ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

DNA: Trei persoane care coordonau firme de ride-sharing, reţinute într-un dosar de evaziune fiscală

05 Decembrie 2024   |   Agerpres

Procurorii anticorupţie notează în ordonanţă că, în perioada februarie 2023 - martie 2024, persoanele ar fi coordonat activitatea unor societăţi comerciale de transport alternativ de persoane, prin care ar fi produs bugetului de stat un prejudiciu total de peste 49 milioane de lei, ca urmare a sustragerii de la plata obligaţiilor fiscale.

 
 
Trei persoane au fost reţinute de procurorii anticorupţie într-un dosar în care sunt acuzate de evaziune fiscală în legătură cu activitatea de ride-sharing a unor societăţi comerciale, aducând un prejudiciu statului de peste 49 milioane de lei.

Potrivit unui comunicat al DNA transmis AGERPRES, procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie - Secţia de combatere a infracţiunilor asimilate infracţiunilor de corupţie au dispus punerea în mişcare a acţiunii penale şi reţinerea pentru 24 de ore, începând de marţi, a trei persoane care coordonau societăţi comerciale cu activitate de transport alternativ de persoane, pentru săvârşirea a două infracţiuni de evaziune fiscală în formă continuată.


De asemenea, sursa citată spune că s-a dispus măsura controlului judiciar pentru o perioadă de 60 de zile, începând cu ziua de marţi, faţă de alte trei persoane fără calitate specială, care coordonau societăţi comerciale cu activitate de transport alternativ de persoane, pentru săvârşirea a două infracţiuni de evaziune fiscală în formă continuată (autorat şi complicitate).

Procurorii anticorupţie notează în ordonanţă că, în perioada februarie 2023 - martie 2024, persoanele ar fi coordonat activitatea unor societăţi comerciale de transport alternativ de persoane, prin care ar fi produs bugetului de stat un prejudiciu total de peste 49 milioane de lei, ca urmare a sustragerii de la plata obligaţiilor fiscale.

"Concret, prejudiciul ar fi fost produs prin omisiunea înregistrării în evidenţa contabilă a 10 (zece) societăţi comerciale şi prin nedeclararea veniturilor impozabile către organele fiscale, pe de o parte, iar de pe altă parte, prin ascunderea sursei impozabile ca efect al neîncheierii unor contracte individuale de muncă şi astfel al plăţii la negru a salariilor către proprii angajaţi", menţionează anchetatorii.

Conform DNA, în perioada menţionată, ar fi fost înfiinţate mai multe societăţi de transport alternativ de persoane care, sub controlul şi coordonarea celor şase inculpaţi, ar fi ajuns să colaboreze cu peste 1.000 de şoferi. După ce şoferii erau recrutaţi, acestora li se solicita încheierea cu societăţile controlate de inculpaţi a unor contracte de comodat prin care transmiteau cu titlu gratuit autoturismul lor către societate - operator de transport; societatea obţinea autorizaţia de la Autoritatea Rutieră Română (ARR), precum şi înscrierea pe platformele de ride-sharing.

"După începerea activităţii, din sumele pe care le încasau de la companiile deţinătoare ale platformelor de ride-sharing, inculpaţii, care coordonau societăţile de transport, opreau un comision între 8 şi 12%, iar restul sumelor erau virate şoferilor. În acest fel, având în vedere că nu erau plătite contribuţii salariale, şoferii primeau o indemnizaţie mai mare decât în mod legal. După ce erau plătite sumele cuvenite şoferilor, inculpaţii - coordonatori sau administratori de drept ai societăţilor comerciale - retrăgeau sumele rămase de la bancomat, însuşindu-şi aceste sume de bani", explică procurorii, care adaugă că activitatea se desfăşura în această modalitate până când societatea intra în atenţia organelor fiscale, după care activitatea era mutată pe altă societate.

Una dintre persoane, din banii obţinuţi în modul descris mai sus, ar fi cumpărat automobile de lux, imobile şi ar fi creditat societăţi comerciale în care are calitatea de acţionar, susţin procurorii.

Miercuri, cele trei persoane reţinute au fost prezentate Tribunalului Bucureşti cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile, informează DNA.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12 / 4567
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Țuca Zbârcea & Asociații obține la Înalta Curte de Casație și Justiție o hotărâre definitivă privind daune de 3.500.000 lei acordate pentru abuz de drept procesual
RTPR semnează a 28-a tranzacție de private equity din ultimii 2 ani. Firma de avocați a asistat cu succes Abris Capital Partners în exit-ul din Pehart Grup
Consolidare pe piață agricolă pentru un jucător important din domeniul comerțului cu produse agricole și de morărit, prin finanțarea asistată de Bulboacă și Asociații
Schoenherr își extinde Italian Desk într-o structură inovatoare la nivelul Europei Centrale și de Est
Wolf Theiss a asistat BCR cu privire la acordarea unei finanțări de 29,5 mil. € pentru clădirea de birouri Unirii View din București. Claudia Chiper (partener) a coordonat echipa
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Client Choice by Lexology | Patru avocați din România au primit recunoaștere anul acesta și au fost incluși în categoria Global Elite Thought Leader. Georgiana Bădescu (partener Schoenherr) și Luminița Popa (fondator Popa Legal), printre profesioniștii români recomandați de clienți pentru serviciile ireproșabile și calitatea asistenței oferite
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Irina Stănică, absolventă „Magna cum Laude” a Facultății de Drept și coordonatoarea practicii de Dreptul Muncii de la Toncescu și Asociații - KPMG Legal, promovată recent pe poziția de Partener: ”Evoluția unui avocat depinde de un echilibru între talent, muncă și capacitatea de adaptare la schimbare. Consider că un comportament etic, împreună cu competența tehnică și relațiile interpersonale, fac ca un avocat să facă un pas în față într-un mediu competitiv”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...