ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Mitel & Asociații, firmă cu 25 de avocați, a revenit la proiectele caracteristice unei faze de dezvoltare, după ajustările operate în perioada crizei sanitare. Sorin Mitel, Managing Partner: Ne așteptăm la un reviriment al activității economice în 2022 și o creștere corespunzătoare a nevoii de servicii de asistență juridică. Principalele provocări pe care le vedem în România sunt legate de presiunile pe costuri ̸ inflaționiste și de lipsa forței de muncă

31 Ianuarie 2022   |   BizLawyer

Anul trecut, Mitel & Asociații a avut în vedere, în primul rând, o reechilibrare a ofertei de servicii juridice, respectiv revenirea la proiectele caracteristice unei faze de dezvoltare, după ajustările operate în perioada de criză din 2020.

 
 
Anul 2021 a fost unul de recuperare și reașezare, după un 2020 marcat de o criză profundă în care toți jucătorii din mediul economic au fost obligați să se recalibreze spre o nouă direcție de creștere. Scenariul este valabil și pentru afacerile din avocatură, acolo unde firmele și-au regândit strategiile de dezvoltare. „O parte din mecanismele de funcționare a societății au fost ajustate în 2020, iar în 2021 a trebuit să le ajustăm din nou”, a declarat Sorin Mitel, Senior Partner Mitel & Asociații, într-un interviu acordat BizLawyer.

Criza sanitară, care a afectat întreaga lume, a produs un impact profund și asupra activității din sectorul avocaturii de business.


S-au schimbat nevoile clienților și proiectele disponibile în piață, dar și așteptările avocaților/colaboratorilor/angajaților.

De asemenea, oportunitățile au fost altele, la fel și constrângerile financiare etc. „Iar principala provocare a fost să înțelegem acest impact (inclusiv efectele pe termen lung) și să operăm modificările necesare, care pe de o parte să ne facă să depășim momentul, iar pe de altă parte să ne pregătească pentru provocările care urmează. Nu în ultimul rând, am încercat să identificăm și să tratăm aceste provocări ca pe potențiale oportunități de schimbare, care să miște din inerția inerentă unui domeniu în principiu conservator și să conducă la o așezare mai apropiată de realitățile (umane și informaționale) ale secolului nostru”, a precizat Sorin Mitel.

Adaptarea ofertei la noul context

Noul context a obligat jucătorii din avocatura de business să-și adapteze ofertele la nevoile apărute ca urmare a pandemiei. Astfel că, în 2021, Mitel & Asociații a avut în vedere, în primul rând, o reechilibrare a ofertei de servicii juridice, respectiv revenirea la proiectele caracteristice unei faze de dezvoltare, după ajustările operate în perioada de criză din 2020. În al doilea rând, firma a urmărit o reașezare a echipei de avocați (inclusiv noi recrutări) pentru a pregăti următoarea fază de creștere a activității, preconizată pentru 2022. Un al treilea obiectiv avut în vedere de casa de avocatură a fost consolidarea transformărilor tehnologice implementate în 2020 (digitalizare/dematerializare, activitatea la distanță, securitatea datelor etc). Liderul firmei de avocați subliniază că toate aceste obiective au fost atinse până la finalul anului trecut.




Pe parcursul anului 2021, în economia Mitel & Asociații, ariile de practică cu cel mai mare volum de activitate au fost tot cele pentru care societatea de avocatură are o experiență recunoscută în piață, anume Drept Societar, Fuziuni și Achiziții, Dreptul Muncii, Imobiliar și Litigii. „Preconizăm că acestea vor rămâne domeniile de bază ale societății noastre și în perioada următoare. În 2021 am primit noi proiecte de servicii avocațiale. Nu am observat o modificare în criteriile de acordare a proiectelor: în continuare, în cele mai multe cazuri, contează experiența și încrederea din proiectele de succes anterioare, dar există și cazuri în care se speculează oportunitățile de a obține reduceri de costuri la servicii”, a arătat Sorin Mitel.

Sunt așteptate creșteri în toate domeniile

În acest moment, firma este pregătită pentru toate provocările care pot apărea în 2022. Structura organizatorică a Mitel & Asociații include 25 de avocați, împărțiți în echipe specializate coordonate de avocații asociați.

Pentru a face față oricăror schimbări, echipa Mitel & Asociații are o preocupare constantă pentru digitalizare, segment care a fost accelerat de această criză. De altfel, o bună parte din activitatea firmei de avocatură se desfășoară online/in cloud, urmând ca tendința aceasta să continue, până la reducerea la minimul necesar a componentelor hardware on place.

„Pentru anul 2022, ne așteptăm la un reviriment al activității economice în general și o creștere corespunzătoare a nevoii de servicii de asistență juridică. În mod normal, ar trebui să asistăm la o creștere accelerată, datorată scăderilor din perioada de criză și noilor stimuli (vezi PNRR), dar rămâne să vedem cât va fi această creștere în concret, având în vedere și elementele care ar putea să o frâneze (lipsa materiilor prime și criza energetică, lipsa forței de muncă, dezechilibrele acumulate etc). Credem că toate domeniile vor beneficia de această creștere, evident cu variații între acestea. Principalele provocări pe care le vedem în România sunt cele legate de presiunile pe costuri/inflaționiste și cele legate de lipsa forței de muncă. Ceea ce este important de urmărit este unde se va așeza piața și dacă acesta va fi cu adevărat un nivel sustenabil, cel puțin pe termen mediu”, a conchis coordonatorul firmei Mitel & Asociații.

 
 



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 733 / 1716
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
BACIU PARTNERS: Rafinarea serviciilor juridice oferite într-o manieră integrată pentru o realitate în continuă schimbare | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Am coordonat mereu echipe de avocați atipice, și acum am decis să creștem tempo-ul: suntem pregătiți să facem modul nostru de a gândi și de a pune în practică lucrurile să se reflecte clar, fără obstacole, în toate inițiativele în care suntem implicați”
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...