Activele Raiffeisen Bank România au depăşit 74,3 miliarde lei în primele nouă luni, în creştere cu 10%
30 Octombrie 2024 Agerpres
Soldul depozitelor a înregistrat o creştere de 8% faţă de perioada similară a anului anterior, cu variaţii pozitive în toate segmentele de clienţi. Depozitele persoanelor fizice au crescut cu 11%, iar cele ale IMM-urilor cu 10%.
Activele Raiffeisen Bank România au depăşit 74,3 miliarde de lei în primele 9 luni ale anului, în creştere cu 10% faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce profitul afişat s-a cifrat la aproximativ 1,27 miliarde de lei.
Potrivit unui comunicat al băncii, transmis miercuri, cheltuielile operaţionale au crescut cu 12% faţă de anul anterior, cu investiţii semnificative în formarea şi retenţia personalului precum şi în extinderea echipei în domenii cheie şi modernizarea infrastructurii.
Soldul depozitelor a înregistrat o creştere de 8% faţă de perioada similară a anului anterior, cu variaţii pozitive în toate segmentele de clienţi. Depozitele persoanelor fizice au crescut cu 11%, iar cele ale IMM-urilor cu 10%.
Potrivit unui comunicat al băncii, transmis miercuri, cheltuielile operaţionale au crescut cu 12% faţă de anul anterior, cu investiţii semnificative în formarea şi retenţia personalului precum şi în extinderea echipei în domenii cheie şi modernizarea infrastructurii.
Soldul depozitelor a înregistrat o creştere de 8% faţă de perioada similară a anului anterior, cu variaţii pozitive în toate segmentele de clienţi. Depozitele persoanelor fizice au crescut cu 11%, iar cele ale IMM-urilor cu 10%.
Soldul creditelor acordate clienţilor a crescut cu 3% faţă de anul anterior. Creditele pentru persoanele fizice au înregistrat un avans de 2%, în special datorită cererii sporite pentru creditele de nevoi personale. În acelaşi timp, soldul creditelor pentru persoanele juridice a crescut cu 3%, fiind impulsionat atât de participarea băncii la programele guvernamentale IMM Invest şi Invest EU, cât şi de oferta standard de credite a băncii.
Pe segmentul Mid-Corporate, în primele trei trimestre ale anului, creşterea soldului de credite a fost de 13% comparativ cu acelaşi interval de anul trecut, se mai arată în comunicat.
Soldul total al creditelor acordate în segmentul IMM, în primele 9 luni ale anului curent, este cu 7% mai mare faţă de aceeaşi perioadă anul trecut.
Volumele noi de credite IMM Invest Plus acordate în primele trimestre ale anului se ridică la 143 milioane de euro, în timp ce volumele de credite noi acordate în programul EIF Microfinanţare şi Competitivitate pe segmentul IMM au ajuns la aproximativ 90 milioane de euro.
La finalul trimestrului 3, finanţările acordate prin intermediul programului destinat start-upurilor, factory by Raiffeisen Bank, au depăşit 30 milioane euro.
"În primele 9 luni ale anului ne-am continuat misiunea de a susţine clienţii în construirea unui viitor financiar stabil, fie că este vorba despre produse de economisire, investiţii, pensii sau asigurări. Numărul de clienţi care au beneficiat de planificare financiară, simulată direct pe tabletă, a crescut de aproape 4 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Rezultate excelente avem şi în zona de mobile banking. Am accelerat dezvoltarea unui ecosistem complex de servicii şi produse complet digitalizate menite să le facă viaţa mai uşoară clienţilor noştri, iar numărul clienţilor înrolaţi 100% digital a crescut de 5 ori comparativ cu primele 3 trimestre anul trecut", a declarat Zdenek Romanek, Preşedinte & CEO, Raiffeisen Bank România, citat în comunicat.
Creditarea prin intermediul canalelor digitale continuă să susţină creşterea portofoliului de credite acordate clienţilor IMM, peste 1.100 de clienţi Micro beneficiind în acest an de acces la credite în valoare de peste 20 milioane euro, fără documente suplimentare şi drumuri la bancă.
Un alt pas către digitalizarea companiilor locale a fost prin implementarea soluţiei "3rd party integration", care presupune integrarea soluţiei de RaiPOS cu aplicaţia de ticketing a clientului.
Numărul de clienţi care au beneficiat de planificare financiară în 2024, simulată direct pe tableta Raiffeisen Smart Finance, a crescut de peste 3,7 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Totodată, procesul de subscriere pentru fondurile de investiţii a fost digitalizat complet iar clienţii noi şi cei care îşi transferă sau încasează salariul la Raiffeisen Bank beneficiază de dobânzi preferenţiale la produsele de economisire.
De asemenea, a fost extins portofoliul de asigurări, printre principalele realizări numărându-se dublarea portofoliul de asigurări de viaţă ataşate creditelor ipotecare.
"În T3, cu peste 50% mai mulţi clienţi noi persoane fizice au ales Raiffeisen Bank, comparativ cu primele două trimestre din an. În iulie, Raiffeisen Bank a lansat o soluţie îmbunătăţită a procesului de înrolare la distanţă prin Smart Mobile. Fluxul are un design nou şi este mult mai simplu, înrolarea şi deschiderea pachetului de cont curent făcându-se în mai puţin de 8 minute, cu documentaţie semnată 100% digital. O dată cu această lansare, numărul de clienţi achiziţionaţi digital a crescut în T3 de 5 ori faţă de perioada similară anul trecut (T3 2023)", se arată în comunicatul băncii.
Pe de altă parte, Raiffeisen Private Banking a atins pragul de 1 miliard de euro în produse de investiţii.
Valoarea totală a activelor administrate în cele două segmente de clienţi, Private Banking şi Premium Invest, a depăşit 3,1 miliarde de euro în primele 9 luni ale anului.
Pentru Raiffeisen Leasing IFN SA, perioada ianuarie-septembrie 2024 a însemnat pentru o creştere cu 110% a volumelor noi de business faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Principalele categorii de active finanţate care au contribuit la această creştere au fost atât cele destinate activităţilor din domeniul transportului intern şi internaţional, cât şi vehiculele şi echipamentele din categoria activelor "verzi", confirmând preocuparea pentru acordarea de finanţări sustenabile.
Raiffeisen Leasing a înregistrat la finalul T3 din 2024 active totale de peste 385 milioane euro, iar portofoliul de finanţări acordate clienţilor a crescut cu 35% faţă de nivelul înregistrat la 31 decembrie 2023.
SAI Raiffeisen Asset Management (RAM), compania specializată în administrarea fondurilor de investiţii a grupului Raiffeisen în România, a depăşit 1,06 miliarde euro în active totale aflate în administrare, din care Raiffeisen Romania Dividend, fond care investeşte preponderent în acţiuni locale, listate la Bursa de Valori Bucureşti, a depăşit 134 milioane de euro.
Raiffeisen Bank deserveşte peste 2,2 milioane de clienţi, persoane fizice şi juridice, pe piaţa din România.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 2455 / 20321 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
IAM Global Leaders 2026 | 13 români, printre care Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Alina Tugearu (ZRVP) și Răzvan Dincă (RD&A) au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul brevetelor, la nivel global. Prin ce s-au remarcat aceștia și cum îi văd clienții
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Cum arată practica de Concurență de la NNDKP: anvergură și consistență, echipă compactă, dar profund specializată, disciplină procedurală și gândire strategică. Pe prima bandă a ghidurilor juridice internaționale, semn că performanța nu este episodică, ci rezultatul unei culturi profesionale care asigură calitate, ritm și claritate în mandate complexe | De vorbă cu Anca Diaconu (Partener) și Oana Popescu-Mitricoaia (Senior Associate) despre munca avocaților în proiecte în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
ANALIZĂ | Cum a răspuns România acuzațiilor aduse de Nova Group Investments la ICSID: Tribunalul arbitral a respins teza „campaniei coordonate”, dar a penalizat statul pentru „retorica ofensivă”. România a câștigat cauza pe fond, dar a fost sancționată simbolic prin soluția pe costuri, pentru maniera în care și-a condus apărarea
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





