ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Contestaţia a fost depusă de avocatul lui Dumitru Buzatu, după ce Tribunalul Vaslui a decis sâmbătă arestarea preventivă a acestuia.

27 Septembrie 2023   |   Agerpres

Conform reprezentanţilor instituţiei, Proiectul CCR-SAI pentru cetăţean este un proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, ce a avut ca obiectiv modernizarea Curţii de Conturi a României.

 
 
Curtea de Conturi a României va veni în consultare cu un proiect nou de lege, suplu şi modern, a afirmat miercuri preşedintele Curţii de Conturi a României, Mihai Busuioc, menţionând că acesta este rezultatul Proiectului CCR-SAI pentru cetăţean, care a avut ca obiectiv modernizarea instituţiei.
 
"Proiectul CCR-SAI pentru cetăţean ne-a oferit ocazia să ne analizăm trecutul, să ne schimbăm prezentul, dar să ne gândim şi la viitor, la următorii paşi. Astfel, unul dintre cele mai importante documente manifest realizate, care oferă sustenabilitate schimbărilor produse, este strategia de dezvoltare instituţională pentru următorii 5 ani. Ea reprezintă viziunea plenului Curţii de Conturi a României despre cum trebuie să se dezvolte instituţia supremă de audit a României pentru a rămâne relevantă într-o societate în permanentă schimbare şi pentru a produce valoare adăugată în viaţa cetăţeanului. Unele seminţe pentru aceste deziderate le-am sădit chiar noi, pentru altele avem nevoie de sprijinul dumneavoastră: Parlament, Guvern, mediul academic, mass-media, societate civilă. Împreună construim încredere şi progres. Fundamentul acestei afirmaţii se regăseşte printre produsele proiectului CCR-SAI pentru cetăţean, respectiv un proiect nou de lege, suplu şi modern, cu care vom veni în consultare. Contăm pe sprijinul dumneavoastră pentru adoptare", a menţionat Mihai Busuioc, la conferinţa de închidere a Proiectului CCR-SAI pentru cetăţean.
 
Conform reprezentanţilor instituţiei, Proiectul CCR-SAI pentru cetăţean este un proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, ce a avut ca obiectiv modernizarea Curţii de Conturi a României.
 
"Atunci când am preluat mandatul de Preşedinte, aveam, ca mulţi dintre dumneavoastră, o imagine mai mult sau mai puţin reală despre instituţia supremă de audit din România. Şi pentru că nu am vrut ca la baza măsurilor pe care mi le-am propus să stea o percepţie subiectivă, a mea sau a colegilor din Plen, am apelat, cu ajutorul partenerilor noştri de la Banca Mondială, la experţi străini, care să ne analizeze într-o manieră profesionistă şi să ne comunice un status quo obiectiv", a menţionat Mihai Busuioc.
 
Potrivit acestuia, acest deziderat s-a concretizat într-o analiză funcţională realizată de Instituţia Supremă de Audit a SUA (GAO) şi într-o analiză Peer-review (Inter-pares) condusă de SAI Polonia, într-o echipă din care au mai făcut parte SAI Austria şi SAI Ţările de Jos.
 
"După aceste două procese, am putut avea imaginea clară a Curţii de Conturi a României în raport cu lumea auditului modern şi măsurile pe care trebuie să le luăm pentru a ajunge acolo. Aceste două rapoarte sunt publice. Le puteţi găsi pe site-ul nostru. Nevoia de modernizare a venit la pachet cu nevoia de a sprijini, prin audit, dezvoltarea României prin instituţii mai performante în gestionarea fondurilor publice", a adăugat preşedintele Curţii de Conturi a României.
 
El a menţionat că pasul următor recomandărilor din cele două analize amintite a fost, în mod firesc, schimbarea metodologiilor de audit şi a modului de interacţiune cu entităţile auditate.
 
"Astfel, colegii noştri din CCR au colaborat cu experţii străini ai Băncii Mondiale şi au elaborat manuale noi pe cele trei tipuri de audit pentru a aborda probleme sistemice cu care se confruntă administraţia publică şi pentru a oferi un feed-back real despre ce înseamnă conceptul de value for money. Iar acest lucru se va reflecta în rapoartele de audit, care vor avea o formă standardizată, elaborate într-un limbaj accesibil publicului larg şi, poate cea mai importantă realizare, publicate pe site-ul Curţii de Conturi", a precizat Mihai Busuioc.
 
El a subliniat că, în sprijinul acestora, un alt produs al proiectului a fost un nou regulament al activităţii specifice în care a fost schimbată paradigma comunicării cu entităţile, încercând să fie deschişi, profesionişti şi focusaţi pe problemele sistemice.
 
"Vrem să fim partenerii dumneavoastră într-un dialog constructiv ce vizează dezvoltarea României, iar noul nostru regulament încearcă să se constituie în platforma acestui deziderat. Nu este de ajuns să te schimbi doar profesional. Pentru a produce schimbare este nevoie de propriul exemplu. De aceea, în cadrul aceluiaşi proiect am demarat un proces de diagnoză şi intervenţie la nivelul culturii organizaţionale, care să susţină reformele structurale din Curte. Am încercat să avem o abordare holistică, de tip 360 grade, pe toate palierele. Numai abordând integrat procesul de reformă, structural şi cultural, metodologic şi uman, putem produce un impact real în societate şi în viaţa cetăţeanului", a spus Mihai Busuioc.
 
Totodată, el a subliniat că Proiectul CCR-SAI pentru cetăţean i-a oferit posibilitatea de a descoperi calitatea resursei umane din Curtea de Conturi.
 
"Avem colegi foarte buni şi bine pregătiţi. Investiţia în ei prin cursurile pe care le-au urmat, atât în ceea ce priveşte noua metodologie, cât şi pentru dobândirea de soft skills, respectiv cursuri de comunicare, management, dezvoltare personală, a reprezentat cea mai bună alegere din cadrul proiectului. Sunt mândru de toţi cei care s-au implicat în procesul de modernizare şi le promit că energia investită de ei nu va rămâne nerăsplătită. Vrem să aducem lângă noi şi specialişti din alte domenii (IT, comunicare, drept, ingineriei, ştiinţe politice) şi chiar să înfiinţăm un consiliu consultativ format din reprezentanţi ai mediului academic, ai societăţii civile şi mediul de business, care să sprijine eforturile strategice ale CCR pentru următorii 5 ani. Aceşti patru ani au reprezentat o perioadă de efort, de termene limită, de provocări instituţionale şi de context (COVID), dar au fost şi multe momente frumoase în care am cunoscut oameni dăruiţi, am împărtăşit experienţe şi ne-am descoperit pe noi înşine, echipa Curţii de Conturi a României", a mai spus preşedintele Curţii de Conturi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 296 / 4496
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...