
Comisia solicită României să pună în aplicare integral sistemele electronice vamale
07 Mai 2025
AgerpresComisia trimite scrisori de punere în întârziere Danemarcei, Franţei, Ciprului, Austriei, Portugaliei şi României, care au la dispoziţie două luni pentru a răspunde şi a remedia deficienţele semnalate de Comisie. În absenţa unui răspuns satisfăcător, Comisia poate decide să emită un aviz motivat.
Comisia Europeană a decis miercuri să iniţieze o procedură de constatare a neîndeplinirii obligaţiilor, prin trimiterea de scrisori de punere în întârziere către România şi alte state membre UE, pentru nerespectarea obligaţiei de implementare a sistemului de depozitare temporară pentru transport aerian şi a sistemului naţional de import, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.
Documentele au fost trimise Cehiei, Danemarcei, Greciei, Austriei, României şi Slovaciei. Statele membre erau obligate să dezvolte şi să facă aceste sisteme operaţionale, inclusiv prin asigurarea migrării depline a sistemelor relevante ale operatorilor economici, până la 31 decembrie 2023, în conformitate cu Codul vamal al Uniunii (Regulamentul UE nr. 952/2013) şi cu programul de lucru privind CVU (Decizia de punere în aplicare (UE) 2023/2879 a Comisiei).
Documentele au fost trimise Cehiei, Danemarcei, Greciei, Austriei, României şi Slovaciei. Statele membre erau obligate să dezvolte şi să facă aceste sisteme operaţionale, inclusiv prin asigurarea migrării depline a sistemelor relevante ale operatorilor economici, până la 31 decembrie 2023, în conformitate cu Codul vamal al Uniunii (Regulamentul UE nr. 952/2013) şi cu programul de lucru privind CVU (Decizia de punere în aplicare (UE) 2023/2879 a Comisiei).
Sistemul electronic de depozitare temporară permite depunerea electronică a declaraţiilor relevante şi reprezintă una dintre etapele esenţiale pentru a asigura supravegherea mărfurilor care intră în UE. Odată ce aceste declaraţii sunt lansate electronic, sistemul naţional de import se asigură că măsurile relevante, atât fiscale, cât şi nefiscale, se aplică mărfurilor importate în UE.
Asigurând interconexiuni cu diverse alte aplicaţii naţionale, sistemul naţional de import joacă un rol central în asigurarea, printre altele, a colectării eficace a veniturilor şi în protecţia intereselor financiare ale UE, precum şi în aplicarea interdicţiilor/restricţiilor la nivelul UE şi la nivel naţional în legătură cu importul de mărfuri.
În consecinţă, Comisia trimite scrisori de punere în întârziere Cehiei, Danemarcei, Greciei, Austriei, României şi Slovaciei, care au la dispoziţie două luni pentru a răspunde şi a remedia deficienţele semnalate de Comisie. În absenţa unui răspuns satisfăcător, Comisia poate decide să emită un aviz motivat.
De asemenea, Executivul comunitar a decis să iniţieze proceduri de constatare a neîndeplinirii obligaţiilor prin trimiterea de scrisori de punere în întârziere Danemarcei, Franţei, Ciprului, Austriei, Portugaliei şi României pentru netransmiterea datelor vamale complete Comisiei.
Aceste state membre trebuiau să transmită Executivului comunitar date vamale specifice prin intermediul SURV3, un sistem digital operat de UE, accesibil autorităţilor vamale naţionale, până la 1 ianuarie 2024, în conformitate cu Codul vamal al Uniunii şi cu Regulamentul de punere în aplicare a acestuia (APA-CVU, Regulamentul nr. 2015/2447).
Sistemul informatic SURV3 asigură colectarea şi monitorizarea datelor vamale în întreaga Uniune Europeană, facilitând aplicarea uniformă a controalelor vamale, gestionarea eficace a riscurilor şi respectarea măsurilor la frontierele UE. CVU şi actul de punere în aplicare a CVU impun statelor membre să transmită SURV3 un set de 57 elemente de date standardizate într-un format specificat.
Cu toate acestea, în pofida termenelor iniţiale şi prelungite pentru a se conforma acestor cerinţe, statele membre în cauză continuă să utilizeze formate depăşite şi seturi de date reduse. Această neconformitate compromite eficacitatea şi fiabilitatea atât a operaţiunilor vamale ale UE, cât şi a cadrelor de reglementare care le sprijină, precizează CE.
În consecinţă, Comisia trimite scrisori de punere în întârziere Danemarcei, Franţei, Ciprului, Austriei, Portugaliei şi României, care au la dispoziţie două luni pentru a răspunde şi a remedia deficienţele semnalate de Comisie. În absenţa unui răspuns satisfăcător, Comisia poate decide să emită un aviz motivat.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 99 / 4767 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...