit că nu s-au respectat prevederile legale la delegarea serviciului de salubrizare către compania Romprest.
 
"După Curtea de Conturi şi ANRSC, o nouă instituţie a statului îmi dă dreptate. (...) Primul lucru făcut atunci când am intrat în primărie a fost să încep un audit la Primăria Sectorului 1. În urmă cu 8 luni de zile am solicitat Ministerului de Finanţe (condus la vremea aceea de domnul Florin Cîţu) să ne ajute şi să trimită o echipă de inspecţie de la Direcţia Economico-Financiară pentru a verifica gestiunea fondurilor publice din Sectorul 1. Astfel, timp de 6 luni de zile, Direcţia Generală de Inspecţie Economico-Financiară din cadrul Ministerului de Finanţe a verificat ce s-a întâmplat cu fondurile publice din Sectorul 1. Iar astăzi a sosit procesul-verbal al controlului şi recunosc că nu mă aşteptam ca dimensiunea furtului din bani publici în Sectorul 1 să fie la acest nivel", a scris Armand, joi, pe Facebook.
 
Ea a precizat că, în urma controlului, a rezultat că acest contract de delegare a fost încheiat şi s-a derulat "în mod defectuos, cu nerespectarea prevederilor legale", inclusiv în ceea ce priveşte tarifele facturate de Romprest şi plătite de Primăria Sector 1 din fonduri publice, "fără bază legală şi contractuală''.
 
Clotilde Armand a menţionat că inspectorii de la Ministerul Finanţelor au stabilit că, prin Actul adiţional nr. 11, fără număr de înregistrare la Primăria Sectorului 1 şi la Romprest, încheiat pe 16 septembrie 2019, tarifele au fost modificate în sensul creşterii, "fără bază legală şi/sau contractuală''.
 
Conform procesului-verbal, consecinţa economică este reprezentată de "prejudicii aduse fondurilor publice din bugetul local al Sectorului 1" în valoare de 243.896.931 lei. Inspectorii de la Finanţe au menţionat că Sectorul 1 va recupera creanţa bugetară în valoare de 243.896.931 lei de la Romprest şi de la persoanele răspunzătoare, adaugă primarul.
 
Potrivit inspectorilor, ''Romprest reclamă că Sectorul 1 nu ar raporta toate sumele pe care Romprest consideră că Sector 1 le-ar datora către Romprest. Ori, în contextul în care Sector 1 a plătit către Romprest fără bază legală şi contractuală, în sarcina Romprest regăsindu-se o creanţă a bugetului local în valoare de 243.896.931 lei, reclamaţia Romprest, conform căreia Sector 1 nu ar raporta toate ca plăţi restante valoarea tuturor facturilor emise, nu poate fi luată în calcul''.
 
Clotilde Armand a anunţat că va înainta procesul-verbal către DNA, pentru că există deja un dosar. De asemenea, Direcţia Economico-Financiară a înaintat către organele de urmărire penală raportul.
 
"Cine trebuie să plătească pentru acest jaf din bani publici trebuie să o facă. Politicieni, funcţionari şi diverse autorităţi care au ales să nu vadă realitatea. Nimic din ce facem nu este în zadar. Chiar dacă compania de salubrizare continuă şantajul lăsând voit gunoiul pe străzile din Capitală, noi vom merge până la capăt", a transmis Armand. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1712 / 4573
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...