ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Contestaţia a fost depusă de avocatul lui Dumitru Buzatu, după ce Tribunalul Vaslui a decis sâmbătă arestarea preventivă a acestuia.

27 Septembrie 2023   |   Agerpres

Conform reprezentanţilor instituţiei, Proiectul CCR-SAI pentru cetăţean este un proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, ce a avut ca obiectiv modernizarea Curţii de Conturi a României.

 
 
Curtea de Conturi a României va veni în consultare cu un proiect nou de lege, suplu şi modern, a afirmat miercuri preşedintele Curţii de Conturi a României, Mihai Busuioc, menţionând că acesta este rezultatul Proiectului CCR-SAI pentru cetăţean, care a avut ca obiectiv modernizarea instituţiei.
 
"Proiectul CCR-SAI pentru cetăţean ne-a oferit ocazia să ne analizăm trecutul, să ne schimbăm prezentul, dar să ne gândim şi la viitor, la următorii paşi. Astfel, unul dintre cele mai importante documente manifest realizate, care oferă sustenabilitate schimbărilor produse, este strategia de dezvoltare instituţională pentru următorii 5 ani. Ea reprezintă viziunea plenului Curţii de Conturi a României despre cum trebuie să se dezvolte instituţia supremă de audit a României pentru a rămâne relevantă într-o societate în permanentă schimbare şi pentru a produce valoare adăugată în viaţa cetăţeanului. Unele seminţe pentru aceste deziderate le-am sădit chiar noi, pentru altele avem nevoie de sprijinul dumneavoastră: Parlament, Guvern, mediul academic, mass-media, societate civilă. Împreună construim încredere şi progres. Fundamentul acestei afirmaţii se regăseşte printre produsele proiectului CCR-SAI pentru cetăţean, respectiv un proiect nou de lege, suplu şi modern, cu care vom veni în consultare. Contăm pe sprijinul dumneavoastră pentru adoptare", a menţionat Mihai Busuioc, la conferinţa de închidere a Proiectului CCR-SAI pentru cetăţean.
 
Conform reprezentanţilor instituţiei, Proiectul CCR-SAI pentru cetăţean este un proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, ce a avut ca obiectiv modernizarea Curţii de Conturi a României.
 
"Atunci când am preluat mandatul de Preşedinte, aveam, ca mulţi dintre dumneavoastră, o imagine mai mult sau mai puţin reală despre instituţia supremă de audit din România. Şi pentru că nu am vrut ca la baza măsurilor pe care mi le-am propus să stea o percepţie subiectivă, a mea sau a colegilor din Plen, am apelat, cu ajutorul partenerilor noştri de la Banca Mondială, la experţi străini, care să ne analizeze într-o manieră profesionistă şi să ne comunice un status quo obiectiv", a menţionat Mihai Busuioc.
 
Potrivit acestuia, acest deziderat s-a concretizat într-o analiză funcţională realizată de Instituţia Supremă de Audit a SUA (GAO) şi într-o analiză Peer-review (Inter-pares) condusă de SAI Polonia, într-o echipă din care au mai făcut parte SAI Austria şi SAI Ţările de Jos.
 
"După aceste două procese, am putut avea imaginea clară a Curţii de Conturi a României în raport cu lumea auditului modern şi măsurile pe care trebuie să le luăm pentru a ajunge acolo. Aceste două rapoarte sunt publice. Le puteţi găsi pe site-ul nostru. Nevoia de modernizare a venit la pachet cu nevoia de a sprijini, prin audit, dezvoltarea României prin instituţii mai performante în gestionarea fondurilor publice", a adăugat preşedintele Curţii de Conturi a României.
 
El a menţionat că pasul următor recomandărilor din cele două analize amintite a fost, în mod firesc, schimbarea metodologiilor de audit şi a modului de interacţiune cu entităţile auditate.
 
"Astfel, colegii noştri din CCR au colaborat cu experţii străini ai Băncii Mondiale şi au elaborat manuale noi pe cele trei tipuri de audit pentru a aborda probleme sistemice cu care se confruntă administraţia publică şi pentru a oferi un feed-back real despre ce înseamnă conceptul de value for money. Iar acest lucru se va reflecta în rapoartele de audit, care vor avea o formă standardizată, elaborate într-un limbaj accesibil publicului larg şi, poate cea mai importantă realizare, publicate pe site-ul Curţii de Conturi", a precizat Mihai Busuioc.
 
El a subliniat că, în sprijinul acestora, un alt produs al proiectului a fost un nou regulament al activităţii specifice în care a fost schimbată paradigma comunicării cu entităţile, încercând să fie deschişi, profesionişti şi focusaţi pe problemele sistemice.
 
"Vrem să fim partenerii dumneavoastră într-un dialog constructiv ce vizează dezvoltarea României, iar noul nostru regulament încearcă să se constituie în platforma acestui deziderat. Nu este de ajuns să te schimbi doar profesional. Pentru a produce schimbare este nevoie de propriul exemplu. De aceea, în cadrul aceluiaşi proiect am demarat un proces de diagnoză şi intervenţie la nivelul culturii organizaţionale, care să susţină reformele structurale din Curte. Am încercat să avem o abordare holistică, de tip 360 grade, pe toate palierele. Numai abordând integrat procesul de reformă, structural şi cultural, metodologic şi uman, putem produce un impact real în societate şi în viaţa cetăţeanului", a spus Mihai Busuioc.
 
Totodată, el a subliniat că Proiectul CCR-SAI pentru cetăţean i-a oferit posibilitatea de a descoperi calitatea resursei umane din Curtea de Conturi.
 
"Avem colegi foarte buni şi bine pregătiţi. Investiţia în ei prin cursurile pe care le-au urmat, atât în ceea ce priveşte noua metodologie, cât şi pentru dobândirea de soft skills, respectiv cursuri de comunicare, management, dezvoltare personală, a reprezentat cea mai bună alegere din cadrul proiectului. Sunt mândru de toţi cei care s-au implicat în procesul de modernizare şi le promit că energia investită de ei nu va rămâne nerăsplătită. Vrem să aducem lângă noi şi specialişti din alte domenii (IT, comunicare, drept, ingineriei, ştiinţe politice) şi chiar să înfiinţăm un consiliu consultativ format din reprezentanţi ai mediului academic, ai societăţii civile şi mediul de business, care să sprijine eforturile strategice ale CCR pentru următorii 5 ani. Aceşti patru ani au reprezentat o perioadă de efort, de termene limită, de provocări instituţionale şi de context (COVID), dar au fost şi multe momente frumoase în care am cunoscut oameni dăruiţi, am împărtăşit experienţe şi ne-am descoperit pe noi înşine, echipa Curţii de Conturi a României", a mai spus preşedintele Curţii de Conturi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 344 / 4544
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr lansează a patra ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 18.000 lei
Decizie de referință în domeniul energiei regenerabile: Curtea Constituțională admite sesizarea de neconstituționalitate referitoare la supraimpozitarea producătorilor de energie din surse regenerabile
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Bondoc și Asociații SCA a asistat UniCredit SpA în legătură cu achiziția Alpha Bank România SA | Echipa extinsă, formată din peste 20 de avocați, dintre care șase parteneri, a fost coordonată de Lucian Bondoc (Managing Partner) și Simona Petrișor (Partener). White & Case a asigurat asistența cu privire la legea engleză
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank Group și filiala sa Alpha Bank România S.A. la finalizarea vânzării către Unicredit S.p.A. a 90,1% din acțiunile Alpha Bank România SA | Echipa, coordonată de Daniel Badea (Managing Partner) și Loredana Ralea (Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Avocații WH Simion & Partners se așteaptă ca practica de protecție a datelor cu caracter personal să devină și mai relevantă, având în vedere că, în următorii ani, reglementările ar putea să evolueze pentru a acoperi noi domenii, cum ar fi inteligența artificială, internetul lucrurilor (IoT) și blockchain-ul. Despre proiectele „flagship” ale echipei, într-o discuție cu Cosmina Simion (Managing Partner) și Petrus Partene (Senior Associate)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...